خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

گیاه یونجه سرشار از مواد مغذی است و بنام پدرهمه ی غذاها شناخته میشود یونجه حاوی مقادیر بالای پروتئین و اسید آمینه Protein and amino acids است. در این بخش از نازوب به شما عزیزان خواص عالی و درجه یک این عرق بی نظیر را خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

 

ابتدا با مشخصات یونجه آشنا شوید سپس به خواص بی نظیر آن اشاره می کنیم:

 

 

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

 

یونجه یا یونجا (به ترکی: یونجا)، و (نام علمی: Medicago sativa) اولین بار توسط مادها برای تأمین غذای اسب‌هایشان اهلی گردید. یونجه از گیاهانی است که خاستگاه اصلی آن ایران است. یونجه اصولاً مبدأ کویری دارد و در حال حاضر در تمام مناطق معتدل و شبه قاره کشت می‌گردد.

این گیاه از دولپه های‌ها و گیاهان گلدار Dicotyledons and flowering plants است و در راستهٔ باقلاسانان و خانوادهٔ باقلاییان طبقه‌بندی شده‌است. انواع و واریته‌ها و نژادهای مختلف یونجه متعلق به سردهٔ یونجه هستند. انواع مختلف یونجه در مناطق مختلف کشت می‌شود.

برخی از آن‌ها عبارت هستند از:

• نژادهای ایرانی: همدانی، بمی، یزدی، قره یونجه، بغدادی، مهاجرانی، هراتی، افغانی و نیک شهری

• نژادهای غیر ایرانی: موآپا، سونورا، سی ریور، سکوئل، ماسیرسا، رنجر، کانادایی، هاردیگان، ترکستانی، سی یو اف

 

با ترکیبات شیمیایی گیاه یونجه آشنا شویم

یونجه گیاهی است که سرشار از ویتامین های گروه A,C,E,K می باشد که همگی برای سلامت عمومی بدن بسیار مورد نیاز می باشند. این گیاه دارای آنزیم های بسیاری مانند امولسین، اینورتاز، پکتیاز و همچنین آنزیم آمیلاز می باشد که به هضم مواد نشاسته ای کمک می کند.

یونجه یکی از منابع پروتئین می باشد زیرا 20% آن را پروتئین تشکیل می دهد. پروتئین هایی مانند لیزین، آرژنین، هیستیدین، آدنین، فیل آلانین، آسپاراژین و سیسین.

از مواد معدنی که در این گیاه یافت می شود می توان به منیزیم، آهن و آرسنیک (به مقدار اندک) و سیلیس اشاره کرد. همچنین یونجه دارای اسید فسفریک هم می باشد.

مزاج گیاه یونجه زمانی که تازه است، گرم و تر می باشد و زمانی که به صورت خشک شده بخواهیم مصرف کنیم باید بدانیم که مزاج آن گرم و خشک می باشد.

نکته ای که در مورد این گیاه جالب می باشد این است که زمانی که خشک می شود، قوت و اثر آن تا 5 سال باقی خواهد ماند. این گیاه برای درمان ضعف جسمانی، ضعف بینایی Physical weakness, visual weakness، کم خونی، تصفیه خون، تقویت اعصاب، پاکسازی روده و … نیز مورد استفاده است.

 

فواید و خواص یونچه بر اندام خانم ها

 

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

 

کاهش علائم یائسگی با یونجه

کمبود استروژن علت اصلی یائسگی است ، از آنجایی که گیاه یونجه دارای فیتواستروژن است، برای زنان یائسه بسیار مفید می باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف این گیاه می تواند تعرق شبانه را حل کند و همچنین باعث از بین رفتن گرگرفتگی ها شود.

رفع خشگی واژن و عوارض قاعدگی

همچنین با خشکی واژن، سردرد، از دست دادن میل جنسی و تغییرات خلقی مبارزه می کند؛ زنان مبتلا به خونریزی شدید قاعدگی، می توانند از یونجه بهره مند شوند. ویتامین K همچنین ویتامین انعقاد خون است و می تواند باعث جلوگیری از خونریزی بیش از حد شود.

همچنین خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی یکی از شایع ترین مشکل خانم ها می باشد با مصرف روزانه عرق یونجه رطوبت لازم را به واژن خود هدیه دهید و از رابطه ی زناشویی خود لذت ببرید.

 

جلوگیری از پوکی استخوان با یونجه

محتوای ویتامین K بالا در یونجه مناسب سلامت استخوان Proper bone health است. بدن انسان نیاز به ویتامین K دارد تا از کلسیم به درستی استفاده کند.یونجه همچنین دارویی است که می تواند شما را در برابر پوکی استخوان محافظت کند.

یونجه برای دیابت

مطالعات انجام شده توسط مجله علوم دارویی پاکستان نشان داد که گیاه یونجه توانایی کاهش میزان قند خون را دارد. کار را با افزایش آزاد سازی انسولین از پانکراس انجام می دهند.سطح قند خون تنظیم شده برای درمان دیابت ضروری است ،همچنین مصرف یونجه باعث کاهش وابستگی به انسولین میشود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش با مصرف یونجه

مصرف منظم گیاه یونجه به بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می کند. شامل درد های شکمی ناشی از گاز، گاستریت، تهوع، سوء هاضمه، یبوست و تحریک اشتها است.

به این دلیل است که گیاه حاوی هشت آنزیم است که هضم کلی را ترمیم می کنند همچنین، از آنجایی که به خانواده بنشن تعلق دارد، محتوای فیبر آن به طور طبیعی سیستم گوارش را تسهیل می کند.

با این حال، به منظور کمک به هضم، باید آنرا به عنوان جوانه، دانه، آب، و یا به عنوان برگ های خشک شده در چای، قرص و یا بصورت پودر فرم گرفته شده اضافه کرد.

یونجه برای کمک به مشکلات کلیه

میزان مصرف یونجه می تواند برای کسانی که در معرض شرایط سخت کلیوی هستند مفید باشد. همچنین کلیه های کم کار با استفاده منظم از یونجه بهبود می یابند. که موجب کاهش سطح اوره خون Decreased blood urea levels می شود. علاوه بر این، باعث تسکین کراتینین می شود. این باعث می شود تا آب بدن ذخیره شود؛ علاوه بر این، گیاه یونجه نیز می تواند از سنگ کلیه خلاصتان کند..

یونجه، پوستی سالم و بی نقص به شما ارمغان می دهد

 

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

 

یونجه ترکیباتی دارد که در برداشتن علائم کشش پوست موثر هستند؛ همچنین، مصرف منظم یونجه نیز در کمال شگفتی با بیماری های پوستی مبارزه می کند. این جوانه در درمان اگزما و پسوریازیس بسیار موثر است.

برای کسانی که در حال مبارزه با خشکی پوست هستند، مصرف کمی یونجه کمک بزرگی خواهد بود محتوای کلروفیل و محتوای ویتامین A، پوست را نرم و مطمئن می سازد که پوست به خوبی مرطوب شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

یونجه خواصی دارد که میتواند رشد تومورهای سرطانی در بدن را به تاخیر بیندازد. این گیاه همچنین حاوی آمینواسیدکاوانین است که میتواند سلولهای عامل سرطان در روده ی بزرگ را محصور کند. یونجه همچنین بطورخاص درمقابل سرطان پستان موثر است.

این گیاه فیتواستروژنهایی مانند ایزوفلاون دارد که این یک ترکیب گیاهی است که از استروژن انسان تقلید میکند. مطالعات نشان دادند که مصرف منظم غذاهای حاوی ایزوفلاون، موجب کاهش ابتلا به سرطان سینه میشود.

کمک به درمان کم خونی

افرادیکه آنمی دارند باید یونجه را به رژیم غذایی روزانه شان وارد کنند. کلروفیل موجود در یونجه موجب تولید خون بیشتر در بدن میشود. محتوای ویتامین C آن همچنین موجب کمک به جذب مناسب آهن در بدن میشود.

 

چه کسانی بدون مشورت با پزشک نباید گیاه یونجه مصرف کنند؟

• بارداری یا تغذیه با شیر مادر: استفاده از یونجه در مقادیر بیش از آنچه که معمولا در یک وعده غذایی باید مصرف شود، احتمالا در طول بارداری و شیردهی During pregnancy and lactation، بدون ریسک نیست. شواهدی وجود دارد که یونجه ممکن است مانند منبع استروژن عمل کند و این بر روی بارداری تاثیر می گذارد.

• در مورد بیماری های سیستم ایمنی بدن مانند مولتیپل اسکلروز (MS)، لوپوس (لوپوس اریتماتوز سیستمیک، SLE)، آرتریت روماتوئید (RA) یا سایر شرایط:یونجه ممکن است سبب شود که سیستم ایمنی بدن فعال تر شود و این می تواند علائم را افزایش دهد.

• از بیماری های ایمنی بدن. دو مورد گزارش شده از بیماران مبتلا به SLE وجود دارد که پس از مصرف محصولات یونجه طولانی مدت در معرض بیماری قرار دارند. اگر یک نقص سیستم ایمنی دارید، بهتر است از مصرف یونجه جلوگیری کنید تا زمانی که بیشتر در مورد آن پرس وجو کنید.

• بیماری های حساس به هورمون، مانند سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز یا فیبروئید رحم: یونجه ممکن است اثرات مشابهی با استروژن هورمون زنانه داشته باشد. اگر شرایطی دارید که با قرار گرفتن در معرض استروژن ممکن است بدتر شود، از یونجه استفاده نکنید.

• دیابت: یونجه ممکن است سطح قند خون خود را کاهش دهد.اگر دچار دیابت هستید و یونجه مصرف می کنید، سطح قند خون خود را دقیقا کنترل کنید.

• پیوند کلیه: یک گزارش از رد پیوند کلیه پس از استفاده 3 ماهه از مکمل حاوی یونجه و کوهوش سیاه Alfalfa and black cohosh وجود دارد. این نتیجه ،به علت خواص یونجه نسبت به Cohosh سیاه است، شواهدی وجود دارد که یونجه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و این ممکن است سایکلساپرین را خنثی کند.

 

مضرات مصرف عرق یونجه

 

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

 

این تصور همواره اشتباه می باشد که مصرف داروها و عرقیات گیاهی به هر میزان مشکلی ایجاد نمی کند و کاملا بدون عوارض می باشد. بلکه این قبیل گیاهان هم به دلیل دارا بودن برخی از مواد معدنی که در خود دارند، اگر بیش از حد مصرف شوند نه تنها درمانگر نیستند، بلکه مشکل ساز هم می شوند.

در مورد گیاه یونجه و عرق آن هم به همین صورت؛ یونجه با اینکه خود دارای ویتامین E می باشد مصرف زیاد آن جذب این ویتامین را مختل می کند. توجه داشته باشید که نباید بیش از یک کیلوگرم یونجه در سال مصرف شود.
 
مصرف بی رویه آن به دلیل خاصیت ملینی که دارد مشکلات گوارشی را به همراه خواهد داشت و با اینکه برای پوست و مو بسیار مفید می باشد همانطور که گفته شد کاهش جذب ویتامین E را به همراه دارد که نبود این ویتامین برای سلامت پوست و مو مضر می باشد.

 

روش پرورش گیاه یونجه

 

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

 

خواص معجزه کننده عرق یونجه بر واژن خانم ها تا دیگر اندام ها

 

خودتان یونجه پرورش دهید:
برای اطمینان از این که جوانه یونجه هایی که مصرف میکنید کاملا طبیعی و ایمن Completely natural and safe هستند، چرا خودتان تهیه نمی کنید؟ بله! امکان پذیر است! برای این کار نیاز به یک کوزه بزرگ گِلی، کمی پارچه، یک تکه صافی، و البته کمی بذر یونجه است. اطمینان حاصل کنید که دانه های خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

حالا شروع کنیم:

اول، 2 قاشق غذاخوری از دانه های یونجه را برروی کوزه بریزید. روی آنها چند اینچ آب سرد بریزید بعد، بالای شیشه یا کوزه را با پارچه صافی بپوشانید. و با کش لاستیکی ببندید.

اطمینان حاصل کنید که بذر کاملا به مدت یک شب خیس میخورد. همچنین، مطمئن شوید که شیشه را در یک مکان دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. صبح روز بعد، آب را تخلیه کنید.

برای چند روز آینده، بیشتر یا کمتر همین فرایند را ادامه دهید. بذر را در صبح و عصر با پر کردن شیشه با آب سرد مرطوب کنید، و آب اضافه را تخلیه کنید.

جوانه ها معمولا در 3 یا 4 روز ظاهر می شوند.

روند ” شستشو، تخلیه، تکرار” را تا زمانی که شما شروع به مشاهده سبزینه See greenery از جوانه های به طور کامل رشد یافته نکرده اید ادامه دهید.جوانه های اضافه را برای استفاده بعدی در یخچال نگهداری کنید.

به خاطر داشته باشید که شما باید جوانه های یونجه را از 3 تا 4 روز پس از ذخیره سازی آنها مصرف کنید.

 

خواص تمامی عرقیات گیاهی، گلاب،کاسنی …

عرقیات گیاهی برای درمان کبد بیمار

عرق گیاهی که به جای دیازپام می توان استفاده کرد

معرفی تمامی عرقیات گیاهی معجزه آسا

 

Unique and excellent properties of alfalfa and miraculous sweat for women

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان