ramazan
ramazan

داری پیر میشی و خبر نداری!(زیبایی)

داری پیر میشی و خبر نداری!(زیبایی)

 

پلک‌ها معمولا اولین منطقه در صورت افراد هستند که می‌توانند بالا رفتن سن را به وضوح نشان بدهد یا به زبان ساده‌تر اینکه بالا رفتن سن را به روی افراد بیاورند! برای همین وقتی من به‌عنوان یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک پلک‌ها را بررسی می‌کنم قبل از اینکه به خود آنها بپردازم بیشتر به حالت قرار گرفتن ابروها توجه می‌کنم.

می‌گویند چشم ، پنجره روح است. پنجره‌ای رو به همه دنیا با هر آنچه در قالب خوبی یا بدی در آن وجود دارد. این روزها اما برای زیبایی هرچه بیشتر این پنجره و پرده‌‌هایش راهکارهایي جدید وجود دارد. یکی از این راهکارها، جراحی پلک و برداشتن پوست اضافی آن است. به زبان ساده‌تر اینکه پف چشم‌ها برداشته می‌شود و زیبایی آنها به مراتب بیشترمی‌شود. اگر قصد دارید سراغ جراحی زیبایی پلک بروید مشاوره دکتر آرتور پری را تا  انتها دنبال کنید.

داری پیر میشی و خبر نداری!

پلک‌ها معمولا اولین منطقه در صورت افراد هستند که می‌توانند بالا رفتن سن را به وضوح نشان بدهد یا به زبان ساده‌تر اینکه بالا رفتن سن را به روی افراد بیاورند! برای همین وقتی من به‌عنوان یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک پلک‌ها را بررسی می‌کنم قبل از اینکه به خود آنها بپردازم بیشتر به حالت قرار گرفتن ابروها توجه می‌کنم. در خانم‌ها ابروان باید در قسمت بالایی استخوان پلک قرار گرفته باشند و در آقایان مناسب‌ترین جا برای ابروها روی استخوان بالای پلک‌هاست، اما بالا رفتن سن می‌تواند این ترکیب را ناهمگون کند.

یک عمل و دونشان!

در برخی از افراد با بالا رفتن سن و ظهور پوست اضافه و برآمدگی در ناحیه پلک اتفاق دیگری هم می‌افتد که عبارت است از افتادگی این برآمدگی‌ها و به قول معروف خم شدن آنها روی چشم. این افراد حین عمل پلک و برداشتن پوست اضافه باید تحت عمل جراحی پلاستیک زاویه پلک قرار بگیرند طوری که پلک آنها سفت و محکم سر جایش قرار بگیرد و دیگر روی چشمان‌شان خم نشود.

جراحی در یک روز ناقابل!

جراحی پلک معمولا با بی‌حسی‌های ناشی از تزریق آرام‌بخش‌های وریدی همراه است. شما در همان روز و بعد از جراحی به خانه باز خواهید گشت و البته بین 7 تا 14 روز آینده هم می‌توانید سر کارتان باشید که خب این یکی وابسته به مشاوره پزشک شماست. شما بعد از جراحی زیبایی پلک علاوه بر اینکه جوان‌تر به نظر می‌رسید همواره طوری دیده می‌شوید که انگار چشمان‌تان استراحت کامل داشته و درنتیجه قبراق و سرحال است!

عارضه‌ای که نباید دست‌کم گرفت

خیلی از پزشکان ممکن است با تکنیک‌هایي کامل و به سرعت هر چه تمام‌تر جراحی پلک را انجام دهند اگرچه در عین حال این احتمال هم وجود دارد که آنها زیادی از پوست پلک شما بردارند و درنهایت پلک شما این بار زیادی فرو رود! من همیشه حواسم به این موضوع بوده که برش‌ها در نقطه صحیحی زده شود طوری‌که بعد از عمل بخیه‌ها به سختی قابل رویت باشند. نکته قابل اهمیت دیگری که باید به آن اشاره کرد تبحر در دانستن این نکته است که در چنین عملی چقدر از پوست اضافی باید برداشته شود و چقدر از آن باید در جای خودش باقی بماند. من 25 سال است که در این عمل‌ها دقیقا روی این موضوع تمرکز کرده‌ام. اگر بناست چنین عملی را تجربه کنید حتما در این باره با پزشک خود مشورت کنید و بابت همه چیز مطمئن شوید.

افراط و تفریط نکنید

اگر قصد انجام چنین عملی را دارید به‌عنوان مشاور این موضوع را از من بپذیرید. به عنوان یک جراح پلاستیک به بالا کشیدن افراطی و بیش از حد ابروها اصلا اعتقادی ندارم. باور من این است که جراحی‌های زیبایی برای این روی افراد مختلف انجام می‌شود که اجزای صورت آنها را زیباتر نشان دهد نه اینکه از چهره آن شمایل عجیب و غریبی بسازد که برای هر نگاهی غریبه و دور از انتظار به نظر برسد. البته سن هم در این مورد بسیار دخیل است. افراد با سن کم اصلا نباید سراغ چنین عمل‌هایی بروند. نوجوان 15 ساله‌ای را تصور کنید که دم ابروانش تا پیشانی او بالا رفته! آیا این یک زیبایی است یا صورتی که در اولین نگاه آنقدر مصنوعی به نظر می‌رسد که به‌شدت در ذوق می‌زند!

بهترین زمان کدام است؟

با بالا رفتن سن احتمال بروز پوست اضافه در ناحیه پلک یا برآمدگی آن که ما به زبان ساده این برآمدگی را پف می‌نامیم کاملا قابل پیش‌بینی است. در این مواقع است که گاهی افراد سراغ جراحی پلک می‌آیند. من در این عمل‌ها حین برداشتن پوسته اضافه و بالا کشیدن پلک، ابروها را نیز بالا می‌برم یا اینکه جای آنها را در صورت ثابت می‌کنم. البته این اتفاق می‌تواند بدون برش اضافه در ناحیه مورد نظر انجام شود. در حقیقت اصلا نیازی به برش‌های اضافه‌تر نیست. به این ترتیب پوست اضافه برداشته می‌شود و برآمدگی یا همان پف چشم از بین می‌رود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان