ramazan
ramazan

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

بهترین ورزش های مناسب برای سفت شدن سینه (پستان) خانم هایی که بر اثر اضافه وزن سینه های شلی دارند

 

یا خانم هایی که شیردهی آنها تمام شده و سینه ها بافت خود را از دست داده است با روتینگ کردن این ورزش ها می توانید بافت های از دست رفته سینه را دوباره بدست آورید و سینه هایی سفت و پروتز شده داشته باشید. با مجله نازوب و آموزش های این بخش همراه باشید.

 

ابتدا به مهم ترین عواملی که باعث افتادگی و شل شدن و بد فرم شدن سینه های خانم ها می شود اشاره ای می شود.

 

۵ عامل که باعث شل شدن و افتادگی سینه‌ ها می‌شود

 

سایت نازوب،  دوست نداریم خبرهای بد به شما بدهیم، اما واقعیت این است که بعضی از شل‌شدگی‌های سینه قابل پیشگیری نیستند.

بچه‌دار شدن، شیردهی و بالا رفتن سن، همه اینها موجب کاهش قابلیت ارتجاعی کلاژن، بافت پیوندی زیر پوست، شده و سینه ها را شل‌تر می‌کند. این مسئله می‌تواند با ژنتیک شما هم در ارتباط باشد. اگر مادرتان سینه‌هایی شل دارد، شما هم در معرض آن قرار دارید.

 

خیلی از عادت‌های شما که ممکن است به نظرتان برسد هیچ ارتباطی با افتادگی سینه‌ها ندارد، می‌تواند با آن مرتبط باشد. بنابراین اگر از این عادت‌ها دوری کنید، فرم سینه‌هایتان بهتر خواهد ماند. همچنین بد نیست بدانید که در تحقیق جدیدی که در دانشگاه UCLA انجام گرفت، مشخص شد که بافت سینه دو تا سه سال سریع‌تر از بافت‌های دیگر بدن پیر می‌شود.

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

کشیدن سیگار

حتی سینه ها هم از آسیب‌های سیگار در امان نیستند. کشیدن هر میزان سیگار، با کاهش ذخیره خون در سطح پوست، پوست را ضعیف و پیر می‌کند.

 

بالا و پایین رفتن زیاد وزن

بالا و پایین رفتن وزن تا ۵-۴ کیلو اشکالی ندارد اما شُل و سفت کردن رژیم‌غذایی که باعث بالا و پایین رفتن وزن تا ۱۵-۱۰ کیلو می‌شود، مطمئناً نمی تواند تاثیر خوبی روی سینه‌هایتان داشته باشد. هر بار که وزنتان بالا یا پایین می‌رود، بافت‌های سینه شل‌تر می‌شوند.

 

 عدم استفاده از کرم ضدآفتاب برای کسانی که در مناطق آزاد و لباس باز گردش می کنند قرار گرفتن پوست درمعرض اشعات UV بدون پوشش محافظ کرم ضدآفتاب، می‌تواند موجب چروک شدن زودرس پوست شده و با کشیدن کلاژن و آسیب رسیدن به پوست، سینه‌هایتان نیز همین تاثیر را خواهند گرفت.

 

 عدم استفاده از سینه بندهای سفت

چه سوتین گشادی باشد که معمولاً تنتان می‌کنید و چه سوتین ورزشی‌تان، اگر سینه‌هایتان به خوبی نگه داشته نشوند، دچار افتادگی خواهند شد. هرچه تکان‌های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن‌ها بیشتر دچار فشار خواهند شد. بنابراین بهتر است از سینه‌بندی استفاده‌ کنید که درست اندازه سینه‌هایتان باشد و شکل آن را به خوبی حفظ کند.

 

– ورزش‌های شدید

البته هنوز تحقیقات در این زمینه به نتیجه نرسیده است اما بعضی متخصصین اعتقاد دارند حرکات جلو و عقب رونده‌ای که ممکن است موقع دویدن یا ورزش‌های مداوم اتفاق افتد می‌تواند موجب ترکیدن کلاژن‌های سینه شود. اما قبل از اینکه از روی تردمیل پایین بیایید، درمورد جزییات آن بیشتر مطالعه کنید و یادتان باشد که ورزش کمک می‌کند به طرق دیگر ظاهر جوان‌تری پیدا کنید.

 

ها و رعایت برخی نکات شما می توانید این روند را کاهش دهید. در ادامه به راهکارهایی ساده اما مفید در این باره اشاره می‌کنیم.

 

بعد از رعایت موارد گفته شده در پست قبلی در مورد جلوگیری از افتادگی سینه راهی برای جلوگیری از این اتفاق با ورزش برای شما قرار داده ایم:

 

سفت کردن سینه با ورزش :

 

انجام تمرینات و ورزش های هوازی و ایروبیک

هدف : سوزاندن چربی های موجود در بافت سینه ، رانها و باسن . با توجه به اینکه یکی از سه بافت مهم موجود در سینه ها بافت چربی ( fatty tissue  ) می باشد ، ورزش های هوازی و ایروبیک مستلزم مصرف کالری بیشتر است که بدن برای تامین این کالری مورد نیاز از چربی های ذخیره شده در بافت سینه ها ، باسن و رانها استفاده می کند .

 

این تمرینات عبارتند از : دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری .  راحت ترین و در دسترس ترین و کم هزینه ترین روش دویدن است . بیاد داشته باشید این تمرینات باید در هفته حداقل ۶ بار و هر نوبت حداقل به مدت ۳۰ دقیقه انجام پذیرد . طناب زدن نیز از جمله تمرینات و ورزش های هوازی بسیار مفید و ارزان است . تمرینات هوازی باید حداقل به مدت ۶ هفته و پی در پی انجام شود  تا نتیجه ی مطلوب حاصل گردد .
یادآوری ۲ : بدون انجام تمرینات هوازی گفته شده با انجام تمرینات دیگر به هدف نخواهید رسید .

 

تمرین پوش آپ ( push up)

هدف : سفت کردن سینه ها و بهبود وضعیت فیزیکی بدن.با توجه به اینکه اغلب بانوان به علت ضعف بدنی از انجام تمرین پوش آپ عاجز می باشند ، تمرین پوش آپ دیوار را آموزش می دهیم :
مقابل دیوار با حدود یک قدم فاصله بایستید ، دستها را به سمت جلو و بحالت افقی به سمت دیوار دراز کنید و با کف دستها به دیوار تکیه دهید . به آرامی دستها را از ناحیه ی آرنج خم کرده و صورت را مماس با دیوار قرار دهید و مجدداً به حالت اول برگردید . این تمرین را حداقل ۳۰ بار در هر نوبت انجام دهید و با گذشت زمان و افزایش توان فیزیکی بدنتان تعداد آن را افزایش دهید .

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

 

تمرین پرس سینه ( Chest press Exercise)

 

هدف : تقویت عضلات زیر و اطراف سینه و در نتیجه چالاک و استوار کردن سینه ها . روش ساده ی انجام این تمرین آن است که به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین بگذارید . بازوها را به طرفین باز کنید و آرنج را ۹۰ رجه خم کنید ( مطابق شکل ) . دو وزنه در دو دست نگه دارید . به آرامی آن را بالا برده و در همان حال ۵ ثانیه نگه دارید و سپس با آرامی پایین آورید سینه .تعداد تمرینات به توان شما بستگی دارد .

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

 

تمرین فشردن دست ها بهم ( Isometric Chest Squeeze )

 

هدف : تقویت عضلات زیر و اطراف سینه و در نتیجه چالاک و استوار کردن سینه ها . نشسته و دو دست را مطابق شکل به هم فشار دهید و ده ثانیه نگه دارید و دوباره تکرار کنید .

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

 

بزرگ کردن سینه ها

 

اکثر خانم ها دوست دارند که سینه هایشان را بزرگتر کنند. شاید شما هم یکی از آنها باشید.  فایده ورزش، ایجاد تصور سینه هایی سفت و برجسته و شکافی عمیقتر، به کمک تقویت عضلات زیر سینه ها است.باانجان دادن تمرین هایی که در ذیل آمده است می توانید سینه هایی سفت ؛زیبا و بزرگتر داشته باشید.

 

تمرین هایی موثر برای تقویت و بزرگ کردن سینه ها

جلوگیری از افتادگی سینه,بزرگ کردن سینه ها,کوچک کردن سینه,سفت کردن سینه ها,ورزش برای سینه ها,۱- در حالی که یک توپ بدنسازی را هم ارتفاع شانه هایتان روی دیوار گرفته اید، به فاصله ۳ تا ۴ فوت (۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر) از دیوار بایستید.

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

۲- به آرامی آرنجهایتان را خم کنید و سینه را به توپ نزدیک نمایید. بلند شدن پاشنه ها از زمین، ایرادی ندارد. با انقباض عضلات سینه و صاف کردن دستها به وضعیت شروع بازگردید. این حرکت ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار شود.

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

جلوگیری از افتادگی سینه,بزرگ کردن سینه ها,کوچک کردن سینه,سفت کردن سینه ها,ورزش برای سینه ها,کشش سینه : با بالاتنه ای صاف، دو زانو بنشینید و دستهایتان را پشت سر قفل کنید. به آرامی شانه هایتان را آنقدر عقب بکشید که در سینه هایتان احساس کشیدگی نمایید. به اندازه سه بار تنفس مکث و حرکت را دوباره تکرار کنید.

 

نوسان روی دست:

۱- دست هایتان را دقیقا زیر شانه ها و به فاصله ۶ اینچ (۱۵ سانتیمتر) از یکدیگر روی یک پله بدنسازی بگذارید. آرنج ها را صاف کنید و پاهایتان را آنقدر عقب ببرید که از سر تا پاشنه هایتان در یک امتداد قرار بگیرند.

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

۲- دست چپ را بلند کنید و به فاصله ۶ تا ۱۰ اینچی (۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر) سمت چپ پله بگذارید. وزنتان را به همین طرف متمایل نمایید و دست راست را بردارید و کنار دست چپ بگذارید.

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

به وضعیت شروع بازگردید؛ ابتدا دست راست و سپس دست چپ را روی پله بگذارید. اکنون عکس همین اعمال را سمت راست پله انجام دهید. مجموع حرکت های سمت چپ و راست را یک تکرار حساب کنید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار نمایید. هرگز مطابق تصویر باسنتان را بلند نکنید.

 

 

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

 

 

ورزش های مرتبط


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان