تاوان سخت بخاطر فراراز صحنه ی تصادف

مجموعه : اخبار
تاوان سخت بخاطر فراراز صحنه ی تصادف

 

راننده سوزوکی که به همراه راننده فراری پیش روی دو قاضی شعبه 312 مجتمع شماره7 شورای حل اختلاف تهران نشسته بودند، در نخستین جلسه این پرونده به دفاع از خود پرداختند و قضات این شعبه نیز با استناد به شواهد مستدل موجود در پرونده، راننده فراری را محکوم به پرداخت هزینه‌های وارد شده به خودروی سوزوکی کردند.

به گزارش ناز وب ، اواخر آذرماه سال گذشته، وقتی جوان 27ساله‌ای سوار بر خودروی سوزوکی لوکس خود در خیابان شهید مدنی تهران در حال حرکت بود، با ضربه شدیدی که از کنار به خودرویش وارد شد، کنترل فرمان را از دست داد و با برخورد به جدول کنار خیابان، متوقف شد.

راننده تاکسی که با سرعت زیاد، از کوچه‌ای فرعی وارد خیابان شده بود، بدون توجه به این خودرو در حال چرخش به مسیر اصلی بود که با خودروی این جوان برخورد و خسارت زیادی را وارد کرده بود.

راننده تاکسی با دیدن صحنه تصادف و خسارت زیادی که به خودروی لوکس وارد شده بود، تصمیم به فرار گرفت و چند ثانیه بعد از تصادف، پایش را روی پدال گاز گذاشت و از صحنه فرار کرد. راننده جوان سوزوکی که به دلیل خسارت زیادی که به خودرواش وارد شده بود، قادر به تعقیب عامل تصادف نبود و تنها توانست شماره پلاک تاکسی را بردارد. روز بعد جوان شیک‌پوش با مراجعه به کلانتری، از راننده فراری شکایت کرد و شماره پلاک تاکسی را در اختیار پلیس قرار داد.

شش ماه بعد
شش ماه از حادثه گذشته بود و هیچ اثری از راننده تاکسی فراری در دست نبود اما پیگیری‌ها متوقف نشد و پیگیری راننده سوزوکی برای دستگیری راننده متخلف هم نشان می‌داد اصرار دارد خسارت شش میلیونی که به خودرواش وارد شده بود به وی بازگردانده شود.

 با طولانی شدن زمان پیگیری‌ها و بن بست‌های پلیسی، امیدهای مرد جوان روزبه‌روز کم‌رنگ‌تر می‌شد تا این‌که یک تماس ورق این پرونده را برگرداند و در مسیر تازه‌ای قرار داد. تماسی که از سوی پلیس گرفته شده بود خبر توقیف تاکسی را داد.

راننده تاکسی که بعد از حادثه تصادف با عوض کردن مسیر کارش سعی در گرفتار نشدن در تله پلیس و پرداخت نکردن خسارت میلیونی را داشت شش ماه بعد و این بار در اتوبان کرج دچار سانحه‌ای دیگر شد و شدت حادثه به گونه‌ای بود که به این راننده متخلف، اجازه فرار داده نشد و او راهی بیمارستان ‌شد.

 همزمان با انتقال راننده فراری به بیمارستان و تشخیص پلیس مبنی بر مقصر بودن وی در این تصادف، خودروی تاکسی به پارکینگ منتقل شد. بعد از این انتقال بود که استعلام پلاک خودروی ون تاکسی پرده از راز شش ماهه راننده فراری برداشت و پرونده‌ای که ماه‌ها تحت پیگیرد بود را به شورای حل اختلاف شماره 7 تهران در نظام‌آباد رساند.

راننده سوزوکی که به همراه راننده فراری پیش روی دو قاضی شعبه 312 مجتمع شماره7 شورای حل اختلاف تهران نشسته بودند، در نخستین جلسه این پرونده به دفاع از خود پرداختند و قضات این شعبه نیز با استناد به شواهد مستدل موجود در پرونده، راننده فراری را محکوم به پرداخت هزینه‌های وارد شده به خودروی سوزوکی کردند.

راننده تاکسی که با چهره‌ای درهم فرور فته از شعبه بیرون آمده بود گفت: قبول دارم که اشتباه کرده‌ام. فکرش را هم نمی‌کردم که در آن ساعت خلوت، خودرویی در خیابان باشد و به همین دلیل خیلی راحت، از کوچه فرعی به خیابان اصلی پیچیدم. اما با شدت زیاد به یک سوزوکی لوکس سفید رنگ برخورد کردم. در یک لحظه تصمیم به فرار گرفتم. می‌دانستم که اگر بمانم، توانایی پرداخت هزینه‌های بالای تعمیر و صافکاری آن خودرو را ندارم. به همین دلیل تصمیم به گریختن از صحنه تصادف گرفتم. بعد از گذشت چند ماه، فکر می‌کردم که دیگر آب‌ها از آسیاب افتاده و کسی پیگیر پرونده نشده است.

 

تا این‌که تصادف دیگری که در اتوبان کرج داشتم، همه تصوراتم را به هم ریخت و حالا باید زندگی‌ام را بفروشم تا بتوانم خسارت این خودروی لوکس را پرداخت کنم. مرد جوانی که از به‌دام افتادن راننده فراری خوشحال به‌نظر می‌رسید هم در پایان جلسه به خواهش‌های مکرر راننده تاکسی بی‌اعتنایی نشان داد و در جواب التماس‌های او تنها یک جمله به زبان آورد: «اگر فرار نمی‌کردی، شاید خسارتم را نمی‌گرفتم. اما حالا تا قران آخرش را باید پرداخت کنی.»

بنابراین گزارش، تاکسی ون در توقیف است و خود وی نیز با سپردن وثیقه قانونی تا زمان پرداخت غرامت آزاد است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان