ramazan
ramazan

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

مجموعه : علم و فناوری
خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

روز به روز که میگذرد علم هم با سرعت زیادی پیشرفت میکند و دستگاهای جالب و عجیبی Interesting and strange devices ساخته میشود. اکنون در این بخش از نازوب دستگاه های جالبی برایتان بازگو خواهیم کرد که از خواندنش متعجب میشوید. لطفا با ما همراه باشید.

 

ساخت دستگاهی برای شنیدن درد دل گیاهان!

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

دستگاه ثبت و ترجمه سیگنال‌های الکتریکی گیاهان برای اولین بار توسط یک شرکت سوئیسی تولید شد.
صحبت کردن با گیاهان برای رشد سریع تر آن ها مفید است، اما چگونه می‌توان به حرف آن ها گوش کرد؟

شرکت سوئیسی وی ونت (Vivent) دستگاهی را ابداع کرده که به گیاهان “صدا” می‌بخشد.

این دستگاه می‌تواند انسان را قادر سازد فعالیت گیاه را پیگیری و ارزیابی کرده و آن ها را بهتر درک و مدیریت کند.
دستگاه از دو الکترود استفاده می‌کند که یکی در خاک قرار گرفته و دیگری به برگ یا ساقه گیاه متصل می‌شود تا ولتاژ گیاه را اندازه گیری کند.

به محض شناسایی تغییر در ولتاژ توسط الکترودها، یک بلندگوی متصل به دستگاه فریاد بلندی را منتشر می‌کند. هرچه این صدا بلندتر باشد، تغییر ولتاژ سریعتر است. اما دلیل بروز این تغییرات در گیاه و فریاد آن ها هنوز مشخص نیست.

این دستگاه مجهز به سه بخش گیرنده، پردازشگر و فرستنده سیگنال به تلفن همراه هوشمند است. در واقع اطلاعات دریافتی از ریشه یا برگ گیاه پس از پردازش به صورت نمادهای تصویری به اطلاع کاربر می‌رسد.

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

دستگاه تشخیص سیگنال گیاهان یا Phytl Signs Explorer نه تنها برای سرگرمی مناسب است بلکه با آن می‌توان وضعیت سلامتی گیاهان را بررسی و مواد دارویی مناسب را تجویز کرد.

با دستگاه تشخیص سیگنال گیاهان می‌توان وضعیت سلامتی گیاهان Plant health status را بررسی کرد
طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت سازنده، صاحب گیاه با استفاده از این دستگاه می‌تواند اطلاعاتی همچون وضعیت تغذیه گیاه، میزان غنی بودن خاک، وضعیت آب گیاه و سکوت یا آرامش گیاه را بدست آورد.

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

محققان معتقدند که گیاهان با استفاده از سیگنال های الکتریکی خفیف با هم ارتباط برقرار می کنند.

سیگنال های الکتریکی موجود در گیاهان اولین‌ بار در سال 1873 میلادی کشف شد اما تا امروز هیچ روشی برای دریافت و ترجمه سیگنال‌ الکتریکی گیاهان ارائه نشده بود.
این دستگاه مجهز به سه بخش گیرنده، پردازشگر و فرستنده سیگنال به تلفن همراه هوشمند است.

 

گلدانی که سموم خانه را کاهش می دهد!

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

همواره شنیده‌ایم که گیاهان می‌توانند با تولید اکسیژن شرایط محیطی را برای زندگی انسان بهتر کنند. به همین دلیل محققان گلدان جدیدی به نام Clairy را طراحی کرده‌اند: یک گیاه آپارتمانی کوچک که درون یک گلدان سرامیکی دارای فن کاشته شده است و می‌تواند سموم موجود در هوا را مکش کند.

ناسا مدتی پیش با انجام یک مطالعه مجموعه‌ای از گیاهانی را معرفی کرد که می‌توانند در کاهش آلاینده‌هایی همچون بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن تا حد زیادی موثر باشند. عوامل مختلفی همچون رنگ‌، فرش، اسباب بازی های پلاستیکی، مواد شوینده، مبلمان و غیره می‌توانند موجب آلودگی هوای داخلی خانه شوند.

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

زمانی که در معرض این آلاینده‌های هوای داخلی قرار می‌گیریم دچار مشکلات پزشکی موقت همچون سوزش چشم‌ها، بینی و گلو می‌شویم. این آلاینده‌ها هم چنین می‌توانند موجب تشدید علایم بیماری‌هایی همچون آسم شوند. در صورتی که به صورت طولانی و مکرر در معرض این آلاینده‌ها قرار داشته باشیم بیماری‌هایی تنفسی، قلبی و حتی سرطان به سراغ ما خواهند آمد.
به همین دلیل است که گلدان Clairy می‌تواند تا حد زیادی مانع از این شود که افراد در معرض این سموم قرار بگیرند.

 

گلدان Clairy چگونه می تواند سموم هوا را کاهش دهد؟

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

طراحان Clairy، چند گیاه را که توسط ناسا در زمینه کاهش آلاینده‌ها و سموم هوا تایید شده‌اند، انتخاب کرده‌اند. اما یک گیاه نمی‌تواند به تنهایی تاثیر اثربخشی بر حجم زیاد سموم موجود در هوا داشته باشد. به این ترتیب طراحان این گیاهان را درون گلدان‌های دست سازی کاشته اند که دارای یک فن داخلی است و می‌تواند هوا را به داخل خاک مکش کرده و درنتیجه گلدان نقش فیلتر را برای هوای خانه ایفا می‌کند.

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان

 

مطابق با مطالعه‌ای که توسط طراحان و زیست شناسان دانشگاه فلورانس انجام شده است، Clairy می‌تواند میزان آلاینده‌های موجود در هوا را به طور میانگین تا 85 درصد کاهش دهد. گلدان Clairy همچنین به چندین سنسور هوشمند مجهز شده است که در زمان واقعی میزان مفید بودن گلدان را برای کاهش سموم خانگی در اپلیکیشن Clairy نمایش می‌دهند.

 

خبر عجیب گوش دادن به درد و دل گیاهان با این دستگاه!+ تصاویر

 

در صورت استفاده از خاک صنعتی در این گلدان، کاهش سموم و آلاینده‌ها به 93 درصد می‌رسد.
با وجود اینکه سیستم‌های تصفیه هوای زیادی در بازار موجود است، مزیت Clairy بکارگیری یک سیستم تصفیه طبیعی است. این گلدان در جولای سال 2015 میلادی ساخته شد و به سرعت به شهرت رسید.

 

پوست میگو باتری میشود عجیب ترین خبر علمی

ساخت ماه مصنوعی عجیب ترین پروژه جهان توسط چین + جزئیات

چرا هوای فضا سرد است ؟

ساخت حیرت انگیز رایانه زنده از ترکیب مغز چند میمون!

 

Listen and listen to the pain and heart of plants with this interesting device + pictures

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان