بهترین جاهای دیدنی در سفر به کاشان

بهترین جاهای دیدنی در سفر به کاشان

شهرهای تاریخی در ایران آوازه و اهمیت بسیار زیادی دارند؛ شهرهای تاریخی مثل اصفهان، یزد، شیراز و… که میراث کهن فرهنگ بردوش آن‌ها سوار است و همه مردم شکوه و عظمت خود را از آن‌ها می‌بینند. یکی از شهرهای تاریخی ایران که عظمت بسیار زیاد دارد و طی سالیان گذشته اتفاقات مهمی در آن رخ داده، شهر کاشان نام دارد. کاشان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان و پایتخت فرهنگ و هنر و صنایع باستانی ایران است. در این مطلب به بررسی مکان‌های دیدنی کاشان می‌پردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این متن بلیط اتوبوس تهران کاشان یا هر شهر دیگری را با آگاهی بیشتر بخرید و اهمیت شهری را که به آن سفر می‌کنید، بدانید.

مکان‌های دیدنی کاشان
کاشان مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. این مکان‌ها را می‌توان به چند دسته‌بندی تاریخی، باستانی، جاذبه‌های طبیعی و آداب‌ورسوم تقسیم کرد. درادامه با ما همراه باشید تا این مناطق را بهتر بشناسیم.

 

بهترین جاهای دیدنی در سفر به کاشان

 

باغ و حمام فین کاشان
از نظر تاریخی اولین اسمی که پس از شنیدن نام کاشان در ذهن ایرانی‌ها عبور می‌کند، نام فین است. مردم ایران از این حمام خاطره خوشی ندارند. از دست دادن بزرگ‌ترین سیاست‌مدار تاریخ ایران آن‌هم در خفا و به‌دستور شاه درد کمی نیست که مردم بتوانند آن را فراموش کنند. باغ فین انتهای خیابان امیرکبیر کاشان واقع شده است. این باغ با هزاران درختی که دارد، بهشتی میان کویر سوزان کاشان محسوب می‌شود که البته ای‌کاش هیچگاه نبود و امیر را در آن به قتل نمی‌رساندند. در دوران مختلف، قسمت‌های مختلفی مثل خانقاه و حمام سلطنتی و… به باغ فین اضافه شد که حمام فین هم یکی از آن‌ها است. بازدید از این باغ هم به‌علت آب‌وهوای متفاوتش با خود کاشان و هم به‌خاطر اهمیت تاریخی که دارد، برای مردم بسیار مهم است.

روستای ابیانه
اصالت یکی از ویژگی‌هایی است که همیشه موجب کاریزماتیک‌شدن هر چیزی می‌شود. به‌قول حضرت حافط که می‌گوید: (هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش). به‌واقع عینیت این مثل و اثر دورنماندن از اصل خویشتن را می‌توان در ابیانه مشاهده کرد. روستای سرخ که چندین کیلومتر از کاشان دورتر بوده و در دامنه کوه و کنار رودی ساخته شده است. این روستای دوست‌داشتنی با همه موقعیت‌های پیشرفت و تغییر اصلیت خودش، هیچگاه روستایی‌بودن خودش را تغییر نداده و حتی معماری خانه‌ها را هم عوض نکرده است. شما می‌توانید با حضور در این روستا یک طبیعت‌گردی ناب را همراه با تنفس هوای پاکیزه پشت‌سر بگذارید.

گلاب‌گیری قمصر
اگر به‌یاد داشته باشید در مقدمه مطلب یکی از دسته‌های جاذبه‌های کاشان را در آداب‌ورسوم قرار دادیم. روستای قمصر به‌عنوان پایتخت گلاب‌گیری کاشان یکی از بهترین مکان‌های دیدنی کاشان است که می‌توانید با حضور در آن‌جا رائحه‌ای از بهشت را استشمام کنید. گلاب‌گیری منظره‌ای دارد که تا سال‌ها تماشای آن از ذهن شما پاک نمی‌شود. از وسط اردیبهشت تا وسط خرداد زمان گلاب‌گیری کاشان است. در این زمان خانواده‌ها، گروه‌ها، زن و مرد همه کمر همت به‌چیدن گل‌های محمدی می‌بندند و این همت عطر خودش را زمان تقطیر گل‌ها نشان می‌دهد. اهمیت گلاب‌گیری و گلاب کاشان زمانی مشخص می‌شود که متوجه شوید، سالانه مقدار زیادی از گلاب ناب قمصر توسط عربستان برای شستشوی کعبه خریداری می‌شود.

 

بهترین جاهای دیدنی در سفر به کاشان

 

تپه سیلک
همان‌طورکه قبلا هم گفتم کاشان یکی از شهرهای تاریخی، باستانی و قدیمی ایران است که به‌سبب قدمت بسیار زیادی که دارد، مکان‌های باستانی در آن‌جا پیدا می‌شود. یکی از مکان‌هایی که باستان‌شناسان کنار کاشان و در منطقه فین پیدا کردند، تپه‌ای باستانی از بقایای شهری عظیم است. این تپه را به‌دلیل قدمت بسیار زیادش به سیلک نسبت دادند. سیلک اولین تمدن در ایران مرکزی بوده که در شهر کاشان زندگی می‌کردند. این تپه نشان می‌دهد، شهرهای قدیمی ایران به‌نسبت دیگر تمدن‌ها بسیار پیشرفته‌تر و با صنایع گوناگون بوده‌اند.

نحوه سفر به کاشان
شهر کاشان به‌دلیل این‌که یکی از شهرهای توریستی ایران است، شرکت‌های مسافربری، خدمات بسیار خوبی را برایش درنظر گرفته‌اند. شما می‌توانید با روش‌های متفاوت به این شهر زیبا سفر کنید. یکی از روش‌ها سفر با تور مسافرتی به کاشان است. شرکت‌های خدمات سفر تورهای بازدید از کاشان را برای مسافران درنظر می‌گیرند که می‌توانید در آن‌جا ثبت‌نام کنید.
روش دیگری که می‌توان با استفاده از آن به کاشان رفت، سفر با اتوبوس به‌عنوان وسیله نقلیه سفر است. شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تهران کاشان یا هر شهر دیگری از علی بابا به‌راحتی و با اتوبوس‌های درجه یک به این شهر بروید و پس از آن با تورهای داخلی شهر به‌بازدید از جاذبه‌ها بپردازید.
با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا این ویژگی برای شما مهیا می‌شود که بتوانید به‌سرعت و با آگاهی خوبی انتخاب درستی برای سفر خود داشته باشید. این درحالی است که شما می‌توانید جز خرید بلیط اتوبوس از علی بابا هتل‌های کاشان را هم در این سایت بررسی و برای رزرو آن‌ها اقدام یا در تورهای پیشنهادی بازدید از کاشان ثبت‌نام کنید. همه این امکانات فقط با سرچ عبارتی مثل بلیط اتوبوس تهران کاشان یا دامنه alibaba.ir ممکن می‌شود و شما می‌توانید در کم‌تر از 10 دقیقه بهترین انتخاب ممکن را عملی کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان