ramazan
ramazan

بزرگترین دارنده ی گاز دنیا

مجموعه : دانستنی ها
بزرگترین دارنده ی گاز دنیا

 

ایران برای دومین سال پیاپی با 33.8 تریلیون مترمکعب ذخایر گازی، در صدر فهرست بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان قرار گرفت.

 

شرکت بین المللی بریتیش پترولیوم در تازه ترین گزارش خود، در بررسی آماری سالانه خود بار دیگر ایران را بزرگ ترین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان اعلام کرد.

براساس بررسی آماری سالانه بی پی، کل ذخایر اثبات شده گاز جهان تا پایان سال 2013 میلادی 185.7 تریلیون مترمکعب اعلام شد که این رقم با سرعت کنونی تولید جهان برای حدود 55 سال کافی است.

نخستین آمار سالانه انرژی شرکت بی پی در سال 1951 منتشر شد؛ این شرکت در گزارش سال گذشته ذخایر اثبات شده گاز طبیعی جهان را 185.3 تریلیون مترمکعب اعلام کرده بود.

ذخایر گاز روسیه که برای سالهای زیادی بزرگ ترین دارنده ذخایر گاز جهان بود، از 31 تریلیون مترمکعب در گزارش پارسال بی پی به 31.3 تریلیون مترمکعب افزایش یافته است.

شرکت بی پی برآوردهای خود درباره ذخایر گازی آمریکا را افزایش داد و این ذخایر را 9.3 تریلیون مترمکعب تا پایان سال 2013 اعلام کرد که 0.6 تریلیون نسبت به پایان سال 2012 افزایش داشته است.

ایران برای دومین سال پیاپی با 33.8 تریلیون مترمکعب ذخایر گازی، در صدر فهرست بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان قرار گرفت.

ذخایر گاز ایران نسبت به برآورد پیشین با 200 میلیارد مترمکعب افزایش روبرو بوده است.

شرکت بی پی همچنین برآوردها درباره ذخایر گاز ترکمنستان را روی رقم پیشین 17.5 تریلیون مترمکعب ثابت نگه داشت.

در این برآوردها، ذخایر گاز قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان نیز ثابت مانده است.

شرکت بی پی همچنین ذخایر اثبات شده نفتی جهان را در پایان سال 2013 میلادی 1687.9 میلیارد بشکه اعلام کرد که از 1687.3 میلیارد بشکه برآورد شده در پایان سال 2012 اندکی افزایش داشته و برای تثبیت سطوح کنونی تولید جهان به مدت 53 سال کافی است.
اخبار اقتصادی – ایرنا


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان