ramazan
ramazan

مهلک ترین ماده مخدر در ایران

مجموعه : دانستنی ها
مهلک ترین ماده مخدر در ایران
 
آنچه در بازارهای ایران به نام کراک عرضه می‌شود با آنچه در اروپا و آمریکا عرضه می‌شود متفاوت است.کراک آسیایی از کوکائین ساخته نشده است
 
مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین به تنهایی جام جهانی ۱۹۸۶ را برای آرژانتین به ارمغان آورد. اما کوکائین مارادونا، را نابود کرد. اما کوکائین بدترین ماده مخدری نیست که بشر تولید کرده است. با پختن کوکائین همراه با جوش شیرین ماده مخدر دیگری بنام کراک حاصل می‌شود.

در حقیقت کراک نوعی کوکائین شیمیایی است. کراک خطرناک‌ترین ماده اعتیادآوری است که تاکنون به بازار آمده و به حدی وابستگی‌آور است که یک بار مصرف آن، فرد را معتاد می‌کند.

از نظر طبقه‌بندی، محرک سیستم اعصاب مرکزی است. کراک به شکل حبه‌های سفید یا قهوه‌ای رنگ می‌باشد. معمولا با نشاسته، شکر، ویتامینC ، پودر شیر و پودر تالک ترکیب می‌شود. این مشتق از کوکائین آنچنان قدرتی دارد که پس از ۳ دهه تولید، از کوکائین پیشی گرفت و بازار تقاضایی بهتر از کوکائین به دست آورد.

کراک در ایران چگونه است؟

آنچه در بازارهای ایران به نام کراک عرضه می‌شود با آنچه در اروپا و آمریکا عرضه می‌شود متفاوت است.کراک آسیایی از کوکائین ساخته نشده است. کراک امروزی موجود در کشور ما که در حال تخریب مصرف‌کنندگان جوانش است، فقط فرمول قوی‌تری از هروئین است!

در ایران کراک در آزمایشگاه‌های مخفی و خانگی با فشرده‌کردن هروئین بدون در نظر گرفتن هر گونه استانداردی انجام می‌شود و هر آزمایشگاهی بسته به نوع امکانات و سلیقه تولیدکننده متفاوت است و همین موضوع، وضعیت بازار کراک و مصرف آن را آشفته‌تر کرده است.در برخی موارد نیز از ضایعاتی که نمی‌توان از آن هروئین خالص بدست آورد کراک تولید می‌شود.

این کراک یکی از قوی‌ترین مواد مخدر محسوب شده و بشدت اعتیاد ایجاد می‌کند به طوری که طی یک ماه اول مصرف دائم از آن، مقدار مصرف به ۳ یا ۴ برابر روز اول مصرف رسیده و تعداد دفعات مصرف روزانه به ۱۰ بار در روز (تقریبا هر ۲ ساعت یک بار) می‌رسد.

کراک به صورت تدخینی و تزریقی مصرف می‌شود و در مدت بسیار کوتاهی اثر می‌کند. حتی مراحل تزریق آن هم ساده‌تر است.در حال حاضر کراک در بین گروهی از جوانان ایران شایع شده و به دومین ماده مصرفی معتادان تبدیل شده است. متاسفانه این شیوع بالا به دلیل تفکر اشتباهی است که در بین جوانان به وجود آمده است. در بین جوانان، این ماده به صورت ماده‌ای کم‌خطر با میزان نشئگی بالا معرفی شده و ۹۵ درصد از مصرف‌کنندگان، آن را به اسم روان‌گردانی می‌شناسند که اعتیاد نمیآورد اما پس از شروع به مصرف، متوجه می‌شوند که کراک ماده‌ای بسیار اعتیادآور است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان