ramazan
ramazan

دستور تهیه شیرینی ماکارون حرفه ای و بی نظیر فرانسوی

دستور تهیه شیرینی ماکارون حرفه ای و بی نظیر فرانسوی

دستور تهیه شیرینی ماکارون حرفه ای و بی نظیر فرانسوی

ماکارون یک شیرینی نرم و پفی و یک دسر فرانسوی بسیار خوشمزه است که به سرعت در دهان ذوب می‌شود. حتما الان آب دهانتان از تصور این شیرینی لذیذ راه افتاده 😂😋 ما در این بخش به شما طرز تهیه این شیرینی را خواهیم گفت با ما همراه باشید

 

تاریخچه ماکارون

 

دستور تهیه شیرینی ماکارون حرفه ای و بی نظیر فرانسوی

 

 

اول از همه پیشنهاد می‌کنیم «ماکارون» (Macaron) را از شیرینی دیگری که نام نسبتاً نزدیکی دارد، یعنی «Macaroon» تمایز دهید. ماکارون‌ فرانسوی ساندویچ‌های زیبا و کوچکی هستند که از آرد بادام، خامه کره‌ای و «مرینگ» (meringue) درست می‌شوند.

اولین حضور ماکارون در اروپا به دوران قرون وسطی باز می‌گردد. در آن زمان ماکارون‌ها تنها شیرینی‌های ساده‌ای بودند که از بادام، سفیده تخم مرغ و شکر درست می‌شدند و از بیرون ترد و از درون نرم بودند.

اگر چه فرانسوی‌ها ادعا می‌کنند که ریشه این خوراکی لذیذ به کشور آن‌ها بازمی‌گردد، اما در واقع «کاترین د مدیچی» (Catherine de’ Medici) بود که در قرن شانزدهم آن را از ایتالیا به این سرزمین آورد. ماکارون از قرن هشتم در صومعه‌های ونیزی دست می‌شده است. در آن زمان به خاطر شکل این شیرینی به آن «ناف کشیش» هم می‌گفتند.

مواد لازم

• پودر شکر: ۳/۴ پیمانه یا ۱۰۰ گرم
• پودر بادام: ۳/۴ پیمانه (۱۰۰ گرم)
• سفیده تخم‌مرغ: ۲ عدد
• نمک: کمی
• شکر دانه ریز: ۱/۴ پیمانه یا ۵۵ گرم (شکر دانه ریز)
• مواد میانی
• کره: ۲/۳ پیمانه یا ۱۵۰ گرم
• پودر شکر: ۲/۳ پیمانه یا ۷۵ گرم

 

 طرز تهیه

1. همه مواد را آماده کرده و روی میز کار بگذارید.

2. فر را با حرارت ۳۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۴۰ درجه سلسیوس روشن کنید. اگر فر شما فن دارد توصیه می‌کنیم که حتی الامکان از آن استفاده نکنید. اما نگران نباشید اگر هیچ جایگزینی به جای آن ندارید، نتیجه کار باز هم خوب خواهد بود.

3. پودر شکر و پودر بادام را داخل کاسه‌ای بزرگ خوب الک کنید. قطعات درشت را دور بریزید. دو ماده را داخل کاسه با هم ترکیب کنید.

4. سفیده‌های تخم مرغ را ابتدا بگذارید به دمای اتاق برسند سپس در کاسه‌ای تمیز همراه با نمک هم بزندید تا پف کند. شکر دانه ریز را اضافه کنید، به هم زدن ادامه دهید تا سفیده‌های کاملا پف و سفت شوند بطوری که وقتی کاسه را وارونه می‌کنید از کاسه بیرون نریزد.

5. به آرامی پودر شکر و پودر بادام را با مخلوط سفیده تخم مرغ هم بهم بزنید. مخلوط باید کمی هوا داشته باشد و قرار نیست کاملا یکدست مخلوط شوند.. نگران نباشید باید دقیقا همین طور باشد.

6. مخلوط ماکارون را داخل کیسه‌ای با ماسوره با قطر ۱ سانتی‌متر بریزید.

7. یک ورق نسوز یا صفحه سیلیکونی را داخل سینی فر قرار دهید. با کیسه خامه قطعاتی از مخلوط ماکارون را به شکل مخروط یا حباب توی سینی درست کنید. بین آن‌ها فاصله بگذارید، چون موقع پختن در فر پهن شده و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

8. به آرامی سینی فر را چند بار روی کابینت بکوبید تا هر گونه هوایی از داخل آن خارج شود سپس بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا خشک شود و سطح ماکارون صاف و براق شود.

9. ماکارون‌ها را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه در فر بپزید، درب آن را باز کنید تا هر گونه بخار داخل فر خارج شود و ببندید و به مدت ۷ تا ۸ دقیقه دیگر بپزید. وقتی که ماکارون‌ها سفت احساس می‌شود و کمی ور آمده هستند یعنی پخته‌اند.

10. صفحه سیلیکونی یا کاغذ چرب را از کف سینی برداشته و روی توری خنک کننده بگذارید و بگذارید تا به طور کامل خنک شود. وسوسه نشوید که ماکارون‌ها را از روی صفحه بردارید، چون اگر کاملا خنک نشوند، شکسته می‌شوند.

11. کره نرم شده را با همزن بزنید تا زمانی که پف شود، سپس به تدریج شکر را داخل آن بریزید و هم بزنید تا پف کند و خامه‌ای شود. در این لحظه طعم دهنده را اضافه کنید.

12. تقریبا نصف قاشق از مواد میانی را روی یک ماکارون بریزید و با ماکارون دیگر به صورت ساندویچ درآورید. به آرامی فشار دهید تا به هم بچسبند. این کار را در مورد بقیه ماکارون‌ها هم انجام دهید.

13. ماکارون‌ها را می‌توان فورا مصرف کرد، اما بهتر است به مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال بگذارید (البته اگر بتوانید این مدت را مقاومت کنید و آن‌ها را نخورید)، چون این کار آن‌ها را خوشمزه‌تر و سفت‌تر می‌کند.

 

ترفند‌های درست کردن ماکارون به صورت حرفه‌ای و بی نقص

• سفیده تخم مرغ را دیرتر استفاده کنید: سفیده و زرده را جدا کنید. سفیده‌ها را داخل ظرف شیشه‌ای کاملا تمیزی بریزید، روی آن را با سلفون بپوشانید و قبل از استفاده بگذارید چند روز در یخچال بصورت آویزان بماند. این کار آن‌ها را آبگیری می‌کند و برای درست کردن ماکارون عالی می‌شوند.

• الک کردن: تکه‌های بزرگ آرد بادام سطح ماکارون‌ها را خراب می‌کند. بهترین کار این است که آن‌ها را ابتدا الک کنید سپس داخل غذاساز خرد کنید و چند بار این دو مرحله را تکرار کنید. قطعات درشت را دور بیندازید، سعی نکنید که آن‌ها را داخل الک فشار دهید.

• موقع مخلوط کردن خمیر (سفیده تخم مرغ و مخلوط آرد)، ۱/۳ آرد را داخل آن بریزید، بهم بزنید سپس به آرامی خمیر را داخل کاسه فشار می‌دهید. با این کار قرار است بخشی از حباب‌ها را از بین ببرید، اما نه همه آنها. به این کار ادامه دهید تا غلظت مخلوط شبیه عکس شماره ۶ شود. باید به آرامی از روی قاشق سیلیکونی به صورت نوار‌هایی بریزد و بتوانید شکل ۸ را بدون شکسته شدن مخلوط، ایجاد کنید.

• قیف خامه را بصورت عمود بر سینی بگیرید. اگر به آن زاویه دهید، ممکن است کج شده و به جهت خاصی مواد برود و شکل گرد مورد نظر به دست نیاید.

• برای اضافه کردن رنگ وقتی به پف مرحله اول رسید، این کار انجام دهید. در انتهای مرحله پف کردن سفیده تخم مرغ، رنگ به طور کامل پخش شده است.

• هنگام ریختن مخلوط با قیف پس از ریختن کامل هر کدام، فشار دادن را متوقف کرده و با حرکتی دایره‌ای کیسه را بالا ببرید.

• اگر ماکارون‌ها زیاد پخته شوند و خیلی ترد شوند، قبل از سر هم کردن آنها، با مقداری شیر روی آن برس بزنید.

• ماکارون را به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال استراحت دهید.

• برای ماکارون صورتی، تمشک و توت فرنگی خیلی خوب هستند. برای اینکه تضاد ایجاد کنید، باترکریم وانیلی درست کنید.

• ماکارون سبز با باترکریم طعم پسته‌ای خیلی خوب خواهد بود. می‌توانید مقداری پسته را خیلی ریز کنید و پس از ساندویچ کردن ماکارون، بخش باترکریم را داخل این پودر بغلتانید.

• برای ماکارون بنفش طعم دهنده بلوبری از همه بهتر است.

• برای درست کردن ماکارون زرد، لیمو بهترین انتخاب است.

 

تاپ و جدیدترین مدل کیک های لاکچری از تولد تا عروسی

علت پف نکردن کیک و خمیر / ترفند اسفنجی شدن کیک

ترفندهای حرفه ای پخت کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک ماکارونی

 

Professional and unique French pasta recipe

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان