وضعیت جنجالی پیدا شدن نوزاد 2 روزه در حاشیه اصفهان

مجموعه : اخبار حوادث
وضعیت جنجالی پیدا شدن نوزاد 2 روزه در حاشیه اصفهان

پیدا شدن نوزاد 2 روزه در حاشیه اصفهان

 انتشار تصویری دلخراش از جسد نوزادی در یکی از مناطق بیابانی حاشیه شهر اصفهان درحالی که با بدن برهنه و زخمی رها شده بود از سوی یکی از فعالان اجتماعی این منطقه واکنش های بسیاری را به دنبال داشته است.

به دنبال انتشار تصویر جسد این نوزاد در شب جمعه (۲ آبان ماه)، این عکس به سرعت در فضای مجازی پخش شد و مسئولان استان اصفهان تاکنون درباره آن اظهارنظرهای متفاوتی داشته اند. استاندار اصفهان نیز روز گذشته (یکشنبه_۴ آبان) دستور داد صحت و سقم این عکس و خبرهای منتشر شده درباره آن بررسی شود.

پیش از این کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تایید وقوع این حادثه دردناک، از تشکیل کمیته اضطراری(Emergency Committee) رسیدگی به امور مناطق حاشیه ای شهر اصفهان در شورای اسلامی شهر خبر داد و تاکید کرد که نباید فکر کنیم فقط همین یک مورد اتفاق افتاده، چراکه مناطق حاشیه نشین آبستن حوادث بدتر از این هست و باید به آن توجه شود.

حضور ماموران نیروی انتظامی و اهالی محل بر سر صحنه

این فعال اجتماعی ساکن منطقه حصه با اشاره به اینکه روز جمعه ۲ آبان ماه این عکس را گرفته، اظهار کرد: چون فعال اجتماعی و ان شاالله امین مردم این منطقه هستم، مردم همیشه با من تماس می گیرند و پیگیر مشکلات و مطالبات آنها هستم.

وقتی به من اطلاع دادند این جنازه در یکی از مناطق حاشیه ای شهر اصفهان که بهتر است از آن اسمی نیاورید، پیدا شده به آنجا رفتم و این عکس را گرفتم. ماموران نیروی انتظامی و اهالی محل هم حضور داشتند. عکس را گرفتم و به نیروی انتظامی کمک کردم و مردم را متفرق کردیم، حتی در محله تحقیق کردم و به پاتوق های کارتن خواب ها(Carton of Dreams) سر زدم که ببینم خانم باردار کارتن خوابی بوده که الان نیاز به کمک داشته باشد، اما کسی را پیدا نکردم و گزارش ها را به مامور نیروی انتظامی دادم و رفتم. دیگر اطلاع ندارم چه پیگیری هایی شد، اما همان شب این عکس را منتشر کردم.

هاشمی نژاد افزود: عکس واضح این جنازه را دارم. این بچه خاکی نشده، یعنی روی زمین کشیده نشده است، درحالی که اگر می خواستند آن را بیندازند داخل کیسه ای می گذاشتند و می انداختند، ولی این بچه با ناف بلند که روی زمین کشیده شده رها شده بود، به طوری که ناف یک طرف و بچه طرف دیگر بود.

به گفته وی، شواهدی وجود دارد که این عکس مربوط به زنان کارتن خوابی است که در این مناطق زندگی می کنند ولی باید ببینیم مسئولان چه می گویند.

وضعیت پرونده پیدا شدن نوزاد 2 روزه در حاشیه اصفهان

دادستان اصفهان گفت: دستورات لازم برای رسیدگی ویژه به پرونده نوزاد پیدا شده در مناطق حاشیه‌ای اصفهان صادر شده است.
خبرگزاری نازوب: علی اصفهانی ضمن ابراز تأسف در خصوص پیدا شدن جسد(dead body) نوزاد دو روزه در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان اظهار داشت: به منظور بررسی چرایی وقوع این اتفاق پرونده قضایی برای رسیدگی به آسیب به صورت ویژه تشکیل شده است.

وی افزود: تحقیقات در خصوص علت و عوامل مربوط در این خصوص در جریان بوده و در صورت انتساب رفتار مجرمانه با عوامل ایجاد چنین وضعیت اسفباری به شدت برخورد خواهد شد.

Status of the case of finding a 2-day-old baby on the outskirts of Isfahan

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان