زمان آغاز و پایان ثبت نام لاتاری 2023+ لاتاری چیست

زمان آغاز و پایان ثبت نام لاتاری 2023+ لاتاری چیست

زمان آغاز و پایان ثبت نام لاتاری 2023+ لاتاری چیست

 

مهاجرت در همه جای جهان برای بسیاری از افراد مهم ترین شانس زندگی به حساب می آید. به همین دلیل گرفتن کاملا شانسی گرین کارت آمریکا یا همان لاتاری در واقع شامل افراد خوش شانس می شود!

برای درک این مدل مهاجرت مختصری در مورد لاتاری و سپس شرایط، زمان شروع و پایان لاتاری در سال 2023 می پردازیم با ما همراه باشید.

کاربران عزیزم امیدواریم در لاتاری 2023 شانس به شما روی بیاورد و یک مهاجرت موفقیت آمیز داشته باشید.

 

لاتاری یا گرین کارت آمریکا چیست؟

 

لاتاری به زبان انگلیسی به معنای قرعه کشی یا بخت آزمایی است. به هر برنامه‌ای که در طی آن به وسیله انجام قرعه‌ کشی به برخی از شرکت کنندگان جایزه داده شود، لاتاری می‌گویند.

معمولا هدف از برگزاری لاتاری‌ ها این است که افراد شانس خود را امتحان کنند و بتوانند با برنده شدن به سرعت به رویاهای خود برسند. از طرف دیگر برخی لاتاری ها هم وجود دارد که به منظور توزیع عادلانه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از خدمات وجود دارد که افراد زیادی متقاضی استفاده از آن هستند، اما تعداد محدودی از آن‌ها وجود دارد و امکان خدمت رسانی به همه متقاضیان وجود ندارد.

در چنین شرایطی استفاده از برنامه لاتاری یک راه عادلانه برای توزیع آن خدمت است و همه افراد می‌توانند بر اساس میزان شانس خود از آن خدمت بهره‌مند شوند. لاتاری گرین کارت آمریکا نیز جز این دسته از لاتاری ها می‌باشد.

لاتاری گرین کارت آمریکا

 

همانطور که می‌دانید تشکیل کشور آمریکا حاصل مهاجرت اختیاری و اجباری نژادهای مختلف مردم جهان به این کشور است. اولین بار اروپاییان ماجراجو وارد قاره آمریکا شدند و پس اخراج قبایل بومی سرخپوست در زمین‌های آمریکا مستقر شدند.

با شروع پیشرفت کشور آمریکا، نیاز شدیدی به نیروی کار بود، بنابراین مردم بسیار زیادی از نژادهای گوناگون همچون چینی، ایتالیایی، هندی و سیاه‌ پوستان به اجبار یا اختیار خود وارد آمریکا شدند.

به دلیل وجود نژادهای بسیار گوناگون در آمریکا، تعادل نژادی در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دولت آمریکا برنامه های تشویقی مهاجرتی برای نژادهایی در نظر گرفته است که در آمریکا از جمعیت کمتری برخوردار هستند.

لاتاری گرین کارت آمریکا که با عنوان لاتاری آمریکا در میان عموم مردم شناخته می‌شود، یکی از همین برنامه های تشویقی برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا است.

از سال 1990 قانونی تصویب شد که به موجب آن ویزای Diversity یا ویزای تنوع نژادی آمریکا (DV)به وجود آمد. برای تقسیم عادلانه ویزاهای تنوع نژادی میان مردم جهان از یک سیستم قرعه کشی یا لاتاری استفاده می‌شود.

برنامه لاتاری آمریکا هر سال برگزار می‌شود و در هر برنامه تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی یا DV برای نژادهای مختلف مردم جهان در نظر گرفته می‌شود.

پس از ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا فقط به شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری نیاز دارید و احتیاج به داشتن شرایط خاص و ویژه نخواهید داشت.

 

زمان آغاز ثبت نام لاتاری 2023

 

در اطلاعیه های سایت لاتاری آمده است که ثبت نام لاتاری گرین کارت 2023 طبق روال هر سال انجام خواهد شد و شیوع کرونا ویروس در فرایند ثبت نام تاثیری ندارد. زمان آغاز ثبت نام لاتاری 2022 در اکتبر 2021 ( مهر 1400 ) و زمان پایان ثبت نام نوامبر 2021 ( آبان 1400) خواهد بود.

شرایط ثبت نام لاتاری 2023

 

برای ثبت نام هیچ شرطی نیست. شما با هر مدرکی یا هر سنی میتوانید در قرعه کشی شرکت کنید، اما پس از برنده شدن برای اخذ ویزا باید دارای شرایطی باشید. پس هر کسی با هر شرایطی میتواند برنده شود اما پس از برنده شدن برای دریافت ویزا باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد شما شرایط دریافت ویزای DV یا ویزای تنوع نژادی یا ویزای لاتاری را دارید.

 

*شرایط دریافت ویزای تنوع نژادی ساده است.
*از نظر قانون کلی شما باید دیپلم دبیرستان داشته باشید.
*دیپلم دبیرستان آمریکا معادل 12 سال تحصیل در ایران است.
*یعنی حداقل پیش دانشگاهی نظام جدید یا کلاس 12 ام نظام قدیم.
*برای فنی حرفه ای ها که دیپلم آنها یازده ساله است در صورتی که بیش از یک سال وارد دانشگاه شده باشند میتوانند این تحصیلات را معادل دیپلم آمریکا بدانند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری 2023

 

برای ثبت نام لاتاری 2023 مدرکی از شما دریافت نمیشود. شما فقط چند فرم سفارتی تکمیل میکنید و اگر برنده لاتاری شدید باید مدارکی برای سفارت آماده کنید. پس برای ثبت نام نگران آماده نبودن مدرک تحصیلی یا پاسپورت نباشید.

 

شرایط عکس لاتاری 2023

 

برای تهیه عکس لاتاری گرین کارت باید زاویه مستقیم به دوربین داشته باشید، عکس به شکل مربع و طول 600 پیکسل تا 1200 پیکسل مورد قبول است. زمینه سفید، عکس رنگی و بدون عینک و سمعک باشد. موی شما نباید روی صورت شما را بپوشاند.

نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست. عکس با حجاب هم برای مسلمانان و سایر ادیانی که حجاب در آنها تعریف شده است ممانعتی ندارد. فقط گردی صورت باید کاملا واضح باشد.

نیازی به چاپ عکس ندارید، عکس باید به صورت فایل دیجیتال به شما تحویل داده شود. از عکاسی هایی که فایل عکس را به شما نمیدهند خدمات عکس لاتاری دریافت نکنید. شما نیازی به چاپ عکس ندارید و فقط فایل مورد نیاز است.

 

با توجه به اینکه داشتن پاسپورت هنگام ثبت نام الزامیست، پس هرچه سریعتر برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید.

 

شرایط تاهل در لاتاری 2023

 

*در صورتی که مجرد هستید و بالای ۲۱ سال سن دارید، حتماً باید کیس مجردی را تکمیل کنید.

*اگر ازدواج کرده اید، اما سند ازدواجتان به صورت رسمی صادر نشده، باید به صورت مجردی ثبت نام کنید. ثبت نام افرادی که نامزد یا دوست هستند و هنوز ازدواج رسمی نکرده و ثبت نکرده اند، تنها به صورت مجردی امکان پذیر است. پس از قبولی فرد مجرد، امکان ازدواج و گرفتن ویزا برای همسر نیز وجود دارد.

* افراد متاهل باید حتماً به همراه همسر ثبت نام کنند و امکان ثبت نام مجزا و مجردی وجود ندارد. در صورتی که هر دو فرد مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته باشند، میتوانند جهت افزایش شانس برنده شدن، دو فرم مجزا که در هر دو فرم اطلاعات همسر قید شده باشد شرکت کنند. در صورتی که متاهل هستید و اطلاعات همسرتان را وارد نمیکنید، بدون شک در صورت قبولی و مراجعه به سفارت، کیس شما مردود اعلام خواهد شد و به هیچ عنوان ویزا تعلق نخواهد گرفت.

*در صورتی که فرزند زیر ۲۱ سال دارید، در زمان ثبت نام ثبت اطلاعات آنها نیز الزامیست. در صورتی که برنده لاتاری شوید ولی در زمان ثبت نام اطلاعات فرزندتان را فرم ثبت نکرده اید، کیس شما مردود اعلام خواهد شد.

*اگر فرزند شما پس از ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به دنیا آمد و کیس شما برنده لاتاری شد، با ارائه مدارک مربوطه به سفارت در زمان مصاحبه، امکان دریافت ویزا برای شما و فرزندتان وجود خواهد داشت.

 

شرایط شغلی لاتاری2023

جهت ثبت نام لاتاری گرین کارت، شرط شغلی وجود ندارد و تنها شرایطی که در بالا ذکر شد الزامی هستند.
تنها در صورتی که مدرک تحصیلی حداقل دیپلم را ندارید اما دو سال سابقه کار طی ۵ سال گذشته که در بین مشاغل اولیت دار زون (zone) کاری ۴ به بالا باشد را دارید، شانس دریافت ویزای پس از قبولی در لاتاری را خواهید داشت. این مشاغل را میتوانید در آدرس onetonline.org مطالعه نمایید.

 

نکته: با توجه به متقاضیان زیاد ثبت نام لاتاری حتما از مراجع قانونی و مطمئن اقدام به دادن اطلاعات شخصی، عکس و واریزهای ثبت نام لاتاری باشید و مراقب کلاهبردان زیاد در این زمینه باشید. 

به امید موفقیت و رسیدن به تک تک آرزوهای قشتگتون. گروه نازوب.

 

مطالب مرتبط

 

لاتاری چیست؟

توقیف همیشگی لاتاری

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان