تنگی واژن با نداشتن رابطه جنسی صحت دارد؟

مجموعه : زنان و زایمان
تنگی واژن با نداشتن رابطه جنسی صحت دارد؟

خیلی از ماها فکر میکنیم اگر به مدت طولانی رابطه نداشته باشیم Do not have a relationship for a long time یا رابطه مان قطع شده باشد واژنمان هم تنگ میشود! درصورتی که بعضی از افراد میگویند درست و بعضی ها هم میگویند غلط. حال برای اینکه ببینیم این نظر صحت دارد یا نه با ما همراه باشید.

 

تنگی واژن با نداشتن رابطه جنسی صحت دارد؟

عدم رابطه جنسی می تواند علت تنگ شدن واژن باشد؟

 

تنگی واژن با نداشتن رابطه جنسی صحت دارد؟

 

به علاوه برخی افراد تصور می کنند اگر بین روابط جنسی فاصله بیفتد و یا به دفعات کم نزدیکی داشته باشند، واژن آنها تنگ می شود. در نتیجه در برقراری رابطه بعدی زنان دچار درد هنگام نزدیکی می شوند. اما چنین نظراتی اصلا درست نیست و هیچ یک از متخصصان این اعتقاد را قبول ندارند.

زیرا واژن دارای حالت ارتجاعی است و بعد از پیش نوازی و آماده شدن برای مقاربت، اگر فرصت دهید، واژن گشاد می شود. زنانی که بعد از نداشتن رابطه جنسی بعد از یک مدت، دوباره اقدام به نزدیکی می کنند، به دلایل زیر احساس تنگی واژن دارند:

• استرس: ممکن است علت تنگی واژن بعد از نداشتن رابطه جنسی مربوط به این مسئله باشد که خانم ها به دلیل مشکلات روحی و عاطفی از برقراری نزدیکی هنوز مطمئن نیستند. یا اینکه به تازگی وارد یک رابطه جدید شده اند.

• روانکاری نشدن واژن: به دلیل نداشتن پیش نوازی قبل از رابطه و یا خشکی واژن به علت تغییرات هورمونی ناشی از زایمان یا یائسگی، واژن رطوبت کافی را ندارد و آماده نزدیکی نیست. در چنین مواردی رابطه جنسی با تجربه درد هنگام نزدیکی همراه می شود.

• مشکلات زناشویی: اگر زوجین نتوانند با هم صحبت کنند و مشکلات خود را حل کنند، نزدیکی برای خانمها بدون ارگاسم خواهد بود و هیچ لذتی از آن نمی برند.

 

آیا رفع تیرگی واژن با لیزر می تواتد میل جنسی شما را افزایش دهد؟

ابتدا باید علل تیرگی واژن را به صورت اجمالی بیان کنیم:

۱- پوشیدن شلوارهای تنگ.

۲- استفاده از برخی داروها که کلاً باعث تیرگی پوست می شود و یکسری بیماری هایی از جمله آکانتوزیس نیگریکانس

۳- اختلالات هورمونی(افزایش هورمون مرد انه به بیماری تخمدان پلی کیستیک)

۴- پیاده روی و راه رفتن زیاد و چاقی مفرط.

بارها دیده شده که خانم ها از ماسک ها و محلول های طبیعی و شیمیایی برای بهبود این مشکل استفاده می کنند که تاثیر موقت دارد ولی استفاده از لیزر واژن جهت رفع تیرگی و روشن سازی واژن توسط پزشک متخصص زنان سبب از بین رفتن تیرگی و روشن سازی واژن به صورت مادام العمر می شود و در پاسخ به این سوال که آیا رفع تیرگی لابیا و تیرگی واژن موجب بهبود رابطا جنسی می شود باید بگوییم بله و این کار موجب بهبود روابط جنسی در رضایت بیشتر از خود و عزت نفس بیشتر توسط خانم می شود و قطعاً تاثیر روانی این رضایت روی آقا نیز موثر خواهد بود.

 

انواع تنگی دهانه واژن

تنگی دهانه واژن معمولا به دو صورت زیر در بین خانم هایی که مشکل واژینیسموس دارند، دیده می شود:

• واژینیسموس اولیه: در این نوع تنگی دهانه واژن، فرد در اولین رابطه جنسی خود متوجه این مشکل شده و موقع نزدیکی درد شدیدی در شکم احساس می کند. ممکن است درد به حدی باشد که دخول انجام نشود.

• واژینیسموس ثانویه: این نوع از تنگی واژن در زنانی رخ می دهد که قبلا هیچ مشکلی برای دخول نداشته و مقاربت بدون درد را تجربه کرده اند. اما به دلیل بروز برخی مشکلات روحی و جسمی، دچار واژینیسموس می شوند و مثل گذشته نمی توانند رابطه جنسی داشته باشند.
در هر دو مورد، بعد از پایان تلاش برای دخول، تمام علائم واژینیسموس برطرف می شوند و واژن به حالت عادی بر می گردد.

 

علایم تنگی واژن چیست؟

علایم واژینیسموس در همه زنان یکسان نیست و بسته به درجات آن متفاوت است. مشاهده یک یا چند علامت زیر می تواند نشان دهنده تنگی واژن باشد:

• مقاربت دردناک

• درد موقع معاینات لگنی

• درد موقع گذاشتن تامپون یا وارد شدن انگشت به واژن

• قرمز شدن دهانه واژن و حساسیت آن به لمس

• التهاب واژن

• سوزش واژن

در حالتهای شدید واژینیسموس و اصرار بیش از حد برای دخول، ممکن است پارگی در دهانه واژن ایجاد شود. در صورت مشاهده علایم تنگی دهانه واژن باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

 

علت تنگی واژن

تنگی واژن به دلایل مختلف روحی و جسمی می تواند در زنان بروز کند. از جمله مهمترین دلایل تنگی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عدم پیش نوازی و روانکاری واژن قبل از دخول

• پرده بکارت ضخیم و غیر قابل انعطاف

• آسیب دیدن کف لگن در اثر برخی از جراحی های زنانه مثل هیسترکتومی (برداشتن رحم و تخمدان)

• باورهای غلط درباره رابطه جنسی، ترس از مقاربت و تربیت جنسی غلط و سختگیرانه

• تجربه تجاوز یا رابطه جنسی خشن

• ترس از بارداری

• زایمان سخت قبلی

به علاوه بیماری هایی مثل عفونت واژن یا ناحیه لگنی، آندومتریوز، چسبندگی‌های داخل لگن، کیست تخمدان و غیره نیز می تواند باعث درد موقع نزدیکی و علت عدم دخول در واژن باشد.

 

علت گشادی واژن چیست؟

با افزایش سن و بعد از زایمان، ماهیچه های اطراف واژن قدرت خود را از دست می دهند. بر خلاف تفکرات اشتباه رایج، رابطه جنسی تاثیر طولانی مدت بر روی خاصیت ارتجاعی واژن نمی گذارند و از دلایل گشادی واژن محسوب نمی شود.

ماهیچه های کف لگن اطراف واژن را احاطه کرده اند. این ماهیچه ها به مرور زمان ضعیف می شوند که باعث می شوند فرد احساس شل شدن و گشادی واژن داشته باشد.

ضعیف شدن ماهیچه های کف لگن منجر به بروز مشکلات دیگری هم می شوند، مانند بی اختیاری و یا نشت ادرار. ورزش های کف لگن یا کگل می توانند به تقویت ماهیچه های واژن کمک کنند.

 

آیا رابطه جنسی باعث گشاد شدن واژن می شود؟

در هنگام برانگیختگی جنسی ماهیچه های واژن شل می شوند و در نتیجه دخول راحت تر انجام می شود. برای شل شدن این ماهیچه ها، نوازش های قبل از رابطه جنسی اهمیت زیادی دارند. پس از اتمام رابطه جنسی واژن به شکل قبل خود بازمی گردد.

شایعات زیادی در مورد تاثیر رابطه جنسی همراه با دخول بر روی اندام بانوان وجود دارد، اما هیچ شواهدی در مورد گشادی واژن به علت برقراری رابطه جنسی وجود ندارد. به هرحال در زمان نزدیکی و پس از آن واژن گشادتر از همیشه است، اما این حالت موقت است.

پرده بکارت یک لایه نازک در اطراف واژن است، داشتن رابطه جنسی با دخول باعث کشیدگی پرده بکارت شده و باعث می شود فرد احساس کند واژن کمی بازتر شده است.

به هرحال به یاد داشته باشید با افزایش سن، کاهش یا افزایش وزن و بیماری بدن دچار تغییراتی می شود.

 

راههای طبيعي سفت و تنگ کردن واژن

1. براي تنگ کردن واژن یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید

یکی از بهترین شیوه های ممکن برای تنگ کردن واژن، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است تا بطور طبيعی به سفت و محکم شدن کف لگن کمک کند. بر مبنای تحقيقات انجام شده در این زمينه، شما باید خوراکي هایی استفاده کنید که مملو از استروژن هستند.

زغال اخته، انار، دانه کنجد، سویا، هویج، انواع توت و سیب تمامی از میوه هایی هستند که ميزان زيادی از استروژن لازم براي بدن را تأمين ميکنند. همچنين، توصیه ميشود تا میتوانید از غلات کامل سبوس دار Whole grains، کربوهیدرات ها و پروتئین های حیوانی ارگانیک استفاده کنید.

2. برای تنگ کردن واژن از کرم هاي گیاهی استفاده کنید

پس از تمیز کردن خود، از کرم هاي گیاهی براي بازیابی حالت کشسانی عضلات واژن Vaginal muscle elasticity استفاده کنید. شما باید از دکتر تان بخواهید تا بشما در پیدا کردن مناسب ترین کرم براي ناحیه ي واژن کمک کند. از ژل، آب و روان کننده ها استفاده کنید تا کمک کنید که حرکت آن نرم و اسان باشد.

در واقع، استفاده از ژل یک راهکار مناسب براي رفع شل شدن واژن است. این ماده می تواند باعث صرفه جویی در زمان تان شود و هیچ آسیبی هم بشما نمیرساند.

براي تنگ کردن واژن موقع نزدیکی پاهای خود را نزديک به هم نگه دارید
در حقیقت این یکی از مؤثر ترین ترفند هایی است که براي تنگ کردن واژن بطور طبيعي میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. در موقع نزدیکی تا جایی که قابلیت دارد پاهای خود را بسته و نزديک به هم نگه دارید.

3. تنگ کردن واژن با سرکه

سرکه صدها سال است که به عنوان کوچک کننده و تنگ کننده واژن استفاده شده و برای درمان عفونت مخمر در زنان نیز بسیار محبوب است. برای تنگ کردن واژن با سرکه، زنان معمولا چند قاشق چایخوری سرکه به آب حمام اضافه کرده و 30 دقیقه با آن حمام می کنند.

همچنین می توانید مقداری سرکه را با آب و به نسبت 1 به 2 مخلوط کرده و محلول را با استفاده از بطری فشاری به داخل واژن وارد و واژن را با آن شستشو دهید. سپس بلافاصله حمام کنید یا تنها منطقه خارجی واژن را با صابون ملایم و آب گرم بشویید.
این روش اثر دائمی نداشته و تاثیر آن موقتی است.

هشدار 1: حتما از سرکه رقیق شده با آب استفاده کنید تا از تحریک بافت واژن جلوگیری شود.

هشدار 2: اگرچه بسیاری از مردم معتقدند سرکه چه به صورت خوراکی یا موضعی در این زمینه موثر است اما طبق گفته برخی منابع این تنها یک باور اشتباه است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و استفاده از سرکه در واژن می تواند با عوارض جدی همراه شود.

4. تنگ کردن واژن با تمرین های یوگا

براي تقویت ماهیچه های لگن؛ دیواره واژن و کلیه توصیه ميشود به مدت چند هفته یا چند ماه، هر روز پنج مرتبه، هر بار ده دقیقه، حرکات آرام یوگا را انجام دهید.

تمرین بالا بردن پاها یکی از تمرین های بسیار مؤثر میباشد ولی توجه کنید که زمانی که پای خود را بالا یا پائین می آورید پاها نباید خم شود. روی زمین دراز کشیده و پاهایتان را یکی بعد از دیگری بالا ببرید.

براي تنگ کردن واژن لباس زیر نخی یا پنبه ای بپوشید
یکی ديگر از شیوه های طبيعي و ولی ساده، استفاده از لباس زیر نخی است. این مدل الیاف خيلي تند خشک میشوند و در نتيجه هوا می تواند به خوبی در این قسمت از بدن جریان داشته باشد. همچنين، لباس زیر نخی مانع از رشد باکتری های ناسالمی ميشودکه خودشان عامل ایجاد عفونت هستند.

 

5. براي تنگ کردن واژن از ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E یک مرطوب کننده خوب براي رفع خشکی واژن و از موثرترین شیوه های تنگ کردن واژن است که با تقویت دیواره ها، افتادگی و شل شدن واژن را درمان ميکند.

1 عدد کپسول ویتامین E را با دقت بررسی کنید که قسمتی از پوشش آن تیز یا خراشیده نباشد، سپس در حالت ایستاده یا دراز کشیده به آرامی کپسول ویتامین E را داخل واژن بگذارید. نیاز به شکستن کپسول نیست برای این که PH واژن بطور طبيعي روغن را جذب ميکند.

 

شگردهای مؤثر وعالی برای خوشبو کردن واژن

روش های جوان سازی و زیبایی واژن خانم ها 18+

سفید شدن واژن/ رفع تیرگی دستگاه تناسلی زن و مرد

تنگ کردن واژن با لیزر چگونه است و چه عوارضی دارد

 

Is vaginal stenosis true with no sex

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان