انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

چشم؛ زیبا و نافذترین عضو بدن هر انسان. قدرت چشم آنقدر زیاد است که می توان علاوه بر ایجاد احساسات هیجانی باعث دگرگونی شود!

 

که این دگرگونی در برخی فرهنگ ها به چشم زخم شناخته می شود!

 

چشم‌زخم نیرویی است که در برخی انسان‌ها وجود دارد. البته این نیرو دارای شدت و ضعف است و شاید در تمام انسان‌ها به صورت بالقوه یا ضعیف موجود باشد.

 

از قدرت فوق عجیب چشم که بگذریم نگاهی داریم به نافذترین چشمهای جهان!

 

 
انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

 

 

 آنتون گراف، چهره نگار مشهور سوییسی، هنرمندی است که چهره های شخصیتهای مختلفی را در قرن 18 میلادی و در زمان عصر روشنگری به تصویر کشید.

 

 

انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

 

 

موزه ملی برلین در حال حاضر آثار این هنرمند را به نمایش گذاشته است. چهره های شاهزاده فریدریش، همچنین فریدریش دوم، پادشاه پروس، الیزابت مارا، خواننده اپرای آلمان و آگوست فردریش فان سیور سیاستمدار به دستان این هنرمند جاودان مانده اند.

 

 

انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

 

 

نمایشگاه آثار آنتون گراف در موزه ملی برلین نود تابلوی نقاشی و 50 اثر طراحی وی را در معرض دید عموم قرار داده است.آنتون گراف در سال 1736 در وینترتور واقع در شمال سوییس متولد شد.

 

 

او از 17 سالگی فراگیری هنر نقاشی را آغاز کرد و بسرعت استعدادش در این عرصه نمایان شد. آنتون گراف در سال 1756 در شهر آوگسبورگ آلمان مستقر شد. پیش از این وی با سفر به دور اروپا چهره پادشاهان، ملکه ها و افراد مشهوری را نقاشی کرده بود.

 

 

انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

 

 

فیلیپ دیماند، مدیر موزه ملی برلین می گوید:

 

او چهره نخبگان، شاعران، اعضای خانواده های سلطنتی را نقاشی کرده است. قسمت بزرگی از آثار او موجود است و از بین نرفته است.

 

پرتره مشهوری از تاریخ آلمان چون فریدریش فان شیلر و یا فریدریش لوگران توسط آنتون گراف نقاشی شده است. در آلمان اکثرا این تابلوها را می شناسند اما نمی دانند چه کسی آنها را کشیده است.

 

 

انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

 

 

مدیر موزه برلین در ادامه می گوید: چشم یکی از ویژگی های مهم آثار وی را تشکیل می دهد. جادوی چشمها، چشم همواره نقش مهمی را ایفا می کند.

 

آثار وی بر روی چهره متمرکز است و نه بر روی کل بدن. او سعی دارد روح افراد را به تصویر بکشد. وی در انجام این کار واقعا استاد بوده است.

 

 

 
انسان هایی که با چشمانشان شما را جادو می کنند ! +(عکس)

 

 

آنتون گراف در سال 1766 میلادی در آکادمی هنر درسدن آلمان به عنوان استاد نقاشی پرتره پذیرفته شد و در سال 1789 به درجه پرفسوری در این زمینه نائل آمد.

 

او در زمان مرگش در سال 1813 به عنوان یکی از برجسته ترین چهره نگاران زمان خود محسوب می شد.

 

 

بیوگرافی مختصر و جالب از آنتون گراف

 

 

آنتون گراف در شهر وینترتور در شمال شرقی سوئیس زاده شد. پدرش دست‌ورز بود و از ریخته‌گری با قلع زندگی را می‌گذراند و اصرار داشت پسرش راهش را ادامه دهد اما آتون بازیگوش در مدرسه فقط به نقاشی توجه داشت و هرگاه کاغذ دم دستش نبود شلوارش را خطخطی می‌کرد.

 

وی 17 ساله بود که پدرش با میانجی‌گری کشیش محل راضی شد او را به یک مدرسه طراحی و نقاشی بفرستد و در آنجا بود که آموزگارانش کار او را بهتر از کار خودشان یافتند.

20 ساله بود که برای اندوختن تجربه بیشتر به جنوب آلمان رفت و در چند شهر شاگردی کرد. 29 ساله بود که تصویری از خودش کشید و یکی از همشهریانش که تصادفا در آگسبورگ محل اقامت او بود با دیدن آن نگاره شیفته کار او شد و با اینکه هنرمند “خود را قابل این کار نمی‌دانست”، او را به دربار درسدن معرفی کرد.

 

30 ساله بود که به آن شهر رفت و جز سفرهای موقتی و دیدار همیشگی از زادگاهش، تا پایان عمر در آن شهر ماند و آفرید.

او بیش از 2 هزار تصویر کشیده که بیش از 800 مورد آن‌ها پیکرها و چهره‌های شخصیت‌های به‌نام زمانش مانند کاترین کبیر امپراتور روسیه، فریدریش بزرگ پادشاه پروس، شیلر، هردِر و گوته سرایندگان به‌نام آلمانی و بسیاری دیگر از نجیب‌زادگان، هنرمندان و شهروندان بلندآوازه اروپا بوده‌اند.

تاریخ‌نگاران هنر به این نقاش که گمنام‌تر از نام‌آوران این رشته مانده، لقب “چهره‌نگار درون” داده‌اند و بر این باورند که او پیکرها و چهره‌ها را نکشیده بلکه تصویری از خلق و خو و حالات درونی مدل‌های خود نیز به دست داده است.

او 80 نگاره از چهره و پیکر خود به جا گذاشته که یکی از ماندگارترین آنها را در آخرین سال زندگی‌اش، زمانی که تقریبا نابینا شده بوده کشیده است.

 

آنچه در نگاره‌های او بیشتر جلب نظر می‌کند، چشم‌ها هستند که گویی بیننده در نگاه آنها به ویژگی‌های انسان روی پرده پی می‌برد. آنتون گراف در 22 ژوئن 1813 206 سال پیش در درسدن آلمان درگذشت. پنج سال طول کشید تا پیکر شیلر سراینده نامدار آلمانی را به تصویر کشید. روحش شاد و آثارش جاودان


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان