ramazan
ramazan

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

مجموعه : آرایش صورت
آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

اگر مثل کیتی پری چشم های گردی دارید، خط چشم را از گوشه داخلی پلک بالا شروع کرده و آن را ادامه داده و در انتهای پلک به سمت بیرون یک خط مستقیم بکشید یا اینکه یک خط چشم گربه ای کوچک بکشید.

در این مقاله Mia Silverio هنرمند آرایشگر بهمان یاد می دهد با توجه به فرم چشم چگونه سایه بزنیم و خط چشم بکشیم.

وقتی که قرار است آرایش کنیم همه ما یک هدف داریم؛ اینکه چشمانمان را درشت تر و درخشان تر درست کنیم. پس Mia Silverio هنرمند آرایشگر بهمان یاد می دهد با توجه به فرم چشم چگونه سایه بزنیم و خط چشم بکشیم.

چشم های گرد

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

اگر مثل کیتی پری چشم های گردی دارید، خط چشم را از گوشه داخلی پلک بالا شروع کرده و آن را ادامه داده و در انتهای پلک به سمت بیرون یک خط مستقیم بکشید یا اینکه یک خط چشم گربه ای کوچک بکشید. سپس زیر استخوان ابرو را روشن کرده و گوشه های داخلی چشم را سایه روشن بزنید. برای نشان دادن کنتراست بین قسمت های روشن چشم، سایه ای با رنگ متوسط برداشته و به آرامی بالای پلک بکشید.  در آخر سایه ای با رنگ تیره تر را با ضخامت بیشتر بدون اینکه زیاده روی کنید، در امتداد این سایه بکشید. سایه را قسمت بیرونی به سمت میانه چشم مخلوط کنید تا بیشتر به پلک خود فرم دهید. نمونه عالی از این آرایش را در چشمان کیتی پری ببینید.

چشم های بادامی

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

جای  تعجب نیست که فرم چشمان بیانسه طوری است که دوست دارید با آرایش چشمان خود را به شکل او درست کنید- آیا این چشم ها واقعا فریبنده نیست؟ اگر چشمان بادامی دارید باید همان تکنیک آرایش چشم گرد را به کار ببرید، فقط هنگام سایه زدن از فرم چشمان خود پیروی کنید.

چشم ها با گوشه هایی به سمت پایین

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

چشم هایی که مثل کامیلا بل انتهایشان به سمت پایین است نیاز به بالا بردن دارند، پس در این مورد خط چشم مهم ترین نقش را ایفا می کند. ابتدا با استفاده از سایه برای روشن کردن استفاده کرده و همان طوری که برای چشم های گرد یا بادامی سایه می زنید آرایش کنید- با این تفاوت که خط چشم باید تیره تر باشد. بعد از سایه زدن خط چشم را از گوشه چشم شروع کرده و تا انتها بکشید؛ منتها  اگر ظاهر دراماتیک تری می خواهید در انتهای چشم خط چشم را به سمت بیرون و بالا انحنا دهید، درست مثل صورت خندان یا چشمان گربه.

چشم های گود

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

برای کسانی که مثل کایرا نایتلی چشمان فرو رفته ای دارند، همان تکنیک چشمان گرد را به کار گیرید، اما سایه تیره را خیلی کم بزنید. شما می خواهید با این روش چشم را برجسته تر نشان داده و این کار با سایه تیره اتفاق نمی افتد.

چشم های نزدیک به هم یا با فاصله کم

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

آرایش چشمان نزدیک به هم مثل کریستین بل باید به گونه ای باشد که فاصله چشم ها از هم بیشتر دیده شود. برای شروع کار زیر استخوان ابرو را سایه روشن زده و برای سایه زدن گوشه های داخلی پلک بالا مثل چشمان گرد عمل کرده منتها تنها تفاوت در زیرسازی سایه است. از یک رنگ متوسط استفاده کرده و نسبت به چشمان گرد هنگام سایه زدن فراتر از عرض چشم سایه بزنید. سپس یک رنگ تیره تر انتخاب کرده و از بالای سایه ای که زده بودید سایه بزنید تا کنتراست بیشتری داشته باشید. خط چشم را از میانه پلک شروع کنید و یک خط مستقیم کشیده و آن را بیشتر از عرض چشم ادامه دهید.

چشم هایی با پلک های افتاده

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

چشم های با پلک افتاده مثل چشم های سلنا گومز یک لایه اضافه پوست زیر ابرو دارند که روی پلک می افتد و باعث می شود پلک کوچک تر دیده شود. این افراد نیازی به روشن سازی با سایه ندارند، پس فقط گوشه های پلک را سایه بزنید. سپس مقدار مناسب از یک سایه تیره را روی قسمتی از پلک که زیر قرار گرفته بزنید. سپس دورتادور این خطط را سایه تیره بزنید تا با خطای دید حالت گردی بیشتری به چشم داده و خط چشم را کمی طولانی تر بکشید تا این ترکیب متعادل شود. تاثیر این آرایش را می توانید در درخشش اغوا کننده چشمان پرنسس سابق دیزنی ببینید.

چشم های Monolid

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

چشم های Monolid به چشمی گفته می شود که فاصله بین چشم و ابرو یک سطح صاف است. شما باید مثل چشم هایی با پلک افتاده طوری سایه بزنید که چشم ها درشت تر و باز تر دیده شود.  درابتدا باید در روشن کردن ابتدای پلک زیاده روی کنید، این سایه را ادامه داده و در مرکز چشم به سمت بیرون بکشید. سپس یک سایه با رنگ متوسط برداشته و دربالای این خط سایه بزنید و از انتهای چشم فراتر رفته تا بتوانید حالت گردی به چشم بدهید. سایه تیره باید در همان طرح و خیلی سبک استفاده شود تا فرم را مشخص کند اما نباید از مرکز چشم فراتر برود. وقتی هم خط چشم می کشید، دستتان را ثابت و بدون لرزش نگه داشته و یک خط خیلی باریک کشیده و در قسمت انتهایی کمی ضخیم تر بکشید.

چشم های برجسته

آرایش مدل های مختلف چشم +)تصاویر)

اگر مثل نیکول ریچی چشم های برجسته ای دارید نیازی نیست که پلک پایین یا گوشه های پلک بالا را روشن تر کنید، فقط کمی زیر استخوان ابرو را روشن کنید. مثل پلک های افتاده، باید سایه ای سنگین با رنگ متوسط بزنید. فقط به جای اینکه بالای خط پلک را سایه بزنید باید قسمت پایین پلک را هم زیاد سایه بزنید. از همه مهم تر  اینکه یک خط چشم سنگین از گوشه چشم تا انتها در یک خط مستقیم بکشید. از اینکه این خط را ضخیم کنید نترسید. این تیره کردن چشم از برجستگی چشم کم می کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان