درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان

درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان

یکی از مشکلات دندان و لثه که خیلی از افراد دارند تحلیل لثه هاست که علت های خاص خودش را دارد و با درمان خانگی میتوانید درمانش کنید. در این بخش هم علت و درمان خانگی تحلیل لثه Cause and home treatment of gingival resorption را خواهیم گفت با ما همراه باشید. #درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان#

 

 

تحلیل رفتن لثه

 

درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان

 

در حالت عادی، بافت لثه سالم باید به موازات شکل تاج، به‌صورت کنگره‌دار باشد و پاپیلای بین دو دندان، رو به بالا باشد. اگر لثه، تحلیل رفته باشد، لایه‌ای از دندان که باید در معرض عوامل خارجی قرار نگیرد، آشکارشده و می‌تواند در معرض ابتلا به حساسیت، لکه لکه شدن و پوسیدگی Staining and rot قرار گیرد. این بخشی از دندان، به‌عنوان سمان شناخته‌شده و بیشتر به رنگ زرد متمایل است. به‌طور طبیعی، مینای سفید تاج دندان تنها چیزی است که باید نمایان باشد و سمان دندان باید به‌طور کامل توسط بافت لثه پوشیده شود.

 

علت تحلیل لثه

 

درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان

 

تعدادی از عوامل وجود دارد که باعث میشوند ،لثه ها تحلیل پیدا کنند که شامل:

بیماری های پریودنتال:

اینها عفونت های باکتریایی صمغی هستند،که بافت لثه را از بین می برند و از استخوان دندان محافظت می کند تا آنها را در جای خود نگه دارند این موضوع یکی از مهم ترین علت های تحلیل لثه می باشد.

ژن های شما:

بعضی مردم ممکن است بیشتر در معرض بیماری های لثه قرار بگیرند ،در واقع مطالعات نشان می دهد که 30%از کل جمعیت مردم مستعد مبتلا به بیماری لثه هستند،( البته بدون در نظر گرفتن چگونگی مراقبت از دندانها).

مسواک زدن پرخاشگرانه و تهاجمی:

اگر دندان هایتان را بیش از حد سخت یا از راه اشتباه مسواک میزنید ،ممکن است مینای دندان شما آسیب ببیند و لثه ها از بین بروند .

مراقبت اشتباه و نادرست از دندانها:

مسواک زدن اشتباه ضماد کردن شست وشو با دهانشویه ضد باکتریال Rinse with antibacterial mouthwash باعث میشود که پلاک نتواند(تارتار)تولید کند یک ماده سخت است که روی دندان ها ایجاد می شود و می تواند توسط تمیز کردن حرفه ای دندان ها و یا حتی جرمگیری دندان ها ،منجر به تحلیل لثه شود.

تغییرات هورمونی:

نوسانات هورمون های زنانه در طول عمر زن ،مانند بلوغ ،بارداری، یائسگی می تواند لثه ها را حساس تر و آسیب پذیرتر کند و در نهایت منجر به آسیب لثه شود.

محصولات دخانیات:

مصرف کنندگان دخانیات به احتمال خیلی زیاد ،مواد چسبنده ای روی دندان های خود دارند که تمیز کردن را مشکل می کند و باعث آسیب لثه می شود.

ساییدن و پرچ کردن دندانهای پایین:

این اتفاق باعث می شود که نیروی زیادی به دندانها وارد شود که موجب آسیب به لثه ها میشود.

پرسینگ و سوراخ کردن لب یا زبان:

جواهرات می تواند لثه ها را تکان دهد و بلرزاند و نقطه ای که پوشیده شده از بافت است را تحریک کند و آسیب برساند.

 

چگونه تحلیل لثه درمان میشود؟

 

تحلیل ملایم لثه ممکن است توسط جرم گیری و تمیز کردن عمیق Deep cleaning توسط دندانپزشک شما درمان شود و اگر باز هم باکتری باقی بماند آنتی بیوتیک ها می توانند گزینه خوبی برای خلاص شدن از هرگونه باکتریهای مضر باشد اگر لثه شما با جرم گیری عمیق به دلیل از دست دادن بیش از حد استخوان ها یا آسیب بیش از حد عمیق باشد و درمان نشود باید جراحی صورت بگیرد.

 

باز کردن لثه و بازسازی ریشه دندانها:

در طول این روش دندانپزشک بافت لثه آسیب دیده را شکاف می دهد، باکتری های مضر را از بین می برد سپس ریشه دندان را در درون بافت قرار می دهد بنابراین آسیب ها از بین میروند یا کاهش می یابند.

 

نسخه خانگی و طب سنتی برای درمان تحلیل لثه

 

درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان

 

شست وشو با نمک دریا:

 

شست وشوی دهان با آب گرم و مخلوط نمک یکی از آسان ترین روش ها The easiest methods برای تسکین تورم، درد و التهاب است فقط مقدار کمی از نمک دریایی را در یک فنجان آب گرم حل کنید و حدود 15 ثانیه در دهان خود قرقره و بیرون بریزید. برای گرفتن نتیجه بهتر 2 تا 3 بار تکرار کنید.

 

شست وشو با روغن کنجد:

 

شستشو با روغن کنجد مزایای زیادی دارد. این روغن دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است یک قاشق سوپ خوری روغن کنجد را 15 دقیقه و یا تا زمانی که روغن رقیق شود قرقره و سپس مایع را تف کنید و دهانتان را با آب تازه آبکشی کنید. هر روز به مدت تقریبا یک ماه تکرارکنید.

 

چای بابونه:

 

گل بابونه خواص ضد عفونی کننده جدی دارد و به کاهش التهاب Reduce inflammation مربوط به بیماری لثه و تحلیل آن کمک می کند. 2 – 3 قاشق چای بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند؛ صاف کنید وقتی خنک شد. این فرآیند را سه بار در روز تکرار کنید.

 

روغن درخت چای:

 

مانند دیگر مواد در این لیست، روغن درخت چای خاصیت ضد التهابی عالی و آنتی بیوتیکی دارد. در سال 2008 یک مطالعه استرالیایی به این نتیجه رسید استفاده منظم از روغن درخت چای باعث کاهش خونریزی لثه می شود. 1 – 2 قطره روغن درخت چای را روی مسواک بریزید و یا آن را با خمیر دندان مخلوط کنید. همین ! با استفاده از این روغن دو بار در روز چند هفته اینکار را ادامه دهید.

 

روغن نارگیل:

 

روغن نارگیل به عنوان یک درمان موثر برای بیماری های لثه مفید Useful gum disease است. وقتی که با جوش شیرین مخلوط می شود ، به از بین بردن باکتری هایی که باعث اسید می شوند کمک می کند.دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و جوش شیرین را مخلوط کنید. این مخلوط یک بار یا دو بار در هفته به عنوان یک جایگزین خمیر دندان عمل می کند تا زمانی که بیماری درمان شود.

 

صمغ:

 

خیلی در مورد خواص درمانی صمغ اطلاعی ندارید . پیشنهاد ما این است از آن برای درمان لثه استفاده کنید 10 تا 12 قطره از آن را در یک فنجان آب گرم بریزید . شا از این ترکیب برای شستشوی عادی دهان استفاده کنید.

 

 

اسراری برای حفظ سفیدی دندان ها

 

درمان خانگی و قطعی تحلیل رفتن لثه+ اسرار سفیدی دندان

 

*بیش از اندازه مسواک نزنید. زیاد مسواک نزنید و برس را محکم روی دندان هایتان نکشید با این کار مینای دندان شما آسیب می بیند. حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و دوباره دندان هایتان را در صورت نیاز مسواک بزنید، مسواک را هم همیشه نرم روی دندان هایتان بکشید.

 

*چای و قهوه کمتری بنوشید. برای اینکه دندان های سفیدی White teeth داشته باشید چای و قهوه کمتری بنوشید. این نوشیدنی ها با گذشت زمان رنگ دندان های شما را تغییر می دهند.
آدامس بجوید. جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شما می شود و به تمیزی دندان های شما نیز کمک می کند. افزایش تولید بزاق اثر باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می شود را خنثی می کند. علاوه بر این جویدن آدامس موجب کاهش استرس می شود و اشتهای شما را برای خوردن غذاهای شیرین کمتر می کند.

 

*از خوردن مواد غذایی اسیدی بپرهیزید. خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های اسیدی Acidic foods and beverages موجب زرد شدن دندان های شما می شود. از خوردنی هایی مثل سودا، لیمو، آب نبات، گوجه، غذاهای نشاسته دار بپرهیزید و از آجیل، غلات و آب بیشتری استفاده کنید.

 

*میوه و سبزیجات ترد بخورید. به جای خوردن آب میوه، خود آن را بخورید. برای داشتن دندان های سفید از میوه ها و سبزیجات ترد مثل سیب، کرفس، هویج و گلابی مصرف کنید.

 

علت خونریزی لثه

ماده ای برای بهبود التهاب لثه

زنان و خطر جدی بیماری های لثه

نشانه های اصلی بیماری لثه

 

Home and definitive treatment of gingival resorption / secrets of teeth whitening

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان