معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

اکثر خانم ها در اوقات فراغت خود و در وقتهای بیکاری به رمان های عاشقانه و زیبا روی می آورند. رمان های عاشقانه پرطرفدار ترین و پر فروش ترین داستانها است که درصد زیادی از خوانندگان را به خود مجذوب کرده است.
در این بخش از نازوب به رمان های معروف عاشقانه و جذاب Famous romance and fascinating novels همراه با احساس های پیچیده ای مثل هیجان، خنده و اشک و آه Excitement, laughter and tears and oh همراه است آشنا میشوید. لطفا با ما همراه باشید.

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

داستان‌های عاشقانه

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

تاریخچه این سبک را می‌توان از یونان باستان پی گرفت. گفته شده است که بیش از بیست رمان در ژانر عاشقانه از ادبیات یونان باستان باقی مانده است که البته ناتمام و ناقص هستند.

رمان‌های عاشقانه به صورت گسترده و به سرعت در جهان منتشر می‌شوند و طبق بررسی‌ها می‌توان گفت ۸۲ درصد از خوانندگان آن‌ها زنان هستند. از ویژگی‌های یک داستان رمانتیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: داستان عاشقانه آرمان‌گرایانه است It is an idealistic love story، این رمان‌ها معمولاً از زبان یک زن روایت می‌شود، اکثر رمان‌های عاشقانه از این اصل اخلاقی پیروی می‌کنند که رفتار مناسب با عشق بی‌شک در نهایت پاداشی مناسب خواهد داشت و اینکه چنین داستان‌هایی پایانی خوشی دارند.

در ابتدا حساسیت نسبت به محتواهای موجود در این رمان‌ها بسیار زیاد بود و ناشران برای چاپ آنها سانسورهای بسیاری روی این آثار انجام می‌دادند. اما به مرور زمان و با گسترش نقش اجتماعی زنان در جامعه چنین رمان‌هایی تکامل یافت و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که قهرمان‌های اینگونه داستان ممکن است از سنین مختلف باشند.

 

انواع رمان های عاشقانه

عاشقانه‌های الهام بخش:

در چنین رمان‌هایی یک اعتقاد مذهبی یا معنوی مانند مهربانی نقش اساسی بازی می‌کند، از طرفی خشونت در چنین سبکی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

عاشقانه‌های ماوراءالطبیعه:

یک عاشقانه ماوراءالطبیعه داستانی است عاشقانه که با عناصر آینده‌نگر، خارق‌العاده یا ماوراءالطبیعه Extraordinary or supernatural ترکیب شده است.

 

عاشقانه‌های فانتزی:

در اینگونه رمان‌ها واقعیت با فانتزی ترکیب می‌شود و داستان به گونه‌ای دنبال می‌شود که گویی اتفاقات آن در دنیای غیر واقعی رخ داده است.

 

عاشقانه چند فرهنگی:

یک عاشقانه چند فرهنگی به بیان عشق میان زوج‌هایی که از یک نژاد و فرهنگ واحد نیستند می‌پردازد.

 

عاشقانه سفر در زمان:

در چنین سبکی سفر، دو عاشق را به مدت طولانی از یکدیگر جدا می‌کند در این رمان‌ها یکی از طرفین برای ملاقات با دیگری برنامه‌ریزی می‌کند و به صورت مدام در فکر محبت میان خود و معشوق است.

به صورت کلی می‌توان گفت داستان‌های رمانتیک هوشمندانه Clever romantic stories متنوع، تازه و جذاب هستند. این ژانر معمولاً باید در برگیرنده دو عنصر باشد که یکی از آنها بهره‌مندی از یک داستان مرکزی درباره عشق و دیگری یک پایان عاطفی و خوش‌بینانه در انتهای داستان است. چنین نوشته‌هایی می‌تواند هر لحن و سبکی داشته باشد، در هر مکان و زمانی تنظیم شود و سطوح مختلفی از احساس را دارا باشد. ممکن است نوشتن اینگونه رمان ساده به نظر برسد، اما واقعیت این است که برای نوشتن آنها نیاز به زمان، تلاش، خلاقیت و برنامه‌ریزی دقیق وجود دارد.

 

لیست جدید رمان های عاشقانه و جذاب

همسر خاموش

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

همسر خاموش ماجرای فروپاشی یک رابطه عاشقانه است. جودی و تاد دو عاشق و معشوق هستند که رابطه‌ای آرام و عاشقانه را در کنار هم به مدت ۲۰ سال داشته‌اند، اما تا به حال به صورت رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند. هر دو از این وضعیت راضی هستند. تا اینکه تاد با دختر جوانی به نام ناتاشا آشنا می‌شود و فکر و هدفش عوض می‌شود. او تصمیم می‌گیرد ازدواج کند و بچه دار شود. وقتی جودی این موضوع را می فهمد همه چیز به کل به هم می‌ریزد.

 

بیروت ۷۵

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

بیروت ۷۵ ماجرا ۵ مسافر به نام‌های فرح، یاسمینه، مصطفی، ابوملا و طعان است که از سوریه راهی لبنان هستند، هر یک در پی آرزویی. یکی به دنبال شهرت، یکی برای آزادی، یکی پول و یکی هم عشق.. اما در بیروت، تقدیر غم‌انگیزی تدارک دیده شده است.

تلخ‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان بیروت ۷۵ برای یاسمینه اتفاق افتاد. یاسمینه، در پی رها کردن خودش از سنت‌های دست و پاگیر راهی لبنان شد. آنجا با مرد ثروتمندی آشنا می‌شود. به بالینش می‌رود، همه آرزویش این بود که روزی همسر مرد شود. اما اوضاع بر وفق مرادش نمی‌چرخد. گویی سنت‌های سخت‌گیرانه و مرد‌سالارانه Strict and patriarchal همیشه همراه یاسمینه هستند…

 

سیگار شکلاتی

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هماپوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند. بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

 

گتسبی بزرگ

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

گتسبی بزرگ ماجرای مرد جوان ثروتمند عاشقی است که برای دیدن دوباره معشوقه‌اش در ویلایش هر هفته مهمانی بزرگ و عجیب و غریبی بر پا می‌کند و از همه جوانان شهر می‌خواهد که به این مهمانی بیایند. تا اینکه با نیک آشنا می‌شود. نیک از اقوام معشوقه اوست و گتسبی از او خواهش می‌کند ترتیب ملاقات او دیزی را بدهد. این رمان عاشقانه حال و هوای آمریکای دهه ۶۰ را هم نشان می‌دهد. زمانی که اوج رونق اقتصادی بود و مردم غرق در شادی‌های عجیب و غریب و مستی بودند.

 

بخت پریشان، اثر جان گرین

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

این کتاب بلندپروازانه‌ترین و اندوهبارترین اثر جان گرین نویسنده آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و در هفته اول فروش، رتبه نخست لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز را به خود اختصاص داد. هازل، دختر نوجوانی است که معجزه‌ای پزشکی باعث کوچک شدن تومور سرطانی او شده و فرصت چند سال زندگی بیشتر را به او داده است.

هازل هیچ گاه زندگی چندان خوشحال کننده‌ای نداشته اما زمانی که در گروه حمایت از کودکان سرطانی با پسری به نام آگوستوس واترز آشنا می‌شود، زندگی‌اش، شکلی کاملاً جدید و متفاوت به خود می‌گیرد. بخت پریشان، اثری خردمندانه، رک و گزنده است. این اثر موفق، به شکل درخشانی به ماجراهای جالب، هیجان‌انگیز و تراژیک زندگی و عشق Exciting and tragic life and love می‌پردازد.

 

بیمار انگلیسی، اثر مایکل اونداتیه

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

مایکل اونداتیه متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۴۳ و یک نویسنده کانادایی سریلانکایی‌تبار است. او یکی از نویسندگان مطرح جهان است که در کارنامه کاری خود پنج رمان و ۱۱ مجموعه شعر و سه گلچین ادبی دارد. دانته با کتاب‌های بیمار انگلیسی و پوست شیر به شهرت جهانی رسید، همچنین موفق شد با کتاب «بیمار انگلیسی» برنده جایزه “من بوکر” سال ۱۹۹۲ شود. داستان این رمان اینگونه روایت می‌شود که در خلال جنگ جهانی دوم خلبانی گمنام دچار حادثه می‌شود و در شمال آفریقا سقوط می‌کند.

او که به سبب زخم‌های هولناک و شوک روانی نام خود و گذشته را به یاد نمی‌آورد، با نام بیمار انگلیسی به نیروهای متفقین در ایتالیا تحویل داده می‌شود. در آنجا پرستاری به نام هانا با اجازه سرپرست بیمارستان او را در صومعه‌ای در ایالت توسکانی بستری و از او مراقبت می‌کند، کتاب حول محور رابطه عاشقانه‌ای که بعدها میان این خلبان و پرستار صورت می‌گیرد می‌چرخد.

 

آدلف

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

آدلف یک جوان اشراف‌زاده فرانسوی است که تصمیم می‌گیرد بار سفر ببند تا تجربه‌های جدیدی به دست آورد. تا بعد از این ماجراها، بتواند جانشین شایسته‌ای برای پدرش شود. در همین روزها، عاشق دختری به نام النور می‌شود که معشوق یک کنت لهستانی است. هر چقدر زمان می‌گذرد، عشق آدلف به النور کمتر می‌شود، اما نمی‌تواند این رابطه را به راحتی پشت سر بگذارد و آن را تمام کند…

 

دوستش داشتم

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

دوستش داشتم روایت زنی به نام کلوئه است که عاشقانه همسرش را دوست دارد. اما کم کم متوجه می‌شود همسرش می‌خواهد او و دختر‌های کوچکشان را ترک کند تا با معشوقه‌اش باشد. کلوئه بعد از این بحران تصمیم می‌گیرد به همراه فرزندانش به ویلای پدر و مادر همسرش در خارج از شهر برود.آنجا پدر شوهر کلوئه شروع می‌کند به بیان خاطره‌ای از زندگیش و عشقی که تجربه کرده و اشتباهاتی که در آن ماجرا اتفاق افتاده تا با این کارغم و رنج کلوئه را کمتر کند.

 

تو

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

تو رمانی با مضمون عاشقانه و جنایی است از کرولاین کپنس. ماجرای این کتاب از این قرار است که جو گلدبرگ کتابفروشی است که عاشق یکی از مشتریانش می‌شود. مشتری دختر جوان و زیبایی است به نام بک گوئینویر که تمام روزمره‌های زندگیش را در توییتر می‌نویسد. این موضوع باعث می‌شود جو از زیر و بم زندگی بک سر در بیاورد… جو با تکیه بر این همه اطلاعاتی که از بک دارد پیش می‌رود و آنقدری عاشق است که برای رسیدن به او هر کاری می‌کند.

 

یک عاشقانه آرام

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

یک عاشقانه آرام داستانی بلند با حس و حال شاعرانه و لطیف است. پرش‌های زمانی ندارد و جز در بعضی یادآوری‌ها سیر آن خطی است. زندگی یک زوج را روایت می‌کند که شخصیت اصلی یعنی گیله‌مرد، یک معلم ادبیات است. او فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهد و در یکی از سفرهای خود با دختری آذری به نام عسل آشنا شده و ازدواج می‌کند. گیله‌مرد و همسرش هر سه‌شنبه به دیدار کودک‌های بیمار می‌روند و این‌گونه به قول خود، در کمرکش هفته (سه‌شنبه) از بطالت رها می‌شوند.

در یک عاشقانه‌ی آرام شما با نثری شبیه به شعر روبه‌رو خواهید شد. نویسنده احساسات و عواطف خود را در قالب نامه به همسر خود منتقل می‌کند و از او می‌خواهد که عشق بین آن دو هیچ‌گاه دچار روزمرگی نشود. همان‌جا که می‌گوید: مگذار عشق به عادت دوست داشتن تبدیل شود!

 

رازی که در چشم‌هایش پنهان است

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

کتاب چشم‌هایش از آثار معدود زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است. استاد ماکان- نقاش بزرگ -که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری A political fighter against dictatorship رضا شاه است، در تبعید می‌میرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او پرده‌ای است به‌نام چشم‌هایش؛ چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

 

روایت موازی در ملت عشق

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

ملت عشق کتابی است پرفروش در ترکیه و البته ایران. شاید پیش از منتشر شدن این کتاب در ایران و استقبال بی‌نظیر از آن کمتر کسی الیف شافاک نویسنده ترک تبار آن را می‌شناخت. کتاب ملت عشق روایتی عارفانه از همه‌ی زندگی است و نه فقط عشق. روایتی که در رفت و برگشت‌های پی‌درپی در زمان حال و گذشته به خواننده ثابت می‌کند که درک زندگی ورای زمان و مکان و حتی سن و سال است.

 

تصادف هیجان‌انگیز شب‌های روشن

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

پسری تنها و پرشور، در خیابان قدم می‌زند و در پی عشق می‌گردد. ناگهان با دختری مواجه می‌شود که مدت‌هاست سر قراری می‌رود که هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسد. این دو، با یکدیگر همراه می‌شوند تا داستانی دیگر، بیرون از سرنوشتشان، بسازند.
با اینکه داستان کتاب نسبت به شاهکارهای دیگر داستایوفسکی Dostoevsky’s other masterpieces بسیار کوتاه است، اما توانست شهرت زیادی به دست آورد. کتابی که خود داستایفسکی آن را «رمان احساساتی از خاطرات یک خیالاتی» می‌خواند.

 

جان دادن عشق در عشق سال های وبا

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

ماجرا از دلدادگی دو جوان آغاز می شود و روابط و نامه‌های پنهانی پرسوز و گدازشان. دوریِ کوتاهی اما، دختر را از معشوقش دلزده می‌کند و معشوق، این عشق را تا انتها همراه با خود به سفری دور و دراز می‌برد.
در سال ۲۰۰۷ فیلمی با همین نام به کارگردانی مایک نیوول و بازی خاویر باردم ساخته شده است.

 

به دست آوردن عشق و چیزهای دیگر

 

معرفی معروف ترین کتاب و داستان های عاشقانه دنیا

 

داستان، روایتگر سرگذشت هانی یادگاری است که عاشق دختری معمولی می‌شود و می‌بیند که برای ادامه‌ی ماجرا، تنها عشق کافی نیست و پای «چیزهای دیگر»ی در میان است که او را وا می‌دارند خود را به دردسر بیاندازد. مستور برای روایت خود از فضاهای شهری نام آشنا استفاده کرده است.

 

خواندن این رمان های جذاب عاشقانه همانند راه رفتن در دل قصه هاست

رمان های عاشقانه برتر که عشق را در شما زنده میکند

عاشقانه ترین رمان های درست و حسابی و تاپ که باید بخوانید

منتخب عاشقانه ترین رمان های دنیا (عکس)

 

Introducing the most famous books and love stories in the world

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان