ramazan
ramazan

فول انرژی و افزایش میل جنسی با این خوراکی ها

مجموعه : تغذیه مناسب
فول انرژی و افزایش میل جنسی با این خوراکی ها

گاهی اوقات صبح از خواب بیدار میشوید اما انرژی کافی(Enough energy) برای گذراندن روزتان ندارید یا خیلی کسل و بی اعصاب(Angry) هستید که باعث رنجش خودتان و دیگران میشود. اکنون نازوب به کمک شما عزیزان آمده که با خوردن این خوراکی های خوشمزه(Delicious snacks) روزتان را پر انرژی و سرحال شروع کنید.

12 خوراکی انرژی زا

1. آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین، مواد معدنی و چربی‌های سالم است که انرژی بدن را برای چند ساعت تامین می‌کند. همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که قند خون را در حالت پایدار نگه می‌دارد، بنابراین نیازی نیست که از شکر اضافی استفاده کنیم. سعی کنید آووکادو را به عنوان یکی از بهترین خوراکی های انرژی زا در بشقاب صبحانه خود بگنجانید. می‌توانید برای تامین انرژی بیشتر، مقداری از آن را با تخم‌مرغ میل کنید.

2. بادام

بادام منبعی غنی از پروتئین باکیفیت و فیبر است. همچنین با مجموعه‌‌ای از ویتامین‌های گروه B در تبدیل غذا به انرژی کمک‌تان می‌کند. بادام غنی از منیزیم(magnesium) است که به رفع خستگی عضلانی کمک می‌کند. می‌توانید چند دانه بادام را به وعده صبحانه خود اضافه یا آن را به‌عنوان میان‌وعده در اواسط صبح میل کنید.

3. کلم

یکی دیگر از خوراکی های انرژی زا کلم است. کلم حاوی ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی وآنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای تامین انرژی به آن‌ها نیاز داریم. کلم یکی از منابع گیاهی بسیار غنی آهن است که اکسیژن مورد نیاز برای رشد بدن را به بافت‌ها و سلول‌های ما منتقل می‌کند. همچنین منبعی عالی از کلسیم، فولات و ویتامین‌های B است.
صبح‌ها این گیاه فوق‌العاده را به‌صورت آبمیوه یا اسموتی مصرف یا به املت صبحانه خود اضافه کنید.

4. موز

موز انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند. فیبر موجود در این میوه سبب می‌شود قند به‌آرامی وارد جریان خون ‌شود؛ همچنین موز منبعی غنی از منیزیم و ویتامین B است.
موز رسیده در مقایسه با موز خام انرژی بیشتری را به‌صورت قند، در خود جای داده است. همان‌طور که می‌دانید نشاسته موجود در موز رسیده به قند تبدیل شده که می‌توان آن را به‌راحتی هضم و از انرژی آن استفاده کرد.

5. هندوانه

93 درصد این میوه ی توپی شکل را آب تشکیل داده است. بسیاری از مردم نمی دانند غذاهای آبدار می توانند بیش از 20 درصد مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در خانم های جوان حتی مقداری کم آبی بدن با خستگی در ارتباط است، چون آب برای تمام عملکردهای بدن ضروری است. یک فنجان و نیم هندوانه، می تواند به اندازه یک لیوان آب به بدن برساند و همچنین به صورت طبیعی حاوی ویتامین A، B6 و C است که همه اینها در نوع خود انرژی بخش هستند.

6. کشمش

هنگام دویدن صبحگاهی تنها کافی است چند عدد کشمش بخورید تا ببینید چه انرژی زیادی را به پاهایتان منتقل می کنند. ورزشکاران کشمش را به خاطر کربوهیدرات و الکترولیتی که سریع وارد بدن می کند دوست دارند. در یک تحقیق مشخص شد کشمش به اندازه ای مقاومت دونده ها را بالا می برد که یک میان وعده طراحی شده برای ورزشکاران این کار را می کند.

7. دانه های سویا

دانه های سویا منابعی غنی از فولات هستند، یکی از ویتامین های B که نقشی اساسی در تبدیل غذا به انرژی دارد. یک فنجان از این دانه ها می تواند به اندازه یک روز، ویتامین به بدنتان منتقل کند. این دانه ها دارای منیزیم و ریبوفلاوین هم هستند که هردوی آنها روی انرژی تاثیر می گذارد.

 

فول انرژی و افزایش میل جنسی با این خوراکی ها

 

8. توت فرنگی

شاید فکر کنید ویتامین C فقط در پرتقال پیدا می شود، اما وجب به وجب توت فرنگی سرشار از این ویتامین است. در یک تحقیق محققان به افرادی که سعی داشتند وزن کم کنند، ویتامین C دادند. این افراد در مقایسه با کسانی که ویتامین C دریافت نمی کردند در یک تمرین 60 دقیقه ای تردمیل، کمتر احساس خستگی کردند.

غذاهای حاوی ویتامین C همچنین کمک می کند بدنتان آهن بیشتری جذب کند زیرا یکی از خواص آهن مقابله با خستگی است. یک فنجان توت فرنگی، 89 میلی گرم ویتامین C در خود دارد که این مقدار از نیاز روزانه تان بیشتر است.

9. اسفناج

اسفناج یکی از بهترین خوراکی های انرژی زا و منبعی غنی از ویتامین C، فولات و آهن است. بدن ما برای تامین انرژی به مقدار مناسبی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. به‌خصوص که کاهش سطح آهن می‌تواند سبب خستگی مفرط شود.
می‌توانید برای صبح تخم‌مرغ را با اسفناج سرخ‌شده مصرف کنید و کمی آبلیمو روی آن بریزید تا جذب آهن افزایش یابد.

10. خرما

خرما علاوه بر داشتن طعمی شیرین و دلپذیر، به‌راحتی قابل‌هضم است و خیلی سریع انرژی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین خرما منبع فو‌ق‌العاده‌ای از کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، روی (زینک) و آهن است.
خرما را به بشقاب میوه صبح خود اضافه کنید؛ همچنین می‌توانید دو عدد از آن را برای ایجاد طعم شیرین در اسموتی خود بریزید یا آن را به کره بادام‌ اضافه و میان‌وعده‌‌ای خوشمزه آماده کنید.

11. تخم‌ مرغ

یک عدد تخم‌مرغ حاوی پروتئین‌های باکیفیت و اسید‌های چرب سالم است که می‌توانند ما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند و انرژی موردنیازمان را تامین کنند. تخم‌مرغ منبع متنوعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی مثل آهن، کولین، ویتامین D و ویتامین B12 است.
فراموش نکنید که همیشه تخم‌مرغ را کامل بخورید. زرده تخم‌مرغ حاوی بیشترین مواد مغذی است که ویتامین‌ها و مواد معدنی و مقدار مناسبی از پروتئین‌های آن را شامل می‌شود. اگر نگران کلسترول هستید، باید بدانید که تحقیقات نشان داده‌اند است که کلسترول موجود در مواد غذایی ارتباطی با کلسترول خون ندارد.

12. ساردین

هیچ وقت این ماهی های کوچک و غنی را امتحان نکرده اید؟ وقتش است که امتحانشان کنید. ساردین ها منابع غنی آهن(Rich sources of iron) هستند که برای انتقال اکسیژن به سراسر بدن، بسیار ضروری اند. اکسیژن عضلات(Muscles) شما را تغذیه می کند تا آنها را به حرکت دربیاورد.
تحقیقات نشان داده خانم هایی که ذخایر آهن کمی دارند، حتی اگر کم خونی نداشته باشند نسبت به کسانی که به اندازه کافی ذخیره آهن دارند انرژی و استقامت پایین تری خواهند داشت. به علاوه این کوچولوها حاوی CoQ10 هستند، یکی از بازیگران اصلی نیروگاه سلول ها یعنی میتوکندری.

Full energy and increase sexual desire with these foods

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان