ramazan
ramazan

گیاه های موثر برای مراقبت ازموهای چرب

گیاه های موثر برای مراقبت ازموهای چرب

 

این گونه افراد باید به طور روزانه با شامپو مخصوص موهای چرب، موی خود را بشویند. مو باید به خوبی با آب شسته شود تا شامپو در موها باقی نماند.

غدد چربی، وظیفه محافظت از مو را بر عهده دارد، اما گاهی به علت ترشح زیاد غدد، مو ظاهر چرب پیدا می کند. عوامل زیادی در چرب بودن مو نقش دارد که یکی از آن ها ارثی بودن است. بنابراین اگر مادر یا پدر، دارای موهای چرب است، احتمال چرب بودن موهای فرزندان وجود دارد. در زنان و دختران، نوسان هورمونی نقش مهمی در چربی یا خشکی موها ایفا می کند. اگر قاعدگی نامنظم دارید یا قرص ضد بارداری مصرف می کنید، هورمون ها کاهش و افزایش پیدا می کند و باعث چرب شدن مو می شود. عوامل دیگری نیز در این زمینه موثر است. هر چه مو نرم تر باشد، غدد چربی نیز بیشتر است.

درمان :
_ این گونه افراد باید به طور روزانه با شامپو مخصوص موهای چرب، موی خود را بشویند. مو باید به خوبی با آب شسته شود تا شامپو در موها باقی نماند. از طرفی نباید از نرم کننده استفاده شود زیرا نرم کننده لایه ای روی مو ایجاد می کند. از برس زدن زیاد مو نیز بپرهیزید زیرا برس زدن، غدد چربی را تحریک می کند و چربی در تمام مو پخش می شود.
پس از شامپو کردن، مو را با سرکه یا آب لیموی رقیق شده بشویید و در آخر با آب معمولی آب بکشید. کافی است ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو را با یک لیوان آب مخلوط کنید.

_ جوشانده جو : جوشانده جو که تأثیر خشک کننده دارد، باعث کاهش چربی مو می شود. پس از شامپو کردن، موها را با مخلوطی از آب جو و آب بشویید.

_ چای : چای حاوی اسید تانیک است و به عنوان منقبض کننده، چربی مو را کم می کند. هنگام حمام کردن، ابتدا موها را با چای بشویید و پس از چند دقیقه شامپو کنید.

_ ژل آلوئه ورا : یکی از بهترین درمان ها برای موهای چرب، ژل آلوئه ورا است. به کمی شامپو، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق مرباخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید و در یخچال قرار دهید. این مخلوط به مدت یک هفته در یخچال می ماند. برای رفع چربی، موها را هر روز با این مخلوط بشویید.

_ زرده تخم مرغ : زرده تخم مرغ علاوه بر از بین بردن چربی مو باعث براقی آن نیز می شود. در ۲ عدد تخم مرغ هم زده، چند قطره آب لیمو بریزید و هم بزنید سپس به موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۵ تا ۷ دقیقه بماند، بعد کاملاً با آب بشویید. هفته ای ۲ یا ۳ بار از این مخلوط استفاده کنید.

_  نعناع : برگ های نعناع نیز در از بین بردن چربی مو موثر است. یک مشت برگ نعناع و ۲ لیوان آب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید و به شامپو اضافه کنید و به موها بمالید.

_ جو دوسر : از آن جا که این ماده غلیظ است، چربی پوست سر را به خود می کشد و خارش را نیز برطرف می کند. جودوسر پخته شده در آب را کنار بگذارید تا خنک شود سپس به پوست سر بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند.

_ جوش شیرین : جوش شیرین نیز چربی مو را از بین می برد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب مخلوط کنید و به موها بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس موها را بشویید.

_ رزماری : دمنوش رزماری را پس از شامپو کردن به موها اسپری کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان