نکات کلیدی و راز های مهم و پنهان خانه داری

نکات کلیدی و راز های مهم و پنهان خانه داری

هر خانم خانه داری باید این رازهای مهم و ترفندهای کلیدی خانه داری Important secrets and key housekeeping tricks را توی هر زمینه ای بلد باشد.

 

نکات کلیدی و راز های مهم و پنهان خانه داری

 

خانه داری برخلاف چیزی که همه فکر میکنند کار بسیار سختی است که بازنشستگی هم ندارد. کدبانو های خانه به مرور زمان در آشپزی و خانه داری به یک سری ترفندهی پی میبرند. حال اگر میخواهید بیشتر با این ترفندها آشنا شوید مارا دنبال کنید.

 

بهترین ترفندها برای خانه داری بهتر

1/ سریع جوش آمدن آب سماور

برای جوش آمدن سریع آب سماور ابتدا تا نیمه سماور را آب کنید و سپس بعد از گرم شدن، بقیه ی سماور را پر از آب کنید.

 

2/ بو گیر گیاهی

به جای استفاده از بوگیر های موجود در بازار کافیست چند برش لیمو را همراه چند برگ رزماری داخل قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کرده و بگذارید بجوشد تا محیط خانه خوشبو و عطر آگین شود.

 

3/ از بین بردن خش های ظروف شیشه ای

خش های ظرف های شیشه ای را با خمیر دندان صیقل دهید و از بین ببرید.

 

4/ تازه نگه داشتن نان

ترفندی برای تازه نگه داشتن نان و جلوگیری از بیات شدن Keep bread fresh and prevent staleness آن این است که درون کیسه نان یک ساقه کرفس را یک شب کامل قرار دهید تا رطوبت و طعم تازه نان حفظ شود.

 

نکات کلیدی و راز های مهم و پنهان خانه داری

 

5/ سالم درآوردن مغز گردو

برای سالم در آوردن مغز گردو ، آن را 12 ساعت در آب نمک خیس کنید و سپس بشکنید.

 

6/ جلوگیری از کدری قابلمه آلومینیومی

برای جلوگیری از کدر شدن قابلمه آلومینیومی، پوست سیب را به مدت 30 دقیقه در آن بجوشانید.

 

7/ حفظ رنگ سبزی ها

برای حفظ رنگ سبزی هایی مانند گل کلم قرمز هنگام پخت مقداری آب لیمو به آن اضافه نمایید. اسیدیته در حفظ رنگدانه و فلاوانوئید تاثیر گذار است.

 

8/ جوش شیرین و لیمو برای تمیز کردن ظروف مسی

ترکیب لیمو و جوش شیرین نیز در تمیز کردن ظروف مسی تاثیر گذار است. برای این کار کمی جوش شیرین را در یک ظرف بریزید سپس آب لیمو را بگیرید و به آن اضافه کنید و دو ماده را خیلی خوب با هم ترکیب کنید.
با یک قلم مو، خمیر را روی سطح مسی بکشید و بگذارید به مدت 30 دقیقه روی ظرف بماند سپس با دستمالی تمیز، خمیر خشک شده را از روی ظرف پاک کنید.

 

9/ تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است

برای تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است درون آن آب گرم و مقداری نمک و کمی سرکه بریزید و اجازه دهید بجوشد تا کاملاً پاک شود.

 

10/ گیره قاشق

برخی از خانم های خانه دار برای هم زدن غذا از قاشق استفاده می کنند که برخی از مواقع به دلیل حواس پرتی داخل قابلمه می افتد و درد سر ساز می شود . برای اینکه دیگر هیچ گاه با این مشکل روبرو نشوید با یک گیره چوبی لباس قاشق را به قابلمه وصل کنید.

 

نکات کلیدی و راز های مهم و پنهان خانه داری

 

 

11/ از بین بردن بوی کفش با جوش شیرین

بله. دوباره جوش شیرین به کمک شما می آید و بوی بد کفش ها را از بین می برد. مقداری جوش شیرین را به کفش اسپری کنید یا این که هنگام شتسشو، کمی از آن را با آب مخلوط کنید و شستن را انجام دهید.

 

12/ ماهی تابه تون سیاه شده؟

برای تمیز پشت قابلمه تفلون و چدن 2 ق غ خوری بکینگ پودر را در ظرفی ریخته و با آب مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن کامل اسکاچ را در محلول فرو کرده و با آن به چنگ چربی ها بروید. میتوانید سرکه سفید را هم به این محلول اضافه کنید.

 

13/ کتری را با سرکه تمیز کنید

کتری را با نصف از سرکه سفید و نصف از آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. در صبح آن را آبکشی کنید و آهک ها باید ناپدید شود.

 

14/ از شر لباس هایی که بید زدند خلاص شوید

یک دافع طبیعی برای بیدها برخی گیاهان خشک است، از جمله اسطوخودوس، میخک، رزماری و آویشن Lavender, cloves, rosemary and thyme را بسته بندی کنید و آنها را در کمد خود قرار دهید.

 

نکات کلیدی و راز های مهم و پنهان خانه داری

 

 

15/ کفش را با اسپری مو، براق نگه دارید

اسپری موهایتان را روی کفش ها اسپری کنید و خواهید دید که آن ها به مدت طولانی برق می زنند.

 

16/ استفاده از خمیر دندان برای بخار نگرفتن آینه

اگر در حمام با آینه مه آلود مشکل دارید، خمیر دندان می تواند راه حل باشد! آینه حمام خود را با خمیر دندان بمالید و بعد دوش بگیرید، یک پارچه تمیز و خشک را قبل از اینها بزنید.

 

17/ جدا کردن آدامس را از روی لباس ها با استفاده از فریزر

اگر روی آدامس نشسته باشید و یا آن را بر روی هر کدام از لباس هایتان داشته باشید، باید بدانید که چه چیزی آن را از بین می برد. لباس خود را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید – Frozen gum آدامس یخ زده بسیار آسان تر کنده می شود.

 

18/ از شر حلقه کثیف دور یقه پیراهن با شامپو خلاص شوید

عرق کردن، چربی و دوده، راحت یقه پیراهن Shirt collar را کثیف می کند. کمی شامپو طبیعی خود راروی لباس بریزید و آن را کمی مالش دهید و سپس آن را به ماشین لباس شویی بیندازید.

 

مایع بی رنگ و همه کاره در خانه داری

بهترین نکات ظریف خانه داری برای عروس خانم ها

ترفندهای شیک فراری دادن سوسک های آلمانی آشپزخانه

15 کاربرد ماده ای خوش طعم در خانه داری و ….

 

Key points and important secrets of housekeeping

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان