مدل مانتوهایی که دغدغه ی مسئولان شده است

مجموعه : اخبار
مدل مانتوهایی که دغدغه ی مسئولان شده است

 

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: مافیای تولید پوشاک ضربه مهلکی بر چهره پاک جامعه اسلامی وارد کرده است. رسانه ها همراه با رسانه ملی دست های پشت پرده را معرفی کنند.

مهندس عزت الله ضرغامی گفت: امروز مساله پوشش در جامعه به دغدغه ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده است. به نظر می رسد به جای فرافکنی و متهم کردن یکدیگر و پیچیده کردن مسائل باید عوامل اصلی را مورد شناسایی قرار داد.

وی افزود: معتقدم یکی از علل اصلی بدلباسی و بدحجابی، عرضه نشدن مانتوهای وزین، زیبا و ارزان است که سال ها مورد غفلت بوده است. امروز بسیاری از خانم ها برای تهیه لباس و مانتوی مناسب مشکل دارند و وقتی به بازار مراجعه می کنند با مانتوهای تنگ، کوتاه، بدون دکمه و… مواجه می شوند که در مراحل اول از آنها استقبال نمی کنند، اما بعد مجبور می شوند ناخواسته تن به این نوع پوشش ها بدهند.

ضرغامی تاکید می کند: باید میان معدودی هنجارشکن و جامعه بزرگ و عفیف بانوان کشور که امکان تهیه پوشش مناسب را ندارند، فرق گذاشت.

وی افزود: دستگاه های اجرایی ادعا می کنند فروشگاه های زیادی در تهران، لباس های مناسب را عرضه می کنند. وقتی تلویزیون از یکی از این فروشگاه ها گزارشی را پخش کرد، بلافاصله با این فروشگاه که نمونه بود، برخورد و مدتی تعطیل می شود که به نظرم باید ریشه آن را پیدا کرد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: مافیای تولید پوشاک ضربه مهلکی بر چهره پاک جامعه اسلامی وارد کرده است. رسانه ها همراه با رسانه ملی دست های پشت پرده را معرفی کنند.

ضرغامی گفت: معتقدم در صورتی که نهضتی برای تولید مانتوهای مناسب، زیبا و حتی ارزان شکل بگیرد، حتما اقتصادی و سودآور نیز خواهد بود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به گزارشی که وی در جلسه هیات دولت ارائه کرد، گفت: گزارش مورد توجه دولت قرار گرفت و رئیس جمهور با نگاهی فرهنگی و قاطعانه به دستگاه های مختلف از جمله وزارت صنایع ماموریت دادند تا این موضوع را پیگیری کنند و جریان های ناسالم در این حوزه شناسایی شوند و گفتند برای ما بد است که خانم های ما در جامعه اسلامی برای تهیه یک لباس مناسب به زحمت بیفتند.

وی افزود: دستگاه های مختلف فرهنگی نیز در حوزه حجاب و عفاف مشغول تلاش اند. در صداوسیما نیز یکی از محورهای مهم که در قالب گفت وگو یا برنامه های نمایشی و سریال ها به آن پرداخته می شود، همین موضوع حجاب و معرفی الگوهای مناسب به جامعه است.

ضرغامی با اشاره به سریال مدینه که این شب ها از شبکه یک پخش می شود، افزود: قهرمان این سریال خانمی چادری، فهیم، اجتماعی، مدیر و با برخوردهای مناسب دینی و اخلاقی است که می تواند الگویی برای مخاطبان باشد. در صداوسیما سریال های بسیاری نظیر مدینه تولید و پخش شده است.وی از دیگر رسانه ها نیز دعوت کرد ایـن موضوع را مورد پیگیری قرار دهند و ان شاءالله با کمک دستگاه های اجرایی و اصناف متدین و وظیفه شناس بتوان نهضت تولید لباس مناسب را به ثمر رساند.

 انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان