ramazan
ramazan

خواص باورنکردنی بادمجان

خواص باورنکردنی بادمجان

 

میزان آب موجود در بادمجان به داشتن پوست و موی سالم کمک میکند. همچنین این ماده غذایی در جلوگیری از شکننده شدن ناخنها بسیار موثر است.

بادمجان یک ماده غذایی لذیذ و پرخاصیت است که شاید کمتر کسی از خواص و فواید واقعی آن با خبر باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با گوشه ای از خواص بیشمار این ماده غذایی آشنا کنیم و امیدواریم این ماده غذایی سرشار از خاصیت بتواند جای خود را در سبد خانوار خانواده های ایرانی پیدا کند

سرشار از ناسونین: غالبا بادمجان را مغز مواد غذایی مینامند چرا که پوست این صیفی مغذی سرشار از آنتوسیانین گیاهی با نام “ناسونین” است. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی به شمار میرود و از غشای سلولی مغز در هر نوع آسیبی محافظت میکند. همچنین این ماده میتواند جذب آهن را در بدن تسریع کند.

غنی از ترکیبات آنتی اکسیدان فنولیک: بادمجان دارای یک ترکیب فنولی با نام “اسید کلروژنیک” میباشد . این اسید ماده ای موثر و ضد سرطان است و همچنین دافع کلسترول های غیر ضروری و ضد میکروب و ویروس به شمار میرود.

به درمان سرطان کمک میکند: به دلیل وجود میزان بالای فیبر در بادمجان این ماده غذایی در درمان سرطان روده بزرگ بسیار مفید شناخته شده است. استفاده از بادمجان میتواند به جذب مواد شیمیایی و سموم که منجر به ایجااد این سرطان میشود کمک کرده و آن را دفع کند. همچنین فیبر موجود در بادمجان برای کاهش وزن نیز بسیار کاربرد دارد.

مو و پوست سالم با استفاده از بادمجان: میزان آب موجود در بادمجان به داشتن پوست و موی سالم کمک میکند. همچنین این ماده غذایی در جلوگیری از شکننده شدن ناخنها بسیار موثر است. البته اگر بتوانید این ماده غذایی را به صورت خام مصرف کنید فواید آن به مراتب بیشتر از انواع پخته و یا سرخ شده آن است.

ترک سیگار با استفاده از بادمجان: تحقیقات نشان میدهد بادمجان دارای مقدار اندکی نیکوتین است . پس اگر شما در حال ترک سیگار هستید ، این ماده مغدی میتواند نیکوتین مورد نیاز بدن شما را به خوبی و از راه طبیعی تامین کند

تقویت قلب و عروق: بادمجان به بهبود گردش خون و حفظ کلسترول در سطح سالم کمک میکند و از این طریق برای قلب و عروق نیز مفید است. بنابراین با استفاده از بادمجان از خطر کمتری در ابتلا به حمله های قلبی و سکته های مغزی روبرو خواهید بود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان