ramazan
ramazan

حکم 3 ک س کلامی و آزار دختران در فضای مجازی+ جزئیات کامل

حکم 3 ک س کلامی و آزار دختران در فضای مجازی+ جزئیات کامل

س ک س کلامی و پیام هام های مستهجن در Social Networks شبکه های اجتماعی برای دختران چه حکمی دارد؟ با توجه به افزایش کاربران در هر سنی و حضور آنها در شبکه ها متاسفانه شاهد آزارهای جنسی، شخصیتی، کلامی و … تهدید هستیم به همین منظور حکم آزار کلامی برای دختران چیست؟

 

به گزارش نازوب؛ هرفردی به کمک چاقو یا هرنوع اسلحه دیگر قدرت‌نمایی کند یا توسط آن به مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید آن‌ها بپردازد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد جرم مزاحمت او حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق خواهد شد.
در حال حاضر امکان حذف فضای مجازی از زندگی وجود ندارد چه برسد به جوانان و دختران جوان. دختران بیش از پسران به سمت دنیای مجازی روی می‌آورند درنتیجه باید به دختران آموزش‌های صحیح در زمینه استفاده از فضای مجازی داده شود.

ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۵

هرکسی در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود و با الفاظ مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند جرم مزاحمت(Disturbance) به حبس از ۲ تا ۶ ماه و تا (۷۴) ضربه شلاق است.
همانطور که می‌دانیم آسیب‌پذیری اطفال و بانوان بسیار بیشتر از سایر افراد در جامعه است، استفاده از نام‎‌های مستعار در فضای مجازی(Cyberspace) یک تزویر است که باعث افزایش آزار خانم‌ها می‌شود.

جرم مزاحمت تلفنی طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۵

برای کاربران سوال پیش می‌آید که مزاحمت تلفنی به چه معناست؟ یعنی شخصی به کمک تلفن یا وسایل دیگر مخابراتی، موجبات اذیت و آزار و سلب آسایش طرف دیگر شود.
هرفردی به کمک تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص سبب سلب آسایش شود علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، حبس از ۱ تا ۶ ماه در انتظار اوست. در ضمن مزاحمت با شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، وایبر، تلگرام مزاحمت محسوب می‌شود و مجازات ذکر شده برای افراد در نظر گرفته شده است.
در واقع قبل از این که دولت برای استفاده از این فضا‌های مجازی قانون وضع کند، باید خود فرد با استفاده از وجدانش قانون‌های شخصی‌شان را بسازند.
قانون برای ارسال محتویات مستهجن نیز جرائمی در نظر گرفته است. محتویات مستهجن شامل تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیرواقعی یا متونی که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش یا عمل جنسی انسان است.

 

حکم 3 ک س کلامی و آزار دختران در فضای مجازی

جرم مزاحمت و تهدید طبق ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای

اگر محتویات مستهجن، افراد را تحریک، ترغیب، تهدید یا تطمیع کند یا گول زننده باشد یا شیوه دسترسی به آن‌ها را آسان کرده یا آموزش دهد، به حبس از ۹۱ روز تا ۱ سال یا جزای نقدی از۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم است. انجام این جرم مزاحمت در خصوص محتویات مبتذل جزای نقدی از ۲ میلیون ریال تا ۵ میلیون ریال را برای افراد رقم می‌زند.

اگر محتویات مستهجن، افراد را به ارتکاب جرایم منافی عفت یا استعمال موادمخدر یا Suicide خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز تحریک دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آن‌ها را آسان کرده یا آموزش دهد، انجام جرم مزاحمت به حبس از ۹۱ روز تا ۱ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای

هرفردی به کمک سامانه‌های کامپیوتری یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع کند یا به قصد داد و ستد یا افساد تولید یا ذخیره کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دوی مجازات محکوم می‌شود. انجام اعمال ذکر شده درخصوص محتویات مبتذل (محتویات دارای صحنه و صور قبیحه) باعث محکومیت به حداقل یکی از مجازات‌ها می‌شود.
اگر محتویات محتویات دارای صحنه و صور قبیحه به کمتر از ۱۰ نفر فرستاده شود، جرم مزاحمت این عمل ۱میلیون ریال تا ۵ میلیون ریال جزای نقدی است. اما اگر این کار حرفه فرد و به صورت گسترده انجام شود چنانچه مفسد فی الارض(Corruptor on earth) شناخته نشود، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم است.

 

حکم قمه زنی و تیغ زنی در صبح عاشورا چیست | فلسفه قمه زنی با تصاویر

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

حکم رابطه جنسی آنال یا مقعدی در قائدگی | رابطه از پشت

حکم شرعی و دینی اهدای تخمک/ ناباروری

 

The crime of harassment and intimidation of girls in cyberspace + full details

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان