ramazan
ramazan

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

پورتال جامع نازوب، The most expensive photos in the world گران ترین عکس های دنیا! لذت دیدن حقایقی که به طرز شگفت انگیزتری به تصویر کشیده می شوند. خوب است بدانیم چه تصاویری عنوان گرانترین عکس های جهان را به خود اختصاص داده است. از همراهی شما کاربران عزیز مجله نازوب خرسندیم.

 

گران ترین عکسهای جهان

موسسه‌ی کریستیز که اخیرا با یکه‌تازی در بازار هنر «عکاسی» پاییزی طلایی را سپری کرد در یکی از تازه‌ترین حراجی‌های خود رکورد گرانقیمت‌ترین تک عکس به فروش رفته در تاریخ هنر را نیز شکست.

در حراجی که این موسسه در تاریخ 17 آبان‌ماه در تالار باشکوه راکفلر نیویورک و برای عرضه‌ی آثار هنری تحت عنوان «هنر معاصر پس از جنگ» برگزار کرده بود تعداد 2 قطعه عکس نیز به فروش رسید. در این حراجی تعداد 55 اثر از بهترین آثار هنری تاریخ هنر نهایتا به ارزش خیره‌کننده‌ی 220 میلیون و 812 هزار دلار فروخته شدند.

 

 

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

سیزدهمین اثر گران‌قیمت این حراج طلایی عکسی با عنوان «Rhein II» از آندرس گورسکی، عکاس ۵۶ ساله‌ی آلمانی بود که پیش از حراج بین 2.5 تا 3.5 میلیون دلار برآورد قیمت شده بود به ارزش 4 میلیون و 338 هزار و 500 دلار فروخته شد و عنوان گرانترین تک عکس فروخته شده در تمام طول تاریخ عکاسی را از آن خود کرد.

آندرس گورسکی این عکس را، که بخشی از مجموعه‌ عکس‌هایی با موضوع و ترکیب‌بندی مشابه می‌باشد، در سال ۱۹۹۹ از یکی از مناظر کنار رود راین آلمان گرفته است. فریم‌های دیگر این Gorsky Photo Collection مجموعه عکس گورسکی هم‌اکنون در موزه‌های هنر مدرن نیویورک و مونیخ، موزه‌ی هنری تیت لندن و برخی مجموعه‌های خصوصی نگه‌داری می‌شود.

عکس دیگر فروخته شده در این حراج نیز عکسی بدون عنوان از سیندی شرمن، عکاس 57 ساله ی آمریکایی، بود که به قیمت 278 هزار و 500 دلار فروخته شد. این در حالی بود که این عکس محصول سال 1980 پیش از حراج بین 300 تا 500 هزار دلار برآورد قیمت شده بود.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

 

اکنون در لیست گرانبها‌ترین آثار تاریخ عکاسی پس از عکس آندرس گورسکی، رتبه‌ی دوم در اختیار «بی‌نام شماره 96» اثر سیندی شرمن است که سال 1981 گرفته شده و بهار امسال در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت 3 میلیون و 890 هزار و 500 دلار خریداری شده بود.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

 

اما در رتبه‌ی سوم باز هم به نام آندرس گورسکی برمی‌خوریم با عکسی از او به نام «99 Cent II Diptychon» (محصول ۲۰۰۱) که سه نسخه از آن تاکنون به فروش رفته است. نسخه‌ی اصلی این عکس در فوریه سال 2007 به قیمت بیش از 3.34میلیون دلار در حراجی ساتبی لندن فروخته شده و دو نسخه‌ی دیگر در سال 2006 به قیمت‌های 2.48و 2.25میلیون دلار به فروش رفته‌اند.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

مقام چهارمین گرانترین آثار تاریخ هنر عکاسی هم از آن ادوارد استایکن، عکاس فقید آمریکایی، است. این عکس که «The Pond-Moonlight» نام دارد سال 1904 گرفته شده و فوریه‌ی 2006 در حراجی ساتبی نیویورک به قیمت 2 میلیون و 928 هزار دلار به خریداری شده است.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

مکان پنجم نیز از آن عکاسی ناشناس است با عکسی به نام «Billy the Kid» که از یاغی معروفی به همین نام گرفته شده است. این اثر که قدیمی‌ترین عکس در میان 10 عکس گرانبهای تاریخ هنر می‌باشد اندازه‌ای کوچک دارد و احتمالا در حدود سال‌های 1879 یا 1880گرفته شده و در ژوئن 2011 به قیمت 2.3میلیون دلار در حراجی برایان لیل فرانسه به فروش رسید.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

اما در کمال شگفتی، مکان ششم فهرست گرانقیمت‌ترین عکس‌های تاریخ در اختیار دیمیتری مدودف، رئیس جمهور کنونی روسیه، است. عکسی با عنوان «Tobolsk Kremlin» که او در سال 2009 گرفته در یک حراج روسی در شهر سن‌پترزبورگ در ژانویه‌ی 2010 به قیمت 1.75میلیون دلار فروخته شده است.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

عکسی از ادوارد وستون، عکاس فقید آمریکایی، هم که وی در سال 1925 تهیه کرده است در یک حراجی موسسه‌ی ساتبی در نیویورک در سال 2008به قیمت یک میلیون و 609 هزار دلار خریده شده و در جای هفتم گران‌ترین عکس‌ها نشسته است. رتبه‌های هشتم (عکس بالا) و نهم هم در اختیار آلفرد استیگلیتز، چهره‌ی شناخته‌شده‌ی تاریخ عکاسی، است. این دو عکس که در سال 1919 گرفته شده‌اند در حراجی فوریه 2006 از سوی موسسه‌ی ساتبی در نیویورک به قیمت‌های 1.47و 1.36 میلیون دلار فروخته شده‌اند. (امکان نمایش عکس هفتم و نهم در سایت نیست.)

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

 

دهمین عکس گرانقمیت تاریخ هنر عکاسی نیز «Cowboy» اثر ریچارد پرینس، عکاس و نقاش 62 ساله‌ی آمریکایی، است. این عکس پرینس، که به واسطه‌ی نقاشی‌ها و عکس‌هایش با تکنیک پست‌مدرنیستی از آن خودسازی شهرت دارد، نوامبر 2005 در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت یک میلیون و 248 هزار دلار فروخته شده است.

 

عکسی که مشاهده می‌کنید یک عکس ساده و معمولی نبوده بلکه گرانترین عکس جهان است که تاکنون به‌فروش رفته‌! این اثر که اسمش Phantom انتخاب شده، در دره Antelope آریزونا در غار عمیق معروف ثبت شده‌است.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

 

در وسط فریم گرانترین عکس جهان پرتو نور زیبایی که مشابه روح یک شخص می‌باشد به چشم می‌خورد. قبلا از روی این عکس سیاه‌و‌سفید، طرح نقاشی رنگی نیز به‌نام Ghost یا همان “روح” کشیده شده بود ولی اصل این عکس اخیرا به یک کلکسیون‌دار شخصی به قیمت 6.5 میلیون دلار فروخته شد. این یک New world record رکورد جدید جهانی است!

به گفته Lik این شخص علاوه بر عکس “فانتوم”، دو عکس دیگر به قیمت 2.4 و 1.1 میلیون دلار از وی خرید کرده‌ است که به این ترتیب چهار عدد از اثر های Lik را در لیست 20 عکس گران‌بهای جهان تاکنون قرار داده است. یکی دیگر از عکس‌های Peter Lik درسال 2011 به قیمت 1.1 میلیون دلار فروش رفته بود که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

 

گرانترین عکس های جهان که دیدن ان توصیه نمی شود!؟

 

این عکس Peter Lik درسال 2011 به قیمت 1.1 میلیون دلار فروش رفت.

 

 

برترین عکس های 2020 که دیدن آن به همه کس توصیه نمی شود

زیباترین عکس های برتر و دیدنی نشنال جئوگرافیک 2019

بهترین عکس های فضایی و دیدنی نشنال جئوگرافیک

 

The most expensive photos in the world that are not recommended to see !?

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان