ramazan
ramazan

روشی عالی و مؤثر برای تمیز کردن و برق انداختن گیاهان خانگی

روشی عالی و مؤثر برای تمیز کردن و برق انداختن گیاهان خانگی

تمیز کردن برگ گیاهان خانگی بسیار مهم است چون به گیاه کمک می کند تا بهتر نفس بکشد. معمولا روزانه میزان زیادی گرد وغبار و دوده آلاینده های موجود در هوا روی برگ گیاه می نشیند و همین امر سبب می شود تا گیاه نور کمتری دریافت کند. هر چه گیاه(Plant) نور کمتری دریافت کند بیمار می شود و آسیب می بیند. بنابراین گیاهان خانگی که در معرض بارش باران نیستند حتما باید تمیز شوند.

در این بخش از نکات جالب نازوب در مورد مراقبت از گیاهان به شما درمورد چگونگی تمیز کردن برگ گیاهان خانگی خود و برای داشتن یک باغچه ی(Garden) داخلی زیبا و رنگ هایی که شما همیشه میخواستید، آموزش خواهیم داد.

چگونه برگ های گیاهان را تمیز کنیم؟

آیا تمیز کردن برگ گیاهان خانگی مهم است؟

بله. تمیز نگه داشتن برگ ها به آن ها کمک می کند تا بتوانند نفس بکشند. گرد و غبار یا آلاینده های موجود در هوا روی برگ ها انباشته می شوند و میزان نوری که گیاه دریافت میکند را تا حد چشمگیری کاهش میدهد. همانطور که میدانید، نور کمتر به معنی کلروفیل کمتر است، که به نوبه خود موجب بیماری گیاه می شود بنابر این تمیز کردن گیاهان خانگی که به اندازه کافی آب باران را دریافت نمیکنند؛ بشدت حائز اهمیت است.

روش های تمیز کردن برگ های گیاهی

1. آب به عنوان مواد اولیه
البته، دانستن این مطلب که آّب منبع مناسبی برای پاک کردن گیاهان است نیاز به تخصص ندارد و همه میدانیم.میتوانید گیاه را زیر آب بگذارید و آرامی و با آب ملایم آن را شستشو دهید.

با انجام این کار، گیاه میتواند به جای جریان شدید آب، قطره های ملایم که به برگ ها آسیب نمی رساند، را دریافت کند. همچنین میتوانید با استفاده از یک شلنگ یا اسپری نیز این کار را انجام دهید.اگر گیاه بسیار کثیف است، میتوانید کمی ژل دوش و ا یک لیتر آب مخلوط کرده و به کمک آن برگ ها را پاک کنید.

2. براق کننده ی طبیعی
استفاده از یک براق کننده ی طبیعی موثر است، به جز گیاهانی که برگ و موهای کوچک دارند. از استفاده ی برای این گیاهان خودداری شود. از یک اسفنج و آب و صابون نیز میتوانید استفاده کنید و آن رابه آرامی روی برگ ها بکشید.و نیز میتوانید از روغن زیتون نیز برای براق کردن گیاهانتان استفاده کنید.

3. گیاهان را با مسواک تمیز کنید
برای تمیز کردن گیاهان مخملی با موهای ریز میتوانید از مسواک کمک بگیرید. کار سختی نیست؛ یک مسواک قدیمی برداشته و سپس برگ ها را در دستانتان بگیرید و به آرامی تمیز کنید.

از پایین شروع کنید و به آرامی تا نوک برگ بکشید. به یاد داشته باشید مسواک را هر بارپس از استفاده بشویید و تا قبل از استفاده بعدی آن را خشک کرده باشید. شی دیگری که میتوان از آن جهت تمیز کردن گیاهان استفاده کرد، برس های نرم هستند همچنین میتوانید از برگ های خود گیاه برای تمیزکردن برگ های دیگر کمک گرفت.

روشی عالی و مؤثر برای تمیز کردن و برق انداختن گیاهان خانگی

4. پوست موز برای تمیز کردن برگ گیاهان
برگ های گیاهان زینتی(Ornamental plants) در منزل با پوست موز بسیار تمیز خواهند شد، درست مثل شیر، شاهد تغییرات شگفت انگیز در ظاهر گیاه و درخشندگی و رشد گیاه خواهید بود.

5. گیاه خود را در آب فرو ببرید
می توانید از سینک ظرفشویی و یا یه کاسه بزرگ آب استفاده کنید. ظرف و یا سینک را پر از آب ولرم کنید و برگ های گیاه را در آب فروبرده و بچرخانید.

گلدان را با دقت وارونه کنید و یک دست را برای نگه داشتن گیاه و خاک گلدان بر روی دهانه گلدان قرار دهید( برای اینکه مطمئن شوید خاک گلدان بیرون نمی ریزد قبل از شست و شوی گیاه کمی به آن آب بدهید و یا بر روی سطح خاک آب اسپری کنید) بعد از اینکه گلدان را از آب بیرون کشیدید اجازه دهید برگ های گیاه خشک شود سپس گلدان را به محل اصلی خود برگردانید ( البته می توانید برای تسریع خشک شدن برگ از حوله ی کاغذی کمک گرفته برگ ها را به آرامی خشک کنید) این روش برای گیاهان نسبتا کوچک که برگ های زیاد و متراکمی دارند استفاده کنید.

روشی عالی و مؤثر برای تمیز کردن و برق انداختن گیاهان خانگی

چرا و چگونه از شیر برای براق کردن برگهای گیاهان استفاده می کنیم؟

یکی از راهکار های قدیمی علم باغبانی(Gardening) برای براق کردن برگ ها، استفاده از شیر است اما چرا از شیر برای تمیز کردن و کمک به رشد گیاه استفاده می کنند:

* شیر خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد.

* شیر شپشک آرد آلود و آفات گیاهان آپارتمانی را درمان می کند.

* شیر به خوبی می تواند در برابر بیماری های قارچی مثل کپک، گندیدگی و سفیدک پودری مبارزه کند.

* شیر از انتقال ویروس های گیاهی جلوگیری می کند.

* شیر سبب افزایش جذب سطحی حشره کش ها به وسیله شاخ و برگ گیاهان می شود و از شسته شدن آنها با باران یا باد بردگی جلوگیری می کند.

* هنگامی که با شیر برگ ها را تمیز می کنیم ، پروتئین موجود در شیر روی برگ باقی مانده و موجب روشن و درخشان شدن برگ گیاهان آپارتمانی می شود.

* اسپری کردن شیر روی برگ گیاهان از حمله شته ها به آنها جلوگیری می کند.

* کلسیم موجود در شیر نیز از مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است.

* همچنین افزودن شیر خالص ( نپخته و کم چرب) به خاک و کمپوست گیاهان، باعث بهبود خاک و در نهایت سود رساندن به گیاهان می شوند.

روشی عالی و مؤثر برای تمیز کردن و برق انداختن گیاهان خانگی

نکته مهم:
استفاده از شیر برای برخی از گیاهان آپارتمانی مفید نیست و باعث خراب شدن گیاهان می شود پس حتما پیش از استفاده گیاه خود را بشناسید تا نتیجه ی عکس نداشته باشد.

از کدام نوع شیر استفاده کنید؟

شما باید از شیر لبنی ساده و کم چرب استفاده کنید تا از خاصیت درخشان کنندگی آن بهره ببرید.شیر کم چرب، چربی کمتری داشته و بهتر با آب مخلوط می شود و برای انجام اینکار مناسب تر است.

نکات طلایی جدیدترین و بهترین روش تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی
• از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.
• هر از گاهی گیاهان خود را سمپاشی کنید.
• هر از گاهی به خاک گلدان‌های خود کودهای گیاهی اضافه کنید.
• درهنگام تمیز کردن گیاهان حتما زیر برگ‌ها را تمیز کنید چون مکان خوبی برای رشد حشرات می‌باشد.

A great and effective way to clean and electrify houseplants


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان