چطور در یک ساعت 400 کالری بسوزانیم؟

مجموعه : پزشکی
چطور در یک ساعت 400 کالری بسوزانیم؟

 

رقصیدن یکی از مفرح ترین فعالیتهای کالری سوز است که زحمتی برایتان ندارد. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و فضاهای اجتماعی کلاسهایی مانند زومبا، هیپ هاپ، و انواع کلاسهای رقص ورزشی را برگزار می کنند.

کاهش۴۰۰ کالری، آن هم فقط در ۶۰ دقیقه، آرزوی  دست یافتنی برای هر شخص سالم است. البته ما با نفس کشیدن و انجام کارهای نرمال روز مره  هم کالری کاهش می دهیم، ولی انجام  ورزشهای مناسب هر شخص، به انضمام داشتن  لحظاتی خوش، چیز دیگری است.این کار به زمان  یا وسایل خاصی احتیاج ندارد. لیست زیر، فعالیتهای آسانی هستند که شما می‌توانید هر روز برای کاهش ۴۰۰ کالری در ۶۰ دقیقه انجام دهید.
 
1 – پیاده روی
پیاده روی یکی از تمرینات پایه‌ای است که هرکس می‌تواند انجام دهد. با توجه به وزن، پیاده روی با میانگین سرعت ۷ کیلومتر در ساعت، ۴۰۰ کالری خواهد سوزاند. راه رفتن، نه فقط ورزشی مفید برای قلب است، بلکه تقریبا همه جا قابل انجام است، حتی می‌توانید آن را در کنار دوستانتان انجام دهید.
تنها چیزهایی که احتیاج دارید، یک دست لباس راحت و یک جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی است. اگر وضعیت بدنی نسبتا خوبی دارید، می‌توانید در حین پیاده‌روی، با وزنه نیز تمرین کنید تا انرژی بیشتری مصرف کنید.

2 – تغییرات سبک زندگی
سوزاندن ۴۰۰ کالری در روز، به برنامه‌ی خاصی نیاز ندارد. کافی است وقتی به سوپر مارکت می‌روید، ماشینتان را دورتر پارک کنید. همچنین می‌توانید به جای آسانسور، از پله استفاده کنید یا هنگام استراحت، ده دقیقه از پله‌ها بالا و پایین بروید. درنهایت، انجام کارهای خانه مانند ساییدن کف بجای پاک کردن، یا جمع کردن برگها با چنگک بجای استفاده از دستگاه جمع کننده، می‌توانند حداقل ۴۰۰ کالری بسوزانند.
3 – رقصیدن
رقصیدن یکی از مفرح ترین فعالیتهای کالری سوز است که زحمتی برایتان ندارد. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و فضاهای اجتماعی کلاسهایی مانند زومبا، هیپ هاپ، و انواع کلاسهای رقص ورزشی را برگزار می کنند. وقتی می‌رقصید، کالری میسوزانید، بدون اینکه حوصله‌تان سر برود. حتی می‌توانید در خانه با موسیقی مورد علاقه‌تان یک ساعت برقصید تا حداقل ۴۰۰ کالری بسوزانید.
4 – تنیس
تنیس ورزش بی‌هوازی جذابی است که شما با همبازیتان در فضای آزاد به آن می‌پردازید .تنیس دونفره ۴۰۰ کالری در ساعت برای افراد با حداقل وزن ۸۰ کیلوگرم خواهد سوزاند. حتی می‌توانید با بازی تنیس تک نفره، ۴۰۰ کالری یا کمتر مصرف کنید: ۴۰ دقیقه برای فردی به وزن ۷۰ کیلوگرم کافی است.
5 – تمرینات مقاومتی
انجام یک ساعت تمرین مقاومتی بر روی عضلات بزرگ، نه تنها ۴۰۰ کالری می‌سوزاند، بلکه حتی در زمان استراحتتان نیز کالری سوزی شما حفظ خواهد شد.
6 – تمرینات اینتروال
اکثر برنامه‌های تمرینی اینتروال شدید، مخصوص افراد حرفه‌ای است، اما شما می‌توانید هر نوع تمرین بدنی را با توجه به اهداف و شرایط خودتان مدیریت کنید. مثلا، ۵ دقیقه شنا کنید، سپس ۵ دقیقه تمرینات کششی انجام دهید تا بدنتان سرد شود، و این چرخه را ۶ بار تکرار کنید.
یا ۵ دقیقه آهسته بدوید، سپس ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید و شش بار این سیکل را تکرار کنید تا یک ساعت کامل شود. وقتی وضعیت بدنیتان بهتر شد، می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری شدت فعالیت را بالا ببرید و همان میزان کالری را در زمان کمتری بسوزانید.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان