ramazan
ramazan

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

مجموعه : دانستنی ها
عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

حیوانات مانند انسان ها غزیره های جنسی دارند و برای بقای نسل خود جفتگیری میکنند. شاید برایتان جالب باشه که یه سری عجایب باحال و جالب جنسی درباره بعضی حیوانات بدانید. پس با ما همراه باشید.

 

خدنگ بزرگ یا موش خرما Date palm

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

خدنگ بزرگ یا به زبان محلی موش خرما، پستانداری گوشتخوار از خانواده خدنگ‌ها است. خدنگ معمولا در نزدیکی انسان زندگی می کند. این جانور ۳۶ تا ۴۵ سانتیمتر طول دارد و رنگ آن گندمی مایل به حنایی است.

خدنگ به راحتی از دیوار و درخت بالا می رود و شکارچی بسیار سریعی به شمار می رود.

این جانور از گل گریزان است و در مناطق گل آلود راه نمی رود.
این جانور همه چیز خوار است، هیچگونه فصلی برای جفتگیری نمی شناسد و در تمام فصول سال به جفتگیری و زاد و ولد می پردازد.

موش خرما های ماده در صورتی که برای چند ماه سکس نداشته باشند و به Orgasm ارگاسم نرسند تب میکنند و دمای بدنشان تا حدی بالا میرود که منجر به سکته مغزی میشوند.

 

پانداها

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

پوست پاندا سیاه و سفید است. نوع بالغ این حیوان عرضش به یک متر و نیم و اندازه شانه اش ۷۵ سانتیمتر است. نرها ۱۰-۲۰٪ از نوع ماده درشت تر هستند. نرها می توانند به ۱۱۵ کیلوگرم هم برسند اما ماده ها کوچکترند. با این وجود می توانند به ۱۰۰ کیلوگرم نیز برسند.

در حیات وحش پانداها جزو جانورانی هستند که بر روی زمین زندگی می کنند و وقتشان را به گشت و گذار و در تپه ها و تغذیه از گیاه بامبو می گذراند. پانداها چه نر چه ماده به تنهایی زندگی می‌کنند و حتی حیوانات ماده حضور یک ماده دیگر در محدوده خود را تحمل نمی کنند.

پانداها تنها در طول دوران کوتاه جفت گیری در کنار همدیگر جمع می شوند اما بعد از جفت گیری، نر ماده را تنها می گذارد و ماده، توله اش را به تنهایی بزرگ می کند.

تولید مثل

سابقاً در تکثیر نسل پانداها در اسارت مشکل وجود داشت و آن مشکل عدم تمایل پانداها به برقراری ارتباط جنسی با یکدیگر در اسارت بود و این مشکل دانشمندان را بر آن داشت که راهی برای حل این مشکل بیابند.

آن‌ها راه‌هایی چون نشان دادن فیلم نزدیکی پانداها با هم و حتی دادن داروی ویاگرا (تحریک‌کننده جنسی) را امتحان کردند اما نتیجه دلخواه را نگرفتند. از روش های ابتدایی دیگر لقاح مصنوعی بود. فقط اخیراً با استفاده از راه هایی توانستند هر دو سال یک نوزاد به دنیا بیاورند.

توانایی جنسی پانداها از ۴ تا ۸ سالگی شروع و ممکن است تا ۲۰ سالگی ادامه یابد. دوره جفت گیری در سه ماه بهار است که ماده ها برای ۲ تا ۳ روز که آن هم فقط یک بار در سال است آماده جفت گیری می شوند. در طول مدت زمان جفت گیری ۲ تا ۵ نر برای به دست آوردن یک ماده با هم به رقابت می پردازند و نر غالب ماده را به دست می آورد.

مدت زمان برقراری ارتباط جنسی بسیار کم است و از ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه طول می کشد ولی ممکن است حیوان نر برای اطمینان از حسن انجام کار، عمل لقاح را چند بار تکرار کند. دورهٔ آبستنی ۹۵ تا ۱۶۰ روز طول می کشد.

پانداها در نیمی از زایمان هایشان، دوقلو به دنیا می آورند.

 

گوسفندها

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

گوسفندها حیواناتی آرام، مطیع، محجوب، از نظر عاطفی پیچیده و بر خلاف آنچه بیشتر مردم گمان می‌کنند بسیار smart باهوش هستند. آنها مثل انسان‌ها عواطف خود را به وضوح نشان می‌دهند مثلاً وقتی تنها می‌مانند یا استرس دارند سر خود را پایین می‌اندازند و حالت غمناک به خود می‌گیرند.

گوسفندها بسیار اجتماعی هستند و از بودن در کنار خانواده و دیگر اعضاء گروه خود لذت می‌برند. تحقیقات نشان می‌دهند هنگامی که گوسفندی هیچ یک از اعضاء گروه خود را در اطراف خود نمی‌بیند هراسان می‌شود و ضربان قلبش به شدت تند می‌شود.

آنها می‌توانند چهرۀ حداقل ۵۰ گوسفند دیگر را تشخیص دهند و ۵۰ تصویر را تا دو سال به خاطر بسپارند. آنها چهرۀ انسان‌ها را نیز به خاطر می‌سپارند و قادرند تغییرات حالت چهرۀ انسان‌ها را تشخیص دهند و نسبت به آن واکنش نشان دهند.

آنها حتی قادرند چهره‌ای را در ازدحام جمعیت تشخیص دهند. آنها گاهی به چهره‌هایی فکر می‌کنند که در آن لحظه حضور ندارند. آنها فرزند خود را تنها از طریق چهره می‌شناسند.

گوسفندها بعد از Bats خفاش ها بالاترین نرخ همجنسگرایی رو دارند! آنها به سکس اهمیت زیادی میدهند و اینکه شریکشان نر هست یا ماده برایشان مهم نیست!!

 

خوک ها

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

بسیاری از مردم با دیدن تصاویر خوک‌هایی که در گل و لای غلت می‌خورند فکر می‌کنند خوک‌ها موجوداتی کثیف و ابله هستند در حالی که آنها برای خنک کردن بدن خود، محافظت از پوست حساسشان در برابر آفتاب و همچنین، رهایی از انگل‌های پوستی حمام گل و لای می‌گیرند و اتفاقاً به تمیزی محل خواب خود بسیار اهمیت می‌دهند.

آنها بسیار اجتماعی و بر خلاف تصورعامهٔ مردم، بسیار باهوش هستند. تست‌های هوش نشان می‌دهند خوک‌ها می‌توانند باهوش‌تر از سگ‌ها و حتی شامپانزه‌ها باشند.

خوک ها از طریق رابطه جنسی تولید مثل می کنند. خوک های ماده از سن شش ماهگی بالغ می شوند و قابلیت بارداری پیدا می کنند.

طبق تحقیقات دانشگاه می سی سی پی خوک ها پتانسیل قابل توجهی برای باروری دارند. خوک های وحشی در هر دوره باروری بین 3 تا 8 بچه خوک به دنیا می آورند. خوک های ماده می توانند دوبار در یک سال تولید مثل کنند.

خوک های وحشی ماده برای تولید مثل به زمین های گرم می روند اما در مزارع خوک های نر می توانند با 12 تا 50 تا خوک ماده جفت گیری کنند. دوره بارداری خوک حدود 113 روز است. اوج لذت جنسی خوک ها تا 30 دقیقه به درازا میکشد!

 

حلزون ها

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

حلزون، شاخه‌ای از نرم‌تنان و از رده شکم پایان (گاستروپودا) بوده که در همه‌ جای دنیا به خصوص در مناطق با پوشش گیاهی زیاد یافت می‌شوند. حلزون‌ها با اندازه کوچک ۰.۵ سانتی‌متری تا بزرگ ۸۰ سانتی‌متری و وزن ۰.۱ گرم تا ۱۸ کیلوگرمی از تنوع گونه بسیار زیادی برخوردار است؛ طوری که تاکنون ۱۰۰۰ گونه حلزون شناخته شده است.

حلزون‌ها بر اساس زیستگاهشان در یکی از سه دسته، حلزون‌های خشکی، حلزون‌های دریایی و حلزون‌های آب شیرین قرار می‌گیرند.

حلزون معمولاً عمری ۱ تا ۲۰ ساله داشته و در رنگ‌های سیاه، زرد، قهوه‌ای و زرد مایل به قهوه‌ای هستند. گونه‌ خوراکی حلزون اسکارگو بوده که غذایی به همین نام نیز وجود دارد.

حلزون جانداری هرمافردویت است؛ بدین معنا که اندام‌های تولیدمثلی نر و ماده را هر دو دارد و می‌تواند به تنهایی اسپرم و تخمک تولید کند. لیکن برای بارور شدن تخم‌ها لازم است که برای مبادله اسپرم، با دیگر حلزون‌ها جفت‌گیری کند.
آنها هنگام سکس یکدیگر رو به طور همزمان باردار میکنند و بعد از سکس آلت یکدیگر را میخورند تا دیگر نتوانند رابطه برقرار کنند.

 

موش خرطوم دار

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

حشره خوار کوتوله یکی از کوچکترین پستانداران دنیاست که می تواند از سوراخی به قطر یک مداد عبور کند! وزن آن به اندازه یک حبه قند است که بیش از 10 درصد آن را مغز تشکیل می دهد. برخی به آنها موشهای خرطوم دار هم می گویند.

این پستاندار آنقدر کوچک و ظریف است که اگر آن را لمس کنیم، قلبش می ایستد و می میرد!!
حشره خوار کوتوله در علف زار ها، زمین های کشاورزی و باغ ها زندگی می کند.

موش خرطوم دار ماده هم مثل انسان پریود میشود و در این دوره به شدت تحریک پذیر هستند و مدام سکس میکنند و در فصل بهار بچه بدنیا می آورد.

 

پشه ها Mosquitoes

 

عجایب و دانستنی های جالب جنسی در دنیای حیوانات

 

پشه ها جزو خانواده حشرات دوبال به نام کولیسیده CULICIDAE می باشند. آنوفل ها، کولکس (پشه معمولی) و آئدس ها از دسته های مهم پشه ها هستند.

سرعت بال زدن پشه ها ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار در ثانیه می باشد.
وزن یک پشه ۲ تا ۲٫۵ میلی گرم است.
سرعت پرواز پشه ها ۱٫۶ تا ۲٫۴ کیلومتر در ساعت است.

طول عمر پشه کوره نر در حدود یک هفته و عمر پشه کوره ماده ۷ تا ۱۰۰ روز می باشد.
پشه ها جانورانی خونسرد می باشند بنابراین پشه های ماده قادرند در فصول سرد سال به خواب زمستانی فرو روند. حتی تا ۶ ماه
پشه های نر هیچگاه از خون تغذیه نمی کنند و نیش نمی زنند.

پشه ماده هنگام مکیدن خون از طریق بزاق خود یک ماده ضد انعقاد کننده خون ترشح می کند تا خون حین مکیدن لخته نگردد.
افرادی که گروه خونی شان O است بیشتر گزیده می شوند.

پشه ماده در چند مرحله تخم ریزی فقط یکبار با پشه نر جفت گیری می کند. یعنی پس اینکه یک بار تخم گذاری کرد دیگر نیاز ندارد با پشه نر جفت گیری کند و تنها به یک وعده خون دیگر نیاز دارد تا مجددا تخم گذاری کند. پشه ماده هر ۳ روز در میان می تواند تخم ریزی کند.

پشه های ماده و نر پس از ۵-۳ روز جفت گیری می کنند. پشه نر پس از جفت گیری مدت زیادی زنده نمی ماند.
باید مدال سریع ترین جفت گیری را تقدیم پشه ها کرد آنها در عرض 15 ثانیه و در حال پرواز جفت گیریشان را انجام میدهند.

 

Interesting sexual wonders and knowledge in the animal world

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان