ramazan
ramazan

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

سلام به نازوبی های عزیز امروز با چند ترفند بسیار مهم در آشپزخانه با شما هستیم ممنون از این که ما را با نظراتتون همراهی می کنید.
ترفندهایی که باید برای پخت سیب زمینی، بادمجان، حبوبات و خیار شور بدانید. امروزه آشپزی یکی از مهم ترین هنرهای یک کدبانو محسوب میشه به همین منظور برای خودی نشون دادن باید یه سری ترفندهای ریز و بلد باشید تا بتونید با قاطعیت بگین من یک کدبانو و آشپز هستم!
همه ی ما می دانیم پخت غذاها علاوه بر داشتن ظاهر و چیدمان شیک باید مواذ مغذی آن حفظ شود تا مواد مورد نیاز بدن تامین شود.

اولین ترفند برای پخت سیب زمینی

اشتباهی که اکثر مردم و خانم ها موقع آب پز کردن سیب زمینی انجام میدن که باعث میشه به طور کامل ویتامین هاش و از دست بده.

اینه که بعد از پخت بلافاصله آب سرد روی سیب زمینی می ریزن تا باعث خنک شدن و گرفتن پوست آن بشه در حالی که با این کار شما تمام و کمال مواد مغذی و ویتامین آن را شسته اید!
برای باقی ماندن ویتامین ها و مواد مغذی سیب زمینی باید بعد از آب پز کردن اجازه دهید تا به آرامی خنک شود و پوست آن را جدا کنید. یکی دیگر از راههای حفظ ویتامین و نشاسته سیب زمینی این هستش که هنگام آب پز کردن مقداری نمک اضافه کنید که هم باعث حفظ مواد آن میشود و هنگام جدا کردن پوست سیب زمینی بافت آن از هم جدا نمی شود.

دیگر اشتباهی که خیلی از افراد انجام میدهند این است که پوست سیب زمینی را جدا میکنند و سپس آب پز می کنند بدانید که تمام مواد مغذی سیب زمینی در زیر پوست آن نهفته است.

حالا که حرف از سیب زمینی شد یک روش بسیار شیک و لاکچری هم برای سرخ کردن سیب زمینی بدانید

 

برش تزئینی سیب‌زمینی

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

 

اگر مثلاً می‌خواهید سیب‌زمینی را به شکل آکاردئون ببرید و وسیله‌ی خاصی ندارید با چوب غذاخوری به راحتی به هدفتان می‌رسید. این ترفند آشپزخانه‌ای بسیار ساده است.

کافی است سیب‌زمینی را روی دو تا چوب غذاخوری قرار دهید و بعد آن را به شکل عمودی قاچ بزنید. چوب‌های غذاخوری نمی‌گذارند چاقو کل سیب‌زمینی را ببرد و کف سیب‌زمینی برش‌نخورده باقی می‌ماند و در نهایت سیب‌زمینی آکاردئونی تحویتان می‌دهد.

 

ترفندهای بسیار ساده اما مهم برای خوشمزه شدن الویه

 

و اما خوشمزه الویه که غذای محبوب همه به ویژه کودکان است.
اما در بسیاری از جشن تولدها و مهمانی های دورهمی دیده ام که علاوه بر طعم خوبی که ندارد بوی زهم تخم مرغ یا مرغ می دهد!
به همین منظور تصمیم گرفتم در بخش ترفندهای آشپزی وب سایت ترفندهای خوشمزه شدن الویه را اموزش بدم. مرسی از این که همراه من هستید.
برای خوش طعم کردن این سالاد بهتراست که هویج را یک قاشق شکر یا عسل بخارپز کنید و به صورت نگینی خرد و به سایر مواد اضافه کنید.
کالباس، ذرت و فلفل دلمه ای دیگر موادی است که اضافه کردن ان به سالاد اولیه کاملا اشتباه است و دیگه اصلا نمیشه گفت سالاد اولویه درحالی که طعم خوبی هم به سالاد نمی دهد.
بهترین چاشنی برای الویه نمک و فلفل سیاه است و کمی آب لیموی تازه تا بوی ذهم تخم مرغ پخته را از بین ببرد.

مهم ترین ماده افزدونی به سالاد اولیه خیار شور است بسیاری از افراد خیار شور با دیگر مواد چرخ کرده که اصلا این کار درست نیست باید خیار شور را بشورید نگینی کنید سپس داخل آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شود و به مواد اضافه کنید. تا بوی ترشیدگی خیار شور را ندهد.
برای نگهداری مابقی سالاد در یخچال حتما روی آن سلفون کشی کنید و داخل یخچال قرار دهید در صورتی که حتی به مقدار کم هوا بگیرد سالاد تغییر رنگ داده و کیفیت آن از دست می رود.
این 5 ترفند اصلی ترین نکته های طلایی برای تهیه کردن سالاد اولویه بود امیدوارم با روش جدید درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

 

نکات اصلی برای تهیه خیارشور خانگی

 

یکی دیگر از خوراکی هایی که بسیاری از افراد در خانه درست میکنند خیار شور است مکرر ایمیل شده است و از بخش آشپزی سوال شده که چرا خیار شورها لیز و نرم می شوند.

علت نرم و لیز شد خیار شورها به این دلایل است:

نمک یا اسید خیلی کم باعث لیز شده خیارشور می شود
خیارها در هنگام تبخیر کامل با آب شور پوشیده نشده است
درب خیارشورها به خوبی مهر و موم نشده و هوا داخل آن نفوذ کرده است.

 

تیرگی خیار شورها چه علتی دارد

1. ادویه زیاد
2. نمک ید دار
3. پختن زیاد
4. مواد معدنی در آب مخصوصا آهن
5. استفاده از ظروف آهنی

 

علت پوک شدن خیار شورها

خیارهایی که دفرمه و بد رشد کرده اند
خیارها قبل از ترشی انداختن زیاد مانده اند و تازه نبودند
آب شور بیش از حد شور و تند بوده است.

چروک شدن خیار شور به چه علتی است

ناشی از استفاده زیاد از سرکه، یا محلول شکر و نمک در شروع درست کردن خیار شور باشد.

 

ترفندهای سرخ کردن بادمجان تا روغن کمی مصرف شود

برای سرخ کردن بادمجان پس از پوست گرفتن حتما آنها را داخل آبکش بریزید و روی تمام بادمجان ها نمک بپاشید بسیار دیده و شنیده شده که بادمجان هان را در آب شور قرار می دهند که این کار کاملا اشتباه است.
پس از اضافه کردن نمک اجازه دهید تا آب سیاه و تلخی آن خارج شود سپس آبکشی کنید و اجازه دهید آب آن کاملا خشک شود.
برای سرخ کردن حتما در مرحله اول از روغن بسیار زیاد استفاده کنید روغنی که حسابی داغ شده و سپس بادمجان ها را سرخ کنید اگر روغن کم بریزید روغن کم جذب بادمجان شده و باید مرتب روغن اضافه کنید..
نکته مهم دیگر این است که بادمجان ها را به صورت ورق های نازک برش دهید تا روغن کمتری جذب کند اجازه دهید بادمجان ها به صورت ترد سرخ شود روی دستمال قرار دهید روغن آن کشیده شود و سپس با پیاز داغ، کمی رب و گوجه و یک لیوان آب بپزد. نوووووش جااااان

 

قهوه‌ی پرتقالی

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

 

قهوه‌ی پرتقالی را اگر بنوشید شک نکنید اوقاتی به‌یادماندنی را برای خودتان رقم می‌زنید. برای این ترفند آشپزخانه‌ای کافی است سر پرتقال را ببرید و محتوایش را خالی کنید، درواقع بدین‌ترتیب فنجانی از پوست پرتقال خواهید داشت. حالا یک قاشق غذاخوری پر از پودر قهوه را درونش بریزید و بعد به آن آب جوش اضاه کنید. کمی منتظر بمانید و پس از آن قهوه‌ی پرتقالی‌تان آماده است، نوش جان!

پختن مرغ در هندوانه

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

 

دستور پخت‌های بسیار لذیذی برای طبخ مرغ می‌توان یافت، اما با این ترفند آشپزخانه‌ای لذت طعم مرغ را چند برابر می‌کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک هندوانه‌ی درسته است، پس دفعه‌ی بعد که هندوانه‌ای نوش جان کردید پوستش را دور نریزید.

شیوه‌ی کار بدین‌ترتیب است که باید پوست هندوانه را شبیه شکل به یک کاسه تبدیل کنید. بعد مرغ را دورنش بگذارید و حالا هندوانه و مرغ را به مدت ۲ ساعت بجوشانید. شک نکنید غذای لذیذی خواهد شد.

بازکردن سلفون

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

 

حتماً توجه کرده‌اید که بازکردن سلفون کمی آزار دهنده است، اما با این ترفند آشپزخانه‌ای ساده می‌توانید خودتان را خلاص کنید. برای این کار کافی است سلفون را درون فریزر بگذارید و هر موقع که لازم داشتید آن را بردارید. حتماً خواهید دید که دیگر مثل قبل چسبناک نیست.

چند ترفند آشپزی جالب؛ از برش سیب زمینی تا پخت مرغ در هندوانه

احیای لیموی خشک‌شده!

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

 

پرواضح است که وقتی لیمو را قاچ کنید و در هوای آزاد، خصوصاً در معرض تابش آفتاب بگذارید خشک می‌شود. اما با این ترفند می‌توانید لیموی مرده را احیا کنید! کافی است آن را در ظرفی بگذارید تا 2 ساعت بجوشد، بعد خواهید دید که دوباره آب‌دار شده.

جلوگیری از تغییر رنگ آووکادو

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

 

اگر آووکادو را در هوای آزاد بگذارید رنگش قهوه‌ای می‌شود. اما با همین ترفند ساده می‌توانید از این واقعه‌ی ناگوار جلوگیری کنید. کافی است آووکادو را همراه تکه‌ای پیاز در یخچال نگه دارید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

 

رفع سریع و موثر نفخ حبوبات

هنگام خیس کردن حبوبات می توانید یک عدد خیار که سر و ته آن را گرفته اید به مدت 3 الی 4 ساعت در آن قرار دهید و سپس آنها را بپزید.
روش دیگر اضافه کردن یک قاشق زیره به حبوبات است زیره به طور کلی و شناخته شده باد بُر است و به همین منظور بااضافه کردن به حبوبات خیس شده نفخ آن را گرفته و شما با خیال راحت آنها را می توانید طبخ کنید.
اگر حبوبات را نفخ گیری نکنید باعت بوجود آمدن باد معده، معده درد و ورم معده می شود پس به این نکته ها توجه کنید.

 

ترفندهای رفع تندی شوری ترشی و تلخی غذا + اصول آشپزی

ترفندهای از بین بردن بوی بد مرغ

ترفندهای خوش طعم کردن سویا

ترفندهای پاک کردن میگو و نکات مهم پخت میگو

ترفندهای جلوگیری از وا رفتن کوفته + دستور تهیه

 

De nouvelles astuces culinaires en or

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان