عمل ژنیکوماستی و تب جراحی سینه آقایان! چیست؟

مجموعه : بیماری ها
عمل ژنیکوماستی و تب جراحی سینه آقایان! چیست؟

سینه و خوش فرم بودن آن نیز به آقایان نیز سرایت کرد! 😄😄 یه زمانی می شنیدم که یه روزی میاد که نمیشه تشخیص بدی خانم و از آقا! الان تو خیلی از موردها واقعا همین شده که خانم ها کارهای آقایان و آقایان هم کارهای خانم ها رو انجام میدن!؟

به تازگی خوش فرم کردن سینه های آقایان نیز به یکی دیگر از جراحی های زیبایی کلینیک های ایران اضافه شده است. در خصوص ژنیکوماستی و جراحی سینه آقایان در این بخش با مجله نازوب همراه باشید. از همراهی شما عزیزان خرسندیم.

 

عمل ژنیکوماستی و تب جراحی سینه آقایان! چیست؟

عمل ژنیکوماستی چیست؟

 

عمل ژنیکوماستی و تب جراحی سینه آقایان! چیست؟

 

بزرگ شدن سایز سینه از مشکلات رایج مردان بالغ می باشد. اما در سنین مختلف نیز مشاهده شده است. این عارضه بر اثر رشد بیش از حد بافت چربی در زیر پستان ها به وجود می آید.

همچنین مهم ترین علت آن اختلال در عملکرد سیستم غدد درون ریز می باشد. یعنی نسبت میزان هورمون استروژن به تستسترون تغییر می کند. این حالت گاهی ممکن است فقط برای یک طرف سینه و یا هر دو طرف بروز کند.

پدیده بزرگ شدن سینه آقایان The phenomenon of men’s breast enlargement ممکن است به خودی خود با برقراری تعادل بین هورمون ها و یا مصرف دارو برطرف شود. ولی در شرایط حاد تنها راه حل درمانی آن عمل ژنیکوماستی می باشد.

 

علت بزرگ شدن سینه مردان

ژنیکوماستی ممکن است در یک سینه (یک طرفه) یا در هر دو سینه (دو طرفه) وجود داشته باشد. ازجمله علل شایع بروز این مشکل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تغییرات هورمونی

• افزایش وزن

• شرایط ارثی

• بیماری‌هایی مانند بیماری‌های کبدی

• تاثیر بعضی از داروها

• استفاده از داروهای غیر تجویزی یا تجربی از جمله استروئیدهای آنابولیک

• ماریجوانا

 

کاندیدای مناسب برای جراحی ژنیکوماستی

افرادی که سینه آن‌ها بزرگتر از حد طبیعی باشد و از لحاظ سلامت جسمانی در وضعیت مناسبی باشند، کاندیدای مناسبی برای استفاده از جراحی ژنیکوماستی محسوب می‌شوند. وزن افرادی که تمایل به استفاده از این روش درمانی دارند، بایستی نزدیک به وزن ایده‌آل باشد؛

همچنین این افراد بایستی پیش از جراحی از ورزش و رژیم غذایی مناسب جهت رفع این عارضه استفاده کنند. همچنین باید از مصرف هر گونه دارو یا مواد مخدر که می‌تواند باعث تشدید این عارضه شود خودداری شود. امکان دارد شخص تا زمان تکمیل رشد سینه‌ها کاندیدای مناسبی برای انجام ژنیکوماستی نباشد. رشد سینه معمولاً در حدود سنین 15 و یا 16 سالگی کامل می‌شود.

کاندیدای مناسب جهت جراحی کوچک کردن سینه باید از سلامت جسمانی برخوردار باشد و همچنین نسبت به جراحی دارای انتظارات واقع‌بینانه باشد.

 

اقدامات مورد نظر پیش از جراحی ژنیکوماستی

پیش از جراحی جهت کوچک کردن سینه، موارد زیر بایستی طبق توصیه پزشک رعایت شوند:

• قطع مصرف هر گونه داروی ضد التهاب 2 هفته پیش از جراحی

• قطع مصرف سیگار 3 هفته پیش از جراحی کوچک کردن سینه

• برنامه‌ریزی جهت رساندن متقاضی به منزل پس از جراحی

• کسب تأییدیه از جانب پزشک

 

انواع مختلف ژنیکوماستی

بزرگ شدن بافت سینه بدون پوست اضافی

در صورتی که بافت سینه بیمار بزرگ شده باشد و پوست دارای خاصیت انعطاف‌پذیری مناسبی باشد، معمولاً از لیپوساکشن به کمک سونوگرافی استفاده می‌شود. به این نوع روش درمانی، VASER گفته می‌شود. در این روش برش‌های کوچکی در اطراف سینه ایجاد شده و سپس به کمک ابزار مخصوص، امواج اولتراسوند Ultrasound waves وارد ناحیه مورد نظر شده و بافت سفت سینه و هر گونه چربی تجزیه می‌شود.

این بافت با استفاده از لیپوساکشن خارج می‌شود. در صورت خارج نشدن مقداری از بافت سینه، از برش کوچک ایجاد شده در اطراف ناحیه تیره دور نوک سینه برای خارج کردن بافت باقیمانده استفاده می‌شود.

 

بزرگ شدن بافت سینه همراه با مقدار کم پوست اضافی

در صورت بزرگ شدن بافت سینه و وجود مقدار کمی پوست اضافه، پزشک در ابتدا با استفاده از لیپوساکشن به کمک سونوگرافی، بافت اضافی سینه را خارج می‌کند. سپس پزشک برشی در اطراف ناحیه تیره دور نوک سینه ایجاد می‌کند. با استفاده از این برش جهت برداشتن مقداری از پوست اضافی سینه و کاهش اندازه سینه، پزشک هر گونه پوست اضافی را خارج می‌کند.

 

بزرگ شدن بافت سینه همراه با مقدار زیاد پوست اضافی

مردانی که مقدار زیادی از وزن خود را کاهش داده‌اند، معمولاً دارای مقدار زیادی پوست اضافی در ناحیه سینه خود هستند. همچنین امکان دارد چربی اضافه در قسمت سینه وجود داشته باشد. جهت برداشتن پوست اضافی سینه Remove excess breast skin، پزشک پوست موجود در قسمت پایین سینه را خارج کرده و محدوده موجود در قسمت تیره دور نوک سینه را در امتداد عضله سینه بالا می‌آورد.

در نتیجه شکل و ظاهر کلی سینه متناسب می‌شود. در این روش درمانی ابتدا یک برش خمیده در قسمت پوست زیر سینه و یک برش دیگر در قسمت اطراف ناحیه تیره دور نوک سینه ایجاد می‌شود. جراحی کوچک کردن پستان به منظور برداشتن مقدار اضافی پوست و بهبود ظاهری سینه انجام می‌شود.

 

علائم ژنیکوماستی

در صورت مشاهده علایم زیر حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید:

• تورم غیرعادی بافت سینه Abnormal swelling of breast tissue

• احساس درد در ناحیه سینه

• حساسیت نسبت به تماس فیزیکی

• ترشح مایعات از نوک سینه

 

روش درمان ژنیکوماستی به چه صورت است؟

دو روش برای درمان بیماری بزرگ شدن سینه مردان بسیار رایج است:

1-درمان دارویی

درمان دارویی اغلب در مراحل اولیه بیماری و در زمان پرولیفراتیو مورد استفاده قرار می گیرد که در این مرحله نیز موثرتر است. در صورتی که پس از دوره دارو درمانی پیشرفت چندانی در روند بیماری مشاهده نکردید و یا بیماری چندین سال ادامه پیدا کرد، بهتر است روش جراحی را انتخاب کند.

 

2-درمان از طریق جراحی ژنیکوماستی

روش هایی که برای جراحی ژنیکوماستی در نظر گرفته شده است، شامل رزکسیون یا برش باز، لیپوساکشن و رزکسیون به همراه کاهش پوست است. آمار و مطالعاتی که در زمینه جراحی های پلاستیک Plastic surgery انجام شده است، نشان می دهد سطح بالایی از افراد از نتیجه جراحی راضی بوده اند. اما باید در نظر داشت جراحی همیشه رضایت افراد را به دنبال نخواهد داشت و موارد بسیار زیادی در نتیجه جراحی تاثیر گذار هستند.

 

آیا عمل ژنیکوماستی ممکن است خطری داشته باشد؟

توجه داشته باشید که هیچ جراحی بدون خطر نیست. عوارض و خطرهای که این عمل می‌تواند داشته باشد عبارتند است:

• حساسیت به مواد و وسایل استفاده شده

• خطر خونریزی یا هماتوم و یا لخته شدن خون

• خطر بیهوشی

• عدم تقارن سینه و یا بی نظمی در ظاهر آن

• در برخی موارد ممکن است احتمال جراحی مجدد وجود داشته باشد.

• تغییر حس نوک پستان که ممکن است به طور موقت یا دائمی باشد.

• ممکن است بافت چربی که در سینه وجود دارد از بین برود.

 

چگونگی جراحی ژنیکوماستی

جراحی پلاستیک برای اصلاح ژنیکوماستی به طور فنی کاهش ماماپلاستی نامیده می‌شود و اندازه سینه را کاهش می‌دهد، آن را صاف می‌کند و خطوط قفسه سینه را افزایش می‌دهد.

در موارد شدید ژنیکوماستی، وزن بیش از حد بافت سینه Excess weight of breast tissue ممکن است سبب افتادگی سینه‌ها و شل شدن آرئولا (پوست تیره اطراف نوک پستان) شود. در این موارد، موقعیت و اندازه آرئولا می‌تواند با جراحی بهبود یابد و پوست اضافه کاهش یابد.

 

مراحل جراحی:

1. بیهوشی

داروها برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می‌شوند. گزینه‌های دارویی شامل آرام‌بخش‌های وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه می‌کند.

2. لیپوساکشن

در مواردی که ژنیکوماستی عمدتاً نتیجهٔ بافت چربی بیش از حد باشد، ممکن است از تکنیک‌های لیپوساکشن Liposuction Techniques به تنهایی استفاده شود.

لیپوساکشن نیاز به وارد کردن یک کانول (یک لوله توخالی نازک) از طریق چند برش کوچک دارد. کانول در حرکت کنترل شده به جلو و عقب حرکت می‌کند تا چربی بیش از حد را از بین ببرد و سپس توسط مکش خلاء از بدن خارج می‌شود.

3. برش

تکنیک‌های برش در جایی توصیه می‌شوند که بافت غده پستانی یا پوست بیش از حد برای اصلاح ژنیکوماستی لازم است، برداشته شود.

برش همچنین هنگامی که پوست اطراف Nipple نوک پستان لازم است کاهش یابد یا هنگامی که بخواهیم نوک پستان طبیعی‌تر به نظر برسد، مورد نیاز است.

الگوهای برش بسته به شرایط خاص و اولویت جراحی متفاوت است. گاهی اوقات نیز ژنیکوماستی با هر دو روش لیپوساکشن و برش باهم درمان می‌شود.

 

رازهای نهفته و جالب در نوک سینه (پستان) خانم ها

علت بزرگ شدن سینه آقایان !!

نشانه های سرطان سینه در آقایان چیست؟!!

راه های درمان خانگی برفک نوک سینه زنان

تازه ترین مطالب جنسی/ انواع پوزیشن و اسرار 3 ک ث

 

Gynecomastia and breast surgery for men! What is

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان