ramazan
ramazan

علت و مضرات استفاده طلا برای آقایان

مجموعه : جالب ترین ها
علت و مضرات استفاده طلا برای آقایان

علت و مضرات استفاده طلا برای آقایان

هزاران سال است که از طلا برای وسایل زینتی استفاده می شود. در این خصوص خانمها علاقه بیشتری برای استفاده از آن در زیورآلات خود دارند. مردان نیز از قدیم به طلا و زیورآلات طلایی علاقه مند بودند. اما تا کنون از خود پرسیده اید که چرا طلا برای مردان خوب نیست و نباید از آن استفاده کنند؟

استفاده از طلا برای مردان در نظر مراجع تقلید:

حضرت آیت الله العظمی خمینی(ره):
برای مردان پلاتین و طلای سفید اشکال ندارد؛ مگر آن که طلای سفید همان طلای زرد باشد و با مخلوط کردن تغییر رنگ داده باشد . (امام خمینی استفتائات، ج 1، س50)

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:
اگر چیزی که طلای سفید نامیده می‏شود، همان طلای زرد است که بر اثر مخلوط کردن ماده‏ای رنگ آن سفید شده، حرام است، ولی اگر عنصر طلا در آن به قدری کم است که عرفاً به آن طلا نمی‏ گویند، مانع ندارد و پلاتین نیز اشکال ندارد. (آیت الله خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 443)

حضرت آیت الله العظمی سیستانی:
استفاده از طلا، اگر چه با آبکاری رنگ آن سفید شده باشد، مثل آویختن زنجیر طلا به سینه، انگشتر طلا به دست کردن، بستن ساعت مچی طلا به دست، برای مردان حرام و نماز خواندن با آنها باطل است، اما به کار بردن پلاتین در زیورآلات مردان بلامانع است. (دفتر استفتائات آیت الله سیستانی)

حضرت آیت الله العظمی بهجت تبریزی:
پلاتین غیر از ماده ی طلا است؛ لذا برای مرد حلال است و نماز با آن هم اشکال ندارد؛ ولی طلای سفید حرام و نماز با آن هم باطل است. (آیت الله بهجت، استفتائات، ج2، س 1612)

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
اگر واقعاً طلا باشد و صرفاً رنگش سفید باشد، جایز نیست، ولی اگر پلاتین که فلز دیگری است باشد و اسمش طلای سفید باشد مانع ندارد. (آیت الله گلپایگانی، مجمع المسائل، ج4، س 248)

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
زینت به طلا برای مردان به هر رنگی که باشد (حتّی طلای سفید) جایز نیست و نماز خواندن با آن باطل است، ولی استفاده از پلاتین که فلز دیگری است اشکالی ندارد. (آیت الله مکارم شیرازی، استفتائات، ج1، س118)

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی:
ظاهرا پلاتین غیر از طلای سفید است؛ لذا پلاتین برای مردان حلال است، اگر چه طلای سفید حرام است. (آیت الله فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج1، س 969)

علت و مضرات استفاده طلا برای آقایان

طلا و کم خونی در مردان

طبق بررسی های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول های سفید خون در مردان بیشتر از زن ها است، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول های سفید می شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول های سفید، جا برای گلبول های قرمز خون کم شده و تعداد آن ها به طور محسوسی کاهش پیدا می کند.

در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول های سفید و قرمز خون می شود. همین امر باعث بروز کم خونی(Anemia) در مردان و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می شود که همگی بر اثر اختلال در گلبول های بدن مردان ایجاد می شود.

اما در این جا شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که پس چرا زنان می توانند از طلا استفاده کنند؟ اگر طلا روی تعادل گلبول های بدن مردان تاثیر می گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند. در نگاه ابتدایی شاید حق با شما باشد، ولی مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می دهند تفاوت هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد.

طلا حاوی اشعه هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول های بدن تاثیر می گذارد. این مساله در مورد مردان کاملا صدق می کند ولی در زنان خیر. در زنان بین لایه ی پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد.

همین لایه محافظ چربی است که همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه های مُضر طلا به بدن زنان می شود. تعداد گلبول های سفید خون در مردان بیشتر از زن ها است حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول های سفید می شودبه این ترتیب تاثیر منفی روی گلبول های قرمز خونی در مردان یکی از مضرات استفاده از طلا در آقایان است.

علت و مضرات استفاده طلا برای آقایان

طلا و سلامت جنسی مردان

دلیل دیگری که از اهمیت زیادی هم برخوردار است، تاثیر منفی اشعه های فلز طلا روی هورمون های جنسی مردان است. استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی شده و حرکت اسپرم ها را با مشکل مواجه می کند، به طوری که سرعت حرکت آن ها به قدری کاهش پیدا می کند که قدرت کافی برای باروری تخمک نداشته و موجب ناباروری مرد می شود.

در واقع بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که بیشترین تاثیر طلا در بافت های مختلف بدن، روی اندام های تناسلی است. طلا بیشترین اثر منفی خود را در مردان در بخشی از دستگاه تناسلی می گذارد که محل تجمع اسپرم ها است. اسپرم ها مدت زمانی را در این مکان می گذرانند تا قدرت باروری و تحرک

یابند. بنابراین اشعه های مُضر طلا با تاثیر بر این بخش به شدت از سرعت حرکت و باروری اسپرم ها می کاهد.
علاوه بر ناباروری که پیامد مهمی در استفاده از طلا است، مشکلات روحی و خانوادگی ناشی از آن را هم باید اضافه کرد که گاهی باعث هزینه های زیاد برای درمان ناباروری و حتی به هم خوردن زندگی ها می شود.

در این میان حتی افرادی که از طلا به عنوان زینت استفاده نمی کنند و تنها شغل آن ها ایجاب می کند که با طلا در ارتباط باشند هم از این خطرات در امان نیستند و اختلالات هورمونی گریبان آن ها را نیز ممکن است بگیرد.نقره آرامش بخش است

مسئله تحریکات عصبی از دیگر عوارض است. دکتر احمد صبور اردوبادی در کتاب ” بهداشت در اسلام” این مسئله را مورد اشاره قرار داده است و نتایج تحقیقات دانشمندان را منعکس کرده است. طلا می تواند روند فعالیت ارگانیسم مردان را تسریع کند و به تحریکات عصبی منتهی شود، برخلاف طلا نقره برای مردان ایجاد آرامش می کند.

علت و مضرات استفاده طلا برای آقایان

تأثیر طلا بر عقیم شدن(Sterilization)

استفاده طولانی از طلا روی تمام هورمونهای مردان به ویژه هورمونهایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می شود تأثیر منفی می گذارد و در آن میان می توان به کاهش ترشح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید، در نهایت کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن آنها اشاره کرد.

از میان دیگر عوارضی که طلا برای مردان ایجاد می کند می توان به تحقیقاتی اشاره کرد که در سال 1990 در آمریکا انجام شده است. محققان با مطالعه روی افرادی که با طلا ارتباط دارند به این نتیجه رسیده اند که طلای موجود در بدن آنها باعث ایجاد اختلالات هورمونی(Hormonal disorders) شده و هورمونهای پرولاکتین و FSH بیشترین تأثیر منفی را از طلای موجود در بدن آنها گرفته و بیشترین تجمع طلا در دستگاه تناسلی مردان مشاهده شده است.

Causes and harms of using gold for men

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان