گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

جدیدترین گوشی سامسونگ به نام گلکسی ام 12 و نوت 20 با مشخصاتی لاکچری و به روز وارد بازار میشود که بهتر است مارا همراهی کنید تا بیشتر با مشخصات این گوشی های خوش دست و زیبا Handy and beautiful phones آشنا شوید.

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

سامسونگ

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

پیش از تولید تلفن های هوشمند، سامسونگ بیشتر یک شرکت خوشه‌ای صنعتی Industrial Cluster Company ناشناخته بود و در زمینه‌های مختلفی همچون ساخت کشتی‌های محموله غول‌پیکر، تانک‌ها، تلویزیون‌ها، ماشین‌های شستشو و تقریبا هر چیزی فعالیت می‌کرد. امروزه سامسونگ باز هم تمام این کارها را انجام می‌دهد، ولی حالا شناخته شده است.

سامسونگ الکترونیکس به عنوان بخشی از این کنلگومرا، یک تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) بود که برای سایر شرکت‌ها، اجزای ارزان‌قیمت را تولید می‌کرد. از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶، مدیر ارشد اجرایی آن یعنی لی کان هی، حرکت کمپانی را در جهت فعالیت‌های نوآورانه تغییر داد.

در سال ۱۹۹۵، او و هیئت مدیره با نابود کردن تعداد زیادی از دستگاه‌های سامسونگ در مقابل چشمان کارمندان، نارضایتی خود از کیفیت آنها را نشان دادند. یک سال بعد، لی کان هی در بیانه‌ای جذاب و پیش‌داورانه در مورد طراحی در آینده، به «سال انقلاب طراحی» اشاره کرد و آغازگر راهی شد که امروز سامسونگ به عنوان پیشرو در آن قرار دارد.

در سال ۲۰۰۹، سامسونگ تلفن هوشمند Galaxy i7500 را روانه بازار کرد. این نخستین موبایل از سری گلکسی و اولین دستگاه مجهز به اندروید سامسونگ بود. گلکسی i7500 به نمایشگر لمسی اولد، اندروید ۱.۵ و یک باتری بسیار بد مجهز شده بود و مکانیسم قفل شدن و باز شدن صفحه نمایش، بسیاری از کاربران را متعجب کرد.

 

گلکسی ام 12

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

گلکسی ام ۱۲ جدیدترین گوشی سامسونگ به‌حساب می‌آید که چهار دوربین پشت دارد و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن برای پنج روز گوش دادن به موسیقی کافی است.

سامسونگ بدون هیاهو، گلکسی ام ۱۲ را در بازار ویتنام عرضه کرده است. این گوشی که براساس گلکسی ای ۱۲ ساخته شده، به باتری بزرگ‌تری مجهز است؛ گلکسی ام ۱۲ باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژر ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. به ادعای سامسونگ، با یک بار شارژ باتری این گوشی می‌توان یک روز کامل به گشت‌و‌گذار در اینترنت پرداخت، ۲۳ ساعت ویدئو تماشا کرد یا ۵ روز موسیقی گوش داد.

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

در گلکسی ام ۱۲ از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی PSL LCD با وضوح ۷۲۰ استفاده شده است که نسبت تصویر ۲۰:۹ را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. روی صفحه‌نمایش گوشی ناچ V-شکل را مشاهده می‌کنید که دوربین جلو روی آن قرار دارد. گلکسی ام ۱۲ تنها یک بلندگو دارد و از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا بهره می‌برد.

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

در پشت این گوشی چهار دوربین و فلش LED را مشاهده می‌کنید؛ حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است که توانایی ضبط ویدئو با وضوح ۱۰۸۰ و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. دوربین اصلی با کمک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی، توانایی گرفتن عکس پرتره دارد. یک حسگر دو مگاپیکسلی A two-megapixel sensor برای گرفتن عکس‌ پرتره هم روی گلکسی ام ۱۲ دیده می‌شود. حسگر چهارم، ۵ مگاپکسلی اولتراواید است که توانایی عکاسی با زاویه ۱۲۳ درجه دارد. دوربین جلوی گلکسی ام ۱۲، هشت مگاپیکسلی است و می‌تواند عکس پرتره ثبت کند.

سامسونگ به مدل تراشه‌ی این گوشی اشاره نکرده است؛ اما از هشت هسته تشکیل شده که با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. به احتمال زیاد این تراشه اگزینوس ۸۵۰ است که هشت هسته Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP1 دارد.
گلکسی ام ۱۲ سامسونگ در چند مدل راهی بازار می‌شود که ۳، ۴ و ۶ گیگابایت رم و ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند. البته می‌توان حجم حافظه داخلی را تا یک ترابایت افزایش داد.

این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و حسگر اثر انگشت آن با دکمه پاور ترکیب شده است. گلکسی ام ۱۲ در رنگ‌های مشکی، آبی و یشمی راهی بازار می‌شود.

 

بررسی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

پس از تجربه‌ی فوق‌العاده‌‌‌ی گلکسی نوت ۱۰، اکنون با سطح انتظار بالاتری به‌سراغ گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا، جدیدترین پرچم‌داران قلم‌محور سامسونگ می‌رویم.

امسال ویروس کرونا تمام شرکت‌ها را مجبور کرد تا از گوشی‌های جدیدشان در رویدادهای آنلاین رونمایی کنند. سامسونگ هم به ناچار روند مشابهی را پیش گرفت و درکنار تبلت‌ها و ساعت‌های جدیدش His new tablets and watches، سری جدید گلکسی نوت را در دو مدل گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا معرفی کرد.

پسوند «اولترا» که با خانواده‌ی گلکسی S20 به گوشی‌های سامسونگ اضافه شد به مدل‌های ممتازی اشاره می‌کند که سرآمد تمام محصولات این شرکت هستند. گلکسی نوت 20 اولترا شباهت‌های بسیاری به گلکسی اس 20 اولترا دارد و برپایه‌ی همان گوشی ساخته شده است. مدل‌های اولترا قابلیت‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند که معمولا با محصولات دیگر سامسونگ دردسترس نیستند؛ البته این امکانات و قابلیت‌ها به کره‌ای‌ها اجازه می‌دهد که برای مدل‌‌های اولترا برچسب قیمتی نجومی درنظر بگیرد.

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

گلکسی نوت 20 اولترا را یکی از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های ساخته‌شده تا به امروز می‌دانیم؛ به‌خصوص اگر رنگ برنز آن را بخرید. نخستین‌بار است که سامسونگ از رنگ برنز برای سری نوت استفاده می‌کند؛ رنگی که ظاهری چشم‌نواز به نوت 20 می‌بخشد. البته اگر به‌دنبال رنگ‌های استانداردتری هستید، سامسونگ این گوشی را در دو رنگ سفید و مشکی هم به‌فروش می‌رساند. مدل معمولی نوت 20 هم رنگ‌های مشابهی دارد؛ فقط به‌جای رنگ سفید، می‌توان دستگاه را با رنگ سبز روشن سفارش داد.

فریم گلکسی نوت 20 اولترا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و دو پنل از جنس شیشه‌ی ویکتوس روی آن سوار شده‌اند. ویکتوس نسل هفتم از شیشه‌های مقاوم شرکت گوریلا گلس محسوب می‌شود که مدتی پیش به‌صورت رسمی معرفی شد و برای نخستین‌بار در نوت 20 اولترا به‌کار می‌رود.

شیشه‌های ویکتوس از آلومینوسیلیکات Aluminosilicate ساخته می‌شوند و طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند سقوط از ارتفاع دو متری را به‌راحتی تحمل کند؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که به سطحی رسیده‌ایم که دیگر نیازی به استفاده از محافظ صفحه‌نمایش نداریم؛ البته اگر پیشنهاد ما را بخواهید، باز می‌گوییم که این ریسک را نپذیرید و برای گوشی چند ۱۰ میلیونی خود، محافظ نمایشگر تهیه کنید.

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

گلکسی نوت 20 از نمایشگر کوچکتر با اندازه ۶٫۷ اینچی و کاملا تخت بهره می‌برد، این نمایشگر با اینکه به هیچ‌وجه، جذابیت نمایشگر خمیده‌‌ی مدل اولترا را ندارد، ولی همچنان بخش اعظمی از جلوی گوشی را اشغال کرده است و کمی بیش از ۸۹ درصد از فضای جلویی گوشی را دراختیار دارد.

نمایشگر نوت 20 هم مثل مدل اولترا فقط یک بریدگی گرد در بالا و وسط برای دوربین سلفی دارد. تخت‌بودن نمایشگر را می‌توان ویژگی مثبتی برای نوت ۲۰ دانست؛ چرا که تماس تصادفی کف دست با لبه‌های آن بسیار کاهش می‌یابد.

حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی در زیر نمایشگر قرار دارد. سامسونگ حسگرهای فراصوت را برای این دو گوشی انتخاب کرده است که از نظر دقت و سرعت شناسایی انگشت دست، تجربه‌ی نزدیکی به حسگرهای سنتی ارائه می‌دهند؛ هرچند که بازهم گهگاه با اختلال عملکرد آن‌ها مواجه می‌شویم.

بالا سمت چپ پشت هر دو گوشی، برجستگی مستطیلی‌شکل خیلی بزرگی به‌چشم می‌خورد که دوربین‌ها، فلش و حسگرهای مروبط به دوربین‌ها داخل آن قرار گرفته‌اند. این برجستگی بیش از چیزی که فکر می‌کردیم بزرگ است، ولی خوشبختانه به همان طیف رنگ بدنه گوشی مزین شده تا خاطره‌ی تلخ برجستگی سیاه‌رنگ پشت گلکسی S20 را از بین ببرد.

برجستگی‌مستطیلی شکل دوربین که بخش قابل توجهی از پشت گوشی را در تصرف خود دارد، در گلکسی نوت 20 اولترا از سه دوربین به‌علاوه فلش و فوکوس لیزی میزبانی می‌کند؛ اما در نوت 20 معمولی، خبری از فوکوس لیزری نیست و میکروفن ثانویه در این بخش قرار دارد.

روی لبه‌ی پایینی هر دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا، میکروفن اصلی، درگاه USB 3.2 Type-C، بلندگوی اصلی و در نهایت قلم S Pen قرار دارد. نخستین‌بار است که سامسونگ قلم S Pen را به سمت چپ لبه‌ی پایینی منتقل می‌کند؛ اما این تغییر واقعا تأثیر خاصی در ارگونومی و کار کردن با گوشی ندارد.

لبه‌ی سمت چپ، میزبان شکاف سیم‌کارت است که این شکاف در مدل اولترا، از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می‌کند؛ اما در مدل معمولی خبری از کارت حافظه نیست. ما فقدان درگاه کارت حافظه را نقطه‌ضعف بزرگی برای گلکسی نوت 20 می‌دانیم؛ ولی بعید است که با وجود ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، مشکلی برای ذخیره کردن فایل‌های شخصی‌تان داشته باشید؛ البته قبول داریم که کارت حافظه، همیشه کاربردهای خاص خودش را دارد.

 

گلکسی ام 12و نوت20 اولترا جدیدترین و به روزترین گوشی های سامسونگ

 

مجموعه‌ی دوربین پشتی گلکسی نوت ۲۰ کاملا با گلکسی اس ۲۰ یکسان است و تفاوت‌های دوربین پشتی نسخه‌ی اولترا با گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز صرفا به استفاده از دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل (به‌جای ۴۸ مگاپیکسل) و حذف ماژول ToF بازمی‌گردد؛ بدین‌ترتیب گلکسی نوت ۲۰ از دوربین سه‌گانه‌ی شامل ماژول ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۶۴ مگاپیکسلی زوم و ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید بهره می‌برد؛ درحالی‌که گلکسی نوت ۲۰ اولترا ماژول اصلی غول‌پیکر ۱۰۸ مگاپیکسلی را به‌همراه دو ماژول تله‌فوتو و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی در بطن خود دارد.

دوربین اصلی گلکسی نوت ۲۰ اولترا درست‌مانند گلکسی اس ۲۰ اولترا از حسگر ISOCELL Bright HM1 استفاده می‌کند که لنز وایدی (۲۶ میلی‌متری) با f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال را مقابل خود می‌بیند. این حسگر ۱۰۸ میلیون پیکسل ۰/۸ میکرومتری را روی سطحش دارد و قطر آن به 1/1.33 اینچ می‌رسد؛ بنابراین ابعاد آن بیش از ۳ برابر نسل گذشته است؛ تغییری که به جذب نور بیشتر و ثبت عکس‌های بهتر در محیط‌های کم‌نور می‌انجامد.

براساس ادعای سامسونگ، تجهیز حسگر به فناوری‌های Smart-ISO و Nonacell نیز به ثبت ویدئو‌های 8K «شفاف و پویا» و عکس‌هایی پروضوح کمک می‌کند.

Nonacell نسخه‌ی ارتقایافته‌ی فناوری Tetracell سال ۲۰۱۷ به‌شمار می‌آید که امکان استفاده از فیلترهایی با آرایه‌ی ۲×۲ را فراهم می‌کرد. حال فناوری جدید امکان استفاده از فیلترهای ۳×۳ با رنگ یکسان را فراهم می‌آورد؛ بدین ترتیب امکان تجمیع داده‌های حاصل از ۹ پیکسل مجاور و ایجاد پیکسلی تکی با ابعاد بسیار بزرگ‌ترِ ۲٫۴ میکرومتری دردسترس خواهد بود که به‌گفته‌ی سامسونگ جذب نور را بیش از ۲ برابر می‌کند.

 

برترین و محبوب ترین مدل گوشی سامسونگ

آموزش بازکردن رمز گوشی سامسونگ با تمام جزئیات

مانیتور خمیده سامسونگ با وسعت دید باورنکردنی (عکس)

رقابت نفس گیر اپل، سونی و سامسونگ! (تصاویر)

 

Galaxy M12 and Note 20 Ultra are the latest and most up-to-date Samsung phones

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان