شرکت‌ های بزرگ و مشهوری که درگاه پرداخت با بیت کوین دارند

شرکت‌ های بزرگ و مشهوری که درگاه پرداخت با بیت کوین دارند

شرکت‌ های بزرگ و مشهوری که درگاه پرداخت با بیت کوین دارند

قدرت رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۱ بر کسی پوشیده نیست. به گفته بسیاری از اقتصاد‌دان‌ها در سال‌های پایانی قرن ۲۱ روش‌های انجام تراکنش از پول سنتی به سمت ارز دیجیتال سوق پیدا خواهد کرد.

 

بسیاری از شرکت‌‌های بزرگ نیز در جهت این روند حرکت کرده و از الان پرداخت از طریق بزرگترین رمزارز دنیا یعنی بیت کوین را پذیرفته‌اند. در این مقاله به معرفی این شرکت‌ها می‌پردازیم.

 

شما هم می‌توانید با بیت کوین پرداخت کنید

شرکت‌های پذیرنده رمز‌ارز‌ها در سراسر دنیا در حال افزایش است. این روند صعودی نشان‌دهنده آینده درخشان رمزارز‌ها در خدمات خرید و فروش است. در بازار ارز دیجیتال والکس می‌توان بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌های موجود در بازار را به سادگی و از طریق ریال خریداری کرده و در صورت نیاز در یکی از این شرکت‌ها برای پرداخت‌های خود استفاده کنید.

 

والکس به عنوان یکی از پلتفرم‌های معتبر و پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال، علاوه بر امکان خرید و فروش، یک کیف پول امن و معتبر نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بدون پرداخت کارمزد انتقال به کیف پول شخصی، محیطی قابل اطمینان برای نگهداری کوتاه مدت و بلندمدت ارزهای خود داشته باشند.

 

Microsoft

در میان شرکت‌های بزرگ دنیا مایکروسافت سردمدار پذیرش بیت کوین بوده است. مایکروسافت از سال 2014 بیت کوین را برای استفاده در فروشگاه آنلاین Xbox خود پذیرفته است. این شرکت در مقطعی به دلیل نوسانات شدید بیت کوین، پذیرش آن را به طور موقت غیر فعال کرده بود اما اکنون مجدداً این امکان را فعال کرده است.

 

به گفته بیل گیتس بیت کوین از ارز معمولی بسیار بهتر است.

 

Overstoc

شرکت Overstock یک وب‌سایت خرده فروشی مبلمان در کشور آمریکا است که در حال حاضر در زمینه خرید از طریق رمزارز‌ها پیشرو است. از پروژ‌های بلند‌ پروازانه این شرکت می‌توان به پذیرش بسیاری از رمزارز‌های محبوب بازار از جمله اتریوم اشاره کرد.

 

Home Depot

شرکت Home Depot بزرگترین خرده فروش ابزار آلات ساختمانی در کشور آمریکا است. این شرکت به شما اجازه می‌دهد تمامی ابزار‌های لازم برای ساخت منزل رویایی خود را با پرداخت بیت کوین خریداری کنید.

 

Home Depot پرداخت‌های بیت کوین را از طریق سیستم‌های پرداخت Flexa که در فروشگاه‌های آنها نصب شده است، می‌پذیرد. Flexa تمام موانعی را که به طور سنتی در پرداخت‌ از طریق بیت کوین وجود دارند از بین برده است.

 

Starbucks

شما می‌توانید از طریق بیت کوین برای ثبت سفارش در Starbucks اقدام کنید. نکته مهم اما این شرکت به طور مستقیم پرداخت شما از طریق بیت کوین را قبول نمی‌کند. شرکت Starbucks از طریق صرافی Bakkt بیت کوین می‌پذیرد.

 

Whole Foods

شرکت Whole Foods یک سوپر مارکت زنجیره‌ای چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در شهر آستین تگزاس قرار دارد و به‌ فروش محصولات ارگانیک مشهور است.

 

این شرکت با همکاری Flexa مشابه با شرکت Home Depo پرداخت از طریق بیت کوین و لایت کوین را می‌پذیرد. مشتریان برای پرداخت از طریق رمزارز‌ها باید در برنامه Spedn که متعلق به شرکت Flexa است حساب کاربری داشته باشند.

 

Tesla

شرایط شرکت تسلا در میان شرکت‌‌های بزرگ کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. در ابتدا این شرکت از پرداخت از طریق بیت کوین استقبال کرد که این اقدام منجر به رشد بازار بیت کوین شد.

 

اما در ادامه مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، عنوان کرد پرداخت از طریق بیت کوین در تسلا دیگر ممکن نیست. دلیل ایلان ماسک از عدم پذیرش بیت کوین، استفاده از سوخت‌های فسیلی در استخراج بیت کوین عنوان می‌شود.

 

البته ایلان ماسک مدعی است که در صورتی که ماینر‌های بیت کوین بتوانند روش‌های دیگری برای استخراج بیت کوین پیدا کنند که به محیط زیست آسیب کمتری وارد کند، این شرکت مجدداً پرداخت از طریق بیت کوین را از سر خواهد گرفت.

 

Twitch

پلتفرم محبوب استریم بازی‌های رایانه‌ای Twitch، پرداخت از طریق بیت کوین را از سال 2014 در دستور کار خود قرار داده است.

 

با توجه به پراکندگی جغرافیایی استریمر‌های Twitch، پرداخت از طریق رمزارز‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد استریمر‌ها است.

 

این شرکت علاوه بر بیت کوین، از رمزارز‌‌های محبوب دیگر مانند اتریوم و ریپل نیز در پرداخت‌‌های خود پشتیبانی ‌می‌کند.

 

Rakuten

شرکت ژاپنی خرید و اجاره منزل Rakuten از سال 2015 پرداخت‌های با بیت کوین را می‌پذیرد. در ابتدا این شرکت با همکاری Rakuten.com در کشور آمریکا، پروژه پذیرش بیت کوین را آغاز کرد که در سال‌های بعد با گسترش این پروژه کشور‌های آلمان و اتریش نیز در آن سهیم شدند.

 

اکنون این شرکت کیف پول مختص به خود را به نام Rakuten Wallet راه اندازی کرده است که از بسیاری از آلت کوین‌های موجود در بازار مانند اتریوم و بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند حساب کاربری خود را با استفاده از آلت کوین‌ها شارژ کنند و از خدمات این وب‌سایت بهره‌مند شوند.

 

Newegg

غول الکترونیکی آنلاین Newegg نیز در بین شرکت‌های پذیرنده بیت کوین قرار دارد. اما بر خلاف برخی شرکت‌ها که شما را وادار می‌کنند از طریق نرم‌افزار‌‌های واسطه و یا صرافی‌ها اقدام به پرداخت از طریق بیت کوین کنید، این شرکت به شما اجازه می‌دهد مستقیماً پرداخت خود را انجام دهید.

 

روش پرداخت مستقیم از طریق رایانه برای کاربران فراهم شده است اما کاربرانی که از طریق تلفن‌های همراه خود اقدام به خرید می‌کنند می‌توانند از طریق QR کدی که برایشان ارسال می‌شود خرید خود را انجام دهند.

 

PayPal

شرکت خدمات پرداخت PayPal در ابتدای سال 2021 پذیرش پرداخت از طریق رمزارز‌‌ها را آغاز کرده است.

 

این شرکت ابتدا در کشور آمریکا این خدمات را ارایه داد اما در ماه گذشته، PayPal خدمات پرداخت از طریق بیت کوین را در بریتانیا نیز آغاز کرده است.

 

کاربران می‌توانند علاوه بر بیت کوین از سایر رمزارز‌‌های محبوب موجود در بازار مانند اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش در پرداخت‌های خود استفاده کنند .

 

مطالب مرتبط :

اخبار اقتصادی داغ و تکان دهنده ایران + اهم خبرها

پیش بینی IMF از اقتصاد ایران / چشم انداز اقتصادی خاورمیانه

سرنوشت اقتصادی ایران پس از خروج امریکا از برجام


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان