آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

دایورت خط تلفن باعث یکی از امکانات و قابلیت‌های کاربردی انواع خطوط ثابت و همراه محسوب می‌شود. بر اساس این قابلیت، شما می‌توانید با وارد کردن یک کد ساده Enter a simple code، تعیین کنید که به جای تلفن شما، یک شماره دیگر زنگ بخورد. اکنون ممکن است با خود بگویید نحوه دایورت کردن را بلد نیستیم نگران نباشید نازوب نحوه ی این کار را به شما آموزش خواهد داد.

 

 

دایورت خط تلفن چیست؟

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

 

دایورت یا همان انتقال تماس، قابلیتی است که بر اساس آن، زمانی که فردی با شماره تلفن Someone with a phone number شما تماس می‌گیرد، دستگاه تلفنی که به عنوان شماره مقصد تعیین کرده‌اید، زنگ می‌خورد. دایورت خط تلفن در موارد زیر، می‌تواند مفید واقع شود:

زمانی که در سفر هستید، می‌توانید خط تلفن ثابت خود را روی تلفن همراهتان دایورت کنید.

زمانی که به تلفن همراه خود دسترسی ندارید، می‌توانید آن را روی تلفن ثابت منزل دایورت کنید.

زمانی که در محل کار حاضر نیستید، می‌توانید خط تلفن را روی تلفن همراهتان دایورت کنید.

این موارد، تنها چند نمونه از فواید دایورت کردن تلفن محسوب می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که هرگز نباید بدون اجازه گرفتن، خط تلفن خود را روی شماره فرد دیگری دایورت کنید؛ زیرا این کار، نمونه ایجاد مزاحمت محسوب می‌شود.

 

نحوه تشخیص اینکه خط تلفن دایورت شده است

 

زمانی که شما با یک شماره دایورت شده تماس می‌گیرید، پیغامی با عنوان “انتقال و هدایت تماس‌‎گیرنده” خواهید شنید. این پیغام نشان می‌دهد که تماس شما، دایورت شده است.

حال اگر شما فردی باشید که شماره‌ای روی خطتان دایورت شده باشد، از کجا می‌فهمید که کدام تماس‌ها دایورتی هستند و کدام یک از آن‌ها، به صورت مستقیم با شما تماس گرفته‌اند؟

اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید، بهترین راه برای تشخیص تماس‌های مستقیم از تماس‌های دایورت شده، نصب اپلیکیشن ” Forwarded Call Notification” است.

این اپلیکیشن به شما نشان می‌دهد که کدام یک از تماس‌ها با شماره تلفن شما گرفته شده‌اند و کدامیک، از یک شماره دیگر، دایورت شده‌اند.

 

نکته: قبل از اینکه نسبت به خرید این برنامه اقدام کنید، حتما از کار کردن آن روی تلفن همراه خود، مطمئن شوید.

تذکر مهم: تلفن خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس Available to anonymous people قرار ندهید؛ زیرا در عرض چند ثانیه می‌توانند تمامی تماس‌های شما را روی خط خودشان دایورت کنند.

در صورتی که از این اتفاق مشکوک هستید و احساس می‌کنید که یک نفر، خط شما را دایورت کرده است، بهترین راه این است که با شماره خودتان تماس بگیرید.

در صورتی که تلفن خودتان زنگ بخورد، نشان می‌دهد که دایورتی انجام نگرفته است. اما اگر بعد از زنگ زدن متوجه شدید که یک دستگاه دیگر به جای تلفن شخصی‌تان زنگ می‎خورد، باید هرچه سریع‌تر نسبت به لغو کد دایورت، اقدام کنید.

 

روش های دایورت تلفن ثابت و خارج شدن از دایورت:

 

ابتدا باید از طریق تلفن خود کد ستاره 21 ستاره (*21*) را بگیرید، سپس شماره ای که قصد دارید تلفن شما بر روی آن دایورت شود را انتخاب و در آخر دکمه مربع را فشار میدهید.

حالا تلفن ثابت شما بر روی موبایل یا خط دیگری که انتخاب کرده اید دایورت شد. به زبان ساده تر In simpler language دیگر هیچ تماسی را از دست نداده و با خیال راحت برای انجام کارها خانه را ترک میکنید.

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

 

نکته: دوستان بدانید دایورت کردن تلفن های ثابت با مدل های مختلف  تنها یک روش دارد که در بالا ذکر کردیم یعنی به مدل تلفتن بستگی نداشته و تنها یک راه وجود دارد که آن هم در بالا بیان کردیم.

اما نکته ای که حائز اهمیت است، داشتن این قابلیت بر روی تلفن ثابت شماست یعنی این سرویس فقط بر روی دستگاه‌هایی که مجهز به سیستم تن (tone) هستند قابل انجام است.

 

دایورت کردن در مواقع اِشغال بودن خط ثابت:

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

 

یک زمان نیاز است تا خط شما اِشغال نباشد. حالا چکار باید انجام دهید؟ راه حل ساده است با استفاده از کد دستوری ستاره 61 ستاره شماره ای که میخواهید به شما گوشزد کند To warn you که خط اشغال است را زده و در نهایت دکمه مربع را میفشارید. با اینکار در صورت اِشغالی، تماس به طور اتوماتیک به خط مورد نظر انتخابی منتقل میشود.

 

دایورت تلفن ثابت در مواقع عدم پاسخگویی:

 

اگر به هر دلیلی قادر به پاسخگویی یک تماس نبودید کافیست از کد دستوری ستاره 62 ستاره انتخاب شماره مقصد مورد نظر و در نهایت زدن دکمه مربع استفاه کنید. حالا اگر پاسخگوی تماس نبودید؛ به شماره مقصدی که وارد کرده اید، تماس گرفته خواهد شد.

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

 

غیر فعال کردن کد دستورات بالا:

 

این کار بسیار ساده است. تنها کافیست با کد دستوراتی که در ادامه میگوییم سرویس دایورت خط ثابت خود را غیر فعال کنید:

• غیر فعال کردن دایورت خط ثابت بر روی موبایل یا خطی دیگر با کد دستوری #21*

• غیر فعال کردن دایورت خط اشغال با کد دستوری #61*

 

 

نحوه دایورت کردن تلفن همراه:

 

به قسمت settings تلفن همراه خود رفته و گزینه call را انتخاب کنید. سپس گزینه call forwarding را میزنید. با چند گزینه روبه رو میشوید:

• گزینه اول always forward: یعنی همیشه دایورت شود و درصورت انتخاب این گزینه شماره ای که میخواهید همیشه دایورت شود را وارد کنید.

• گزینه forward if: این گزینه سه انتخاب را در اختیار شما قرار میدهد در واقع معنی آن این است، دایورت صورت بگیرد ولی…..

• Bus: دایورت شدن در صورت مشغول بودن If you are busy دایورت شود

• Unanswered: دایورت شدن در صورت پاسخگو نبودن

• Unreachable: دایورت شدن در صورت در دسترس نبودن.

می توانید برای هر مورد یک شماره جدا در نظر بگیرید یا خیر و این بسته به انتخاب شما دارد.

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت و همراه در سه سوت

 

یک کد دستوری که هم برای موبایل و هم برای تلفن استفاده میشود:

از کد دستوری #شماره موردنظر*67* میتوانید برای مواقعی استفاده میشود که تلفن ثابت یا همراه شما در دسترس نباشد یا اینکه تلفن همراه شما خاموش باشید. برای لغو آن کافیست #67* را شماره گیری کنید.

 

کلام آخر:

خب دوستان به پایان بحث دایورت تلفن همراه و تلفن ثابت رسیدیم. اما ممکن است در بعضی از مواقع علی رغم درست وارد کردن کدها، باز هم تلفن ثابت دایورت نشود. دلایل آن چه میتواند باشد؟

1. اصلی‌ترین دلیل، غیر فعال بودن سرویس دایورت برای خط Divert service for line شماست یعنی این قابلیت از طرف مخابرات برای خط شما فعال نشده باشد. برای رفع این مشکل باید به مرکز مخابرات نزدیک محل زندگی خود رفته و درخواست فعال شدن سرویس رابدهید.

2. یکی دیگر از دلایل نبودن خط به نام شماست. چرا که ممکن است صاحب اصلی خط، درخواست غیر فعال بودن تمامی سرویس‌های اضافه را داده باشد.

3. آخرین دلیل، استفاده نکردن موقتی از این سرویس ها در صورت بروز خطا و مشکل از مخابرات.

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

نرم افزارهای داغ موبایل

موبایل چه بلایی سر ما می آورد؟! (عکس)

ترفند چند برابر کردن سرعت اینترنت گوشی موبایل

 

Learn to redirect landline and mobile phones in three whistles

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان