قیمت جنجالی سکه و پیش بینی هیجانی در مهر 99

قیمت جنجالی سکه و پیش بینی هیجانی در مهر 99

قیمت جنجالی طلا و سکه بازار جهانی را در شوک فرو برده است. در ادامه به جزئیات Rising prices for gold, coins افزایش هیجانی قیمت طلا،سکه و دلار می پردازیم که این افزایش عجیب قیمت پس از ادعاهای ترامپ صورت گرفت!!؟؟

 

قیمت سکه طلا و نرخ دلار تنها یک ساعت پس از بازگشایی بازار‌ها در روز شنبه ۱۹ مهرماه طبق پیش‌بینی‌ها، دوباره محدوده‌های روانی خود را پس گرفتند. الان که ظهر شنبه است، سکه در میانه کانال ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و دلار هم وسط کانال ۳۰ هزار تومان را برای خود انتخاب کرده است. اتفاقی که برای دلار رخ داده بعد از رجزخوانی‌های ترامپ و ادعا‌ها درباره تحریم چندین و چند بانک ایرانی طبیعی به‌نظر می‌رسید.

 

اتفاقی که در بازار ارز رخ داده کاملا یک اثر روانی به‌حساب می‌آید که معمولا کوتاه‌مدت خواهند بود، اما این اتفاق بازار سکه و طلا را هم در ابتدای هفته درگیر کرده. هفته گذشته با اینکه طلای جهانی به کانال هزار و ۸۰۰ دلار سقوط کرد، قیمت طلا در بازار ایران کاهش چندانی نداشت. حالا در ابتدای هفته جدید طلای جهانی صعودی شده و همچنین نظم بازار ارز دوباره به‌هم خورده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که دیروز با وجود تعطیلی بازار تا یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رشد کرده بود، صبح امروز تا آستانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش رفت. این حد نهایی تاثیری است که رشد قیمت ارز باید در بازار طلای داخلی بگذارد.

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا برای هفته پیش رو

قیمت سکه و طلا رابطه تنگاتنگی با دلار پیدا کرده. طوری که تاثیر طلای جهانی به حداقل رسیده و این مورد را می‌توان در بی‌تفاوت بودن بازار داخلی به ریزش ۱۰۰ دلاری قیمت جهانی انس در ابتدای هفته گذشته مشاهده کرد. حالا برای هفته پیش رو تمام تهدیدات در بازار ارز می‌تواند به عنوان یک عامل برای افزایش قیمت سکه و طلا به‌حساب بیایند.

دور جدید تحریم‌های آمریکا با اضافه شدن ۱۷ بانک ایرانی به فهرست قبلی، می‌تواند تاثیر هیجانی کوتاه‌مدتی داشته باشد. بعید نیست در هفته پیش رو فعالان بازار ارز همین خبر را بهانه کنند و قیمت دلار را بالا ببرند. اتفاقی که در همین سه، چهار ساعت معاملات صبح روز شنبه ۱۹ مهرماه رخ داده و می‌تواند تا دو، سه روز آینده ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی‌ها از بازار جهانی نشان از رشد قیمت هر اونس طلا دارد. به خصوص که دیروز جمعه شاهد رشد ۱.۷ درصدی قیمت طلای جهانی و بازگشت آن به کانال هزار و ۹۰۰ دلاری بودیم. طلا در سپتامبر تا اینجای کار بیش از چهار درصد از ارزش خود را از دست داده و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر ۲۰۱۶ قرار دارد.

 

 

قیمت جنجالی سکه و پیش بینی هیجانی در مهر 99

 

 

کارشناسان بازار‌های جهانی می‌گویند احتمالا قیمت اونس طلا تا انتخابات آمریکا در محدوده هزار و ۹۰۰ دلار باقی می‌ماند. آن‌ها اعتقاد دارند افزایش قیمت اونس جهانی در روز‌های اخیر به خاطر کاهش ارزش دلار همزمان با روند مناظرات انتخابات آمریکا است و می‌تواند در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی در کوتاه‌مدت و همچنین احتمال رفتار هیجانی در بازار ارز، پیش از شروع معاملات امروز درباره یک هفته صعودی در بازار سکه و طلا هشدار می‌داد. به خصوص که اتفاقات هفته گذشته نشان می‌داد حتی روند نزولی در بازار‌های جهانی، نتوانسته قیمت سکه و طلا را کاهش دهد و هر دوی آن‌ها منتظر تغییر قیمت دلار هستند.

قیمت هر اونس طلای جهانی دیروز با افزایش ۳۴ دلاری به حدود هزار و ۹۲۸ دلار رسید و بعد از یک هفته دوباره به کانال هزار و ۹۰۰ دلار بازگشت. این افزایش می‌تواند قیمت طلا را تا ۲۰ هزار تومان جابه‌جا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد با در نظر گرفتن اونس هزار و ۹۲۸ دلاری و دلار ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومانی، ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود یک میلیون و ۳۸۲ هزار تومان خواهد بود.

در آخرین روز کاری یعنی چهارشنبه هفته گذشته، طلافروشی‌ها قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را یک میلیون و ۳۶۷ هزار تومان در نظر می‌گرفتند. همچنین با افزایش قیمت اونس و دلار، ارزش واقعی هر سکه به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید و اگر سکه بخواهد حباب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خود را حفظ کند، احتمالا برای هفته پیش رو دوباره شاهد رکوردشکنی سکه و افزایش قیمت آن تا بالاتر از رکورد قبلی یعنی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشیم.

قیمت شوکه کننده دلار و سکه

اگرچه در معاملات دیروز صبح یعنی شنبه ۱۹ مهرماه با توجه به عبور دلار از نرخ ۳۰ هزار تومان، قیمت سکه هم حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

آیا اقتصاد جهان رو به فروپاشی و جنگ نرم اقتصادی جهان را فرا می گیرد؟ یا حبابی است برای دست یابی مافیای اقتصادی جهان به اهداف ننگین خود؟! …

 

Controversial coin prices and emotional forecast in October 99

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان