5 رسوم عجیب و غریب و باور نکردنی قبیله های آفریقایی

مجموعه : جالب ترین ها
5 رسوم عجیب و غریب و باور نکردنی قبیله های آفریقایی

رسم و رسومات(Customs and traditions) جالب قاره آفریقا تمامی ندارد. آداب و رسومی که در طی سالیان دراز و در اثر هماهنگی با طبیعت اطراف پدید آمده است. آداب و رسومی که شاید در ابتدا بسیار عجیب و حتی خطرناک به نظر بیاید اما وقتی ریشه های این سنت ها(traditions) را بررسی می کنید گاه به دلایلی ساده می رسید که برای تان جذاب(Attractive) خواهد بود. با ما همراه باشید تا با 5 رسوم عجیب این قاره آشنا شوید.

 

5 رسوم عجیب و غریب و حیرت آور قبیله های آفریقایی

 

1- رسم چندش آور تسلیت مردان به زنان بیوه(Widows)

ماداگاسکار در شرق آفریقا تمام چیزهایش منحصر به فرد است و در جاهای دیگر وجود ندارد. مثل حیوانات -گیاهان -تاریخ زمین شناسی و امثال آن -ولی عجیب ترین مطلب تسلیت گفتن بومیان این کشور است. در این کشور رسم است -شاید همین الان نیز باشد -که بعد از دفن متوفی همسر وی در آستانه کلبه خودش لخت مادرزاد(Naked congenital) می خوابد و مردان قبیله که می خواهند به او تسلیت بگویند او را در آغوش گرفته و معاشقه(Flirting) کاملی انجام می دهند تا انزال صورت گیرد و تا زمانی که زن بیوه اجازه ندهد باید عشق بازی ادامه داشته باشد. طبق نظر و در خواست بیوه برای شادی روح شوهرش این مراسم بین سه تا چهل روز طول می کشد و اگر زن باردارشد پدر بچه همان شخص متوفی تلقی می شود و قبیله به وی احترام زیادی می گذارد. اگر مردی از این کار خوداری کند توهین(insult) به متوفی تلقی می شود. در این چهل روز زن کار نمی کند و دیگران برایش غذا می اورند و یا بچه هایش را نگهداری می کنند.

2- رسم «شارو» (Sharo)

به نظر من رسم «شارو» یکی از احمقانه ترین و غیرانسانی‌ترین رسومی‌ است که کسی می‌تواند انجام دهد. بعضی از مردم مالی، نیجریه و کامرون پسری که به سن ازدواج رسیده و قصد زن گرفتن دارد را در انظار مردم کتک می‌زنند. یک فرد قلدر(Bully) پسر را کتک می‌زند و این پسر جوان مجبور است علائم درد و رنج خود را پنهان کند. اگر او بتواند با موفقیت کتک‌ها را تحمل کند پس تبدیل به مرد شده است و اگر شکست بخورد نمی‌تواند همسری(Spouse) اختیار کند! تعداد بسیار زیادی از پسرها درحین ثابت کردن مردانگی شان جان خود را از دست داده اند.

3- سنت «چووا» (Chewa)

آیین زشت دیگری به نام «چووا» در میان مردم «چووا» از آفریقا شهرت دارد. طبق این سنت وقتی کسی که اهل «چووا» است می‌میرد، بستگانش جسد او را به محل ترسناکی(Scary) می‌برند، چاقویی برداشته و گلویش را می‌برند. سپس از محل برش آب را با فشار به داخل شکمش سرازیر می‌کنند تا همه کثیفی‌های بدن بیرون بیاید (از مقعد) آنها زمانی کار را متوقف می‌کنند که آب تمیز از بدن بیرون بیاید!

4- گشاد کردن لب ها

زمانیکه دختریدر قبیله Surma در سودان جنوبی به سن نوجوانی می رسد گشاد کردن لب های خود را شروع می کند. دختر تمامی دندان های پایینی خود را می کشد تا صفحه های مخصوص درون لب قرار گیرد. سایز این صفحه ها هر سال بزرگتر می شود.

5- آدم دزدی و ازدواج!

قبیله ای به نام «لاتووکا» (Latwoka) در سودان رسم بسیار عجیبی برا ی Marriage ازدواج دارند. اگر پسری قصد ازدواج با دختری را داشته باشد او را می‌دزدد! بعد از دزدیدن دختر بزرگان فامیل پسر نزد پدر دختر رفته و از او درخواست کمک به دخترش را می‌کنند. اگر پدر دختر با ازدواج موافق بود، به عنوان نشانه موافقتش آن پسر را کتک می‌زند! و اگر موافق نبود پسر دزد به زور با دخترش ازدواج(Marriage) می‌کند!
من فکر می‌کنم همه دخترها به خاطر اینکه در «لاتووکا» به دنیا نیامده اند باید خدا را شکر کنند.

5 Strange and Unbelievable Customs of African Tribes


برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان