بهترین روش های لاغری و تناسب اندام

بهترین روش های لاغری و تناسب اندام

این روز ها بیشتر افراد به دنبال لاغری و خوش اندامی هستند. وبسایت نازوب یک سری راه حل هایی را برای لاغری و خوش اندامی شما عزیزان جمع آوری کرده است با ما همراه باشید.

 

چگونگی کاهش وزن در 21 روز

نکات ورزشی

  • 15 دقیقه دویدن
  • 3 دقیقه طناب زدن
  • 30 تا اسکوات
  • 3 دقیقه پلانک
  • 5 دقیقه مدیتیشن
  • پیاده روی بعد از شام

نکات رژیمی

  • بدون شکر
  • بدون نوشابه
  • بدون آبمیوه مصنوعی
  • بدون نان سفید
  • بدون غذا های بیرون
  • بدون تنقلات

 

بهترین روش های لاغری و تناسب اندام

 

بهترین روش لاغری برای کسانی که اضافه وزن دارند چیست؟

نکات ذکر شده در ادامه این مقاله برای کسانی که اضافه وزن جزئی تا متوسط دارند مفید است و به کاهش وزن سریع آن‌ها کمک می‌کند.

1. کاهش مصرف قند و نشاسته

مهم‌ترین اقدام برای لاغری، کاهش مصرف قند و نشاسته است. با کاهش این مواد، سطح گرسنگی‌تان پایین آمده و در نتیجه میزان کالری دریافتی‌تان کمتر خواهد شد. اکنون بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات، برای به دست آرودن انرژی، شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده می کند.

 

یکی دیگر از فواید حذف کربوهیدرات ها یا کم کردنشان، پایین آمدن سطح قند خون است که موجب می شود تا کلیه‌ها آب و سدیم اضافه را از بدن خارج کنند. این عمل موجب کاهش نفخ و دفع آب غیر ضروری بدن می‌شود. با کاهش مصرف کربوهیدارت ها میتوان در هفته تا 3 کیلو وزن کم کرد.

2. محیط اطرافتان را به کنترل خود در بیاورید!

یکی دیگر از استراتژی Strategy های موثر در بهترین روش لاغری جهت کاهش کالری های دریافتی، کنترل محیط اطرافتان هست. کنترل اطرافتان شامل هر چیزی از پر کردن آشپزخانه تان تا انتخاب بهترین رستوران می باشد. این به معنی دوری از رستوران ها و فوت کورت هایی است که امکان خوردن انواع غذاها در آنها وجود دارد. بنابراین قبل از رفتن به رستوران بهتر است یک میان وعده سالم داشته باشید تا از ولع خوردن زیاد در رستوران کم کنید. بین خوردن این میان وعده و غذای رستوران حدود 15 دقیقه صبر کرده و یک لیوان آب بنوشید.

3. خوردن وعده صبحانه را از دست ندهید!

بسیاری از مردم فکر میکنند که بهترین روش لاغری نخوردن صبحانه یا صرف نظر کردن از آن است. نخوردن صبحانه به تناسب اندام و لاغری شما کمکی نخواهد کرد. بلکه به دلیل گرسنگی ناشی از نخوردن وعده غذایی بسیار حیاتی، مجبور به خوردن اسنک و میان وعده های غیر ضروری بیشتری در طول روز خواهید شد.

4. مصرف نوشابه را جدا به کلی حذف کنید!

بر اساس تحقیقات اخیر، بدن میانه خوبی با کربوهیدرات مایع، مانند قند موجود در نوشابه ندارد به عبارتی بدن نمیتواند مشابه عکس العملی که در قبال کربوهیدرات موجود در نان دارد نسبت به کربوهیدرات های نوشابه‌ای داشته باشد. در واقع با اینکه با نوشیدن نوشابه نیز کالری دریافت می کنید، ولی به احتمال زیاد با تمام کردن یک بطری نوشابه هم، سیگنالی مبنا بر رضایت و سیری به مغز ارسال نخواهد شد. و این به معنی مصرف غذای بیشتر می باشد.

 

بهترین روش های لاغری و تناسب اندام

 

حتی نوشابه های بدون کالری نیز ممکن است مانع رسیدن شما به اهداف کاهش وزنی‌تان شود. از آنجایی که دلیل افزایش خطر چاقی مشخص نیست، مطالعات اخیر نشان می دهند که نوشابه های حاوی شکر مصنوعی می توانند هورمون های گرسنگی را تحریک کرده و موجب مصرف بیش از حد کالری شوند. بنابراین در هیچ روش کاهش وزن حتی بهترین روش لاغری با عمل جراحی نیز به هیچ عنوان نباید نوشابه های قندی و مضر را مصرف کنید.

5. آب زیادی در طول روز بنوشید!

کمبود مصرف مایعات موجب آزاد شدن هورمون ضد ادرار می شود و در نتیجه بدن آب و مایعات را درون خود نگه داشته و همین امر وزن فرد را افزایش می دهد. در حالی که شاید این حقیقت نشان دهد که چرا وزن ابزار درستی برای اندازه گیری شاخص توده بدنی نیست، اما شما می توانید با نوشیدن بیشتر آب یا نوشیدنی های جایگزین بدون کالری، بر این مسئله غلبه کنید.

6. تا می‌توانید فعالیت بیشتر و سازنده تری داشته باشید!

 

بهترین روش های لاغری و تناسب اندام

 

می توانید به خود گام شمار وصل کنید و میزان پیاده روی خود را افزایش دهید تا زمانی که به 10000گام در هر روز برسید. در طول روز هر کاری می توانید انجام دهید تا فعالیت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال هنگام صحبت کردن با تلفن قدم بزنید، ماشین خود را در محل دورتری پارک کنید تا میزان بیشتری پیاده روی کنید و هنگام تبلیغات تلویزیونی مارچ یا در جا بزنید. گام شمار می تواند مانند یک راهنما برای افزایش فعالیت روزانه تان، شما را هدایت کند. قدم زدن یا افزایش تحرک پس از انجام عمل بای پس معده یا اسلیو که بهترین روش لاغری در جهان هستند نیز میتواند به کاهش بیشتر وزن و سلامتی بیشتر کمک کند.

7. هیچ چیزی مانند خواب کافی و مفید به کاهش وزن کمک نمیکند!

حتی بهترین روش لاغری هم بدون خواب کافی و مفید جواب نمیدهد. بیخوابی یا نداشتن خواب کافی میتواند باعث استرس و به هم خوردن ارتباط مفید مغز با دستگاه گوارش شود. بیخوابی میتواند افراد را به چاقی سوق دهد. بهترین خواب = بهترین روش لاغری

 

مطالعات فراوانی نشان داده که داشتن کمتر از 5 تا 6 ساعت خواب شب با بروز چاقی مفرط رابطه مستقیم دارد. چندین دلیل برای این امر وجود دارد. تحقیقات نشان می دهند که خواب ناکافی یا ضعیف می تواند فرآیند تبدیل کالری به انرژی یا همان متابولیسم را در بدن کند تر کند. با کند شدن متابولیسم Slowing down metabolism، ممکن است بدن انرژی های غیر مصرفی را به عنوان چربی ذخیره کند. علاوه بر این، خواب ضعیف می تواند موجب افزایش تولید انسولین و کورتیزول Insulin and cortisol و در نتیجه افزایش دخیره چربی می شود.

 

بهترین روش های لاغری و تناسب اندام

 

8. از مصرف فیبرهای مفید غافل نشوید!

فیبر های رژیمی، کربوهیدرات های گیاهی هستند که بر خلاف قند و نشاسته، در روده کوچک قابل هضم نمی باشند. گنجاندن میزان زیادی فیبر در رژیم غذایی می تواند احساس سیری فرد را افزایش داده و منجر به کاهش وزن می شود. بنابراین در روش های غیر جراحی بهترین روش لاغری میتواند شامل گنجاندن فیبر در رژیم غذایی روزانه باشد.

 

برخی مواد غذایی پر فیبر عبارت است از:

غلات کامل صبحانه (کورن فلکس)، پاستای گندم کامل، نان گندم کامل، جو دوسر و چاودار
میوه و سبزیجات
نخود فرنگی، لوبیا، بُنشن
آجیل و مغز ها

 

9. سطح استرس خود را کنترل و مدیریت کنید!

هر زمان که مضطرب می شوید، به احتمال زیاد برای جبران استرس یا پرت کردن حواستان از موضوع استرس زا به خوردن پناه می برید. علت این امر آن است که هورمون استرس (کورتیزول) موجب تحریک اشتها شده و تمایل شما را به خوردن غذاهای قندی و پر چرب را افزایش میدهد. از این رو تعجبی نیست که چرا چاقی یکی از عوارض استرس شدید می باشد. شاید به همین دلیل است که هیچ برنامه کاهش وزن و حتی بهترین روش لاغری بدون روش های صحیح مقابله با استرس کاملا عملی نمی شود.

 

راه های کنترل استرس و اضطراب بسیاری وجود دارد مانند دارو، تماس با مادر یا یک دوست خوب پس از اتمام کار یا ریلکس کردن با موزیک. و در نهایت همیشه قبل از خوردن غذا، مطمئن شوید چیزی که شما را به سمت آشپزخانه کشانده، گرسنگی است نه استرس ناشی از پرخوری.

 

بهترین زمان برای خوردن و لاغری

صبحانه

زمان مناسب:6 تا 8 صبح و دیرتر از ساعت 10 نشه یادت باشه تا 30 دقیقه بعد از بیدار شدن صبحانه بخورید!

ناهار

زمان مناسب: 13 تا 14 و دیرتر از ساعت 16 نشه و یادت باشه یه فاصله زمانی ایده آل بین مصرف صبحانه و ناهار 4 ساعت است!

شام

زمان مناسب : 19 تا 21 دیر تر از ساعت 22 نشه و یادت باشه 3 ساعت قبل از اینکه بخوابی شامتو خورده باشی!

 

راه لاغری و تناسب اندام با این میوه ها

خواص گیاه نازبو و روش استفاده برای لاغری

بیسکویت لاغری و جوانی| دستور تهیه بیسکویت بادام

The best slimming and fitness methods

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان