ramazan
ramazan

گرم ترین نقطه روی زمین +(عکس(

مجموعه : مقاله و تحقیق
گرم ترین نقطه روی زمین +(عکس(
 
بالاترین سطح دمایی که تاکنون در کویر لوت ثبت شده در سال 2005 حدود 70.7 درجه سانتیگراد بوده است.این اندازه‌گیری توسط ماهواره آکوای ناسا انجام شده است
 
 
کویر لوت در جنوب شرقی ایران در تصویر زیبای ماهواره‌ای ناسا به عنوان داغترین نقطه زمین مشاهده می‌شود.براساس اندازه‌گیری‌های صورت گرفته توسط ماهواره‌ها طی چندین سال گذشته این کویر داعیه دار عنوان گرمترین نقطه زمین بوده است.
 
بالاترین سطح دمایی که تاکنون در کویر لوت ثبت شده در سال 2005 حدود 70.7 درجه سانتیگراد بوده است.این اندازه‌گیری توسط ماهواره آکوای ناسا انجام شده است. از سال 2005 تاکنون کویر لوت دارای عنوان گرمترین نقطه زمین است که از گرمای بالایی برخوردار است.
 

این کویر در شمال شرقی شهرستان کرمان قرار دارد. کویر یا دشت لوت جایگاه رخداد زمین لرزه‌ های بزرگ و مهمی بوده‌ است. در پای کوه‌های مشرف به کویر بزرگ لوت، آثاری از سکونت انسان از هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح مشاهده شده‌ است.همچنین مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای دنیا در لوت قرار دارد. مرتفع‌ترین هرم‌های شناخته شده دنیا در لیبی قرار دارند که حداکثر 300 متر ارتفاع دارند اما ارتفاع برخی از این هرم‌ها در لوت گاهی به 480 متر هم می ‌رسد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان