ramazan
ramazan

دانشگاه هایی که میزبان شب قدر هستند

مجموعه : اخبار
دانشگاه هایی که میزبان شب قدر هستند

 

امسال نیز همانند سال های گذشته با فرا رسیدن لیالی قدر مساجد دانشگاه ها میزبان خیل عظیم سوگواران مولای متقیان، امام علی (ع) هستند.

 

مساجد دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت، شهید بهشتی و امام صادق (ع) برنامه های خود را با فرارسیدن لیالی قدر اعلام کردند شرکت عموم در مراسم دانشگاهها آزاد است.

دانشگاهیان نیز همانند سایر مردم در سراسر کشور در  ایام شب های قدر با برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون مراسم احیا، ختم قرآن، حلقه های معرفت، شبی با قرآن، طرح اطعام و ضیافت افطاری، تلاش می کنند تا از برکات این ماه مبارک به بهترین نحو استفاده کنند.

مراسم احیای شبهای قدر ویژه اساتید، دانشجویان و كاركنان و خانواده های دانشگاهیان در 25، 27 و 29 تیرماه در مساجد دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت، شهید بهشتی و امام صادق (ع) برگزار می شود علاوه بر دانشگاهیان شرگت برای عموم نیز آزاد است برنامه مساجد دانشگاه های تهران در لیالی قدر به شرح زیراست:

مراسم شب های قدر در مسجد دانشگاه صنعتی شریف

مسجد دانشگاه صنعتی شریف هرساله، در شب های ۱۹ ، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان میزبان دانشجویان و عموم مردم است که علاوه بر مناجات سحر، مراسم احیای شب های قدر را نیز برگزار می کند.

مراسم شب های قدر مسجد دانشگاه صنعتی شریف از ساعت ۲۲:۳۰  با  دعای جوشن کبیر آغاز می شود.

حجت الاسلام ادیب زاده در شب 19 و  حجت الاسلام قمی، در شب‌های ۲۱و۲۳ رمضان ساعت 00:30سخنرانی خواهند داشت.

برنامه های مناجات ساعت۱:۳۰  توسط حاج احمد عباسی، قرآن به سر گرفتن ساعت 15: 2 توسط حاج آقا قاسمیان و  عزاداری توسط حاج حسین رضاییان و حاج احمد تقوایی ساعت 45: 2 اجرا می شود.

قدر در دانشگاه امام صادق(ع)بدون حضور آیت الله مهدوی کنی

مراسم پرفیض احیای شب‌های قدر در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) نیز امسال طبق روال سال‌های گذشته با برنامه‌های سخنرانی، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و مراسم احیاء و مناجات خوانی برگزار می‌شود.

در این مراسم که شب‌‌های  19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ و ۳۰  آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی و حسینی بوشهری سخنرانی می‌کنند و پس از آن مداحان اهل‌بیت(ع) نیز مناجات خوانی و ذکر مناقب و مصائب اهل‌بیت عصمت و طهارت و مراسم عزاداری امیرمومنان حضرت علی(ع) را اجرا می‌کنند.

همچنین دعای ابوحمزه ثمالی و مراسم احیاء توسط حجت‌السلام میرلوحی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) قرائت می‌شود.

دانشگاه امام صادق (ع) امسال مراسم شب‌های قدر را بدون حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه برگزار می کند.

آیت‌الله مهدوی کنی مدتی است که در بستر بیماری قرار دارد.

سخنرانی حجت الاسلام قرائتی در شب‌های قدر مسجد دانشگاه تهران

مسجد دانشگاه تهران نیز مراسم پرفیض احیای شب‌های قدر را شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج محمد هادی سماواتی و مداحی امیر کاتوزیان برگزار می‌ کند.

این مراسم در دانشگاه تهران همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار حجت الاسلام قرائتی و برپایی ایستگاه نشاط و اندیشه ویژه کودکان و نوجوانان است. در ایستگاه مذکور، مبلغان علاوه بر سرگرم نمودن کودکان با بازی، نقاشی، سفالگری و فراهم آوردن محیط مفرح، معارف دینی را به بچه ها آموزش می‌دهند.

ورود به دانشگاه تهران از ساعت ۲۱:۳۰ از درب‌های قدس و ۱۶ آذر برای عموم آزاد است.

قدر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز مانند سال گذشته  مراسم پرفیض احیای شب‌های قدر را در مسجد این دانشگاه طی  شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت 12 شب تا 3 صبح برگزار می کند.

از جمله برنامه های این مراسم می توان به تلاوت قرآن كریم، قرائت دعای جوشن كبیر، سخنرانی،مرثیه خوانی و مراسم قرآن بر سر گرفتن و احیاء اشاره کرد.

در اطلاعیه مسجد دانشگاه اشاره ای به سخنرانان و برنامه شب های قدر در مسجد این دانشگاه نشده است.

قدر در دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس نیز همانند سایر دانشگاه های سراسری تهران مراسم پرفیض احیاء شب های قدر را در مسجد قدس دانشگاه برگزار می کند. برنامه از ساعت 23 آغاز تا 3 بامداد ادامه خواهد داشت.

در اطلاعیه مسجد دانشگاه اشاره ای به سخنرانان و برنامه شب های قدر در مسجد این دانشگاه نشده است.

قدر در دانشگاه شهید بهشتی

مراسم احیای شب‌های قدر در مسجد الزهرا (س) دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

مراسم احیای شبهای قدر، شب های 19،21و 23 رمضان از ساعت  22 و 30 در مسجد الزهرا (س) دانشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام دکتر حمیدرضا شاکری، شب 19 رمضان  و سید محمد موسویان و دکتر مسعود آذربایجانی به ترتیب شب های 21 و 23 رمضان سخنرانی خواهند داشت .

در این سه شب مراسم تلاوت قرآن كریم، قرائت دعای جوشن كبیر، سخنرانی، مرثیه خوانی و مراسم قرآن بر سر گرفتن و احیاء برگزار می شود.

مداحی مراسم  توسط  حاج حمید عبداللهی و قرآن برسرگرفتن توسط سید محمد نبوی برگزار می شود.

مراسم قدر در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت نیز مراسم شب‌های قدر را در مسجد الشهدای دانشگاه برگزار می کند.

مراسم احیاء شبهای قدر در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت ایران از ساعت 23 الی 3 بامداد برگزار می شود .

سخنران شب نوزدهم: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کریمی، سخنران شب بیست و یکم: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم نژاد – رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت و سخنران

سخنران شب بیست و سوم حجت الاسلام و المسلمین مستشاری خواهد بود و  برنامه به ترتیب شامل :قرائت قرآن، قرائت جوشن کبیر، مداحی، سخنرانی، مراسم احیاء است .

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه علامه طباطبایی مراسم شب های قدر را نخواهند داشت. دانشگاه خواجه نصیر به علت پراکنده بودن امکان برگزاری مراسم را ندارد.

دانشگاه علامه طباطبایی نیز در سال جاری عملیات آغاز به کار پروژه احداث و راه اندازی مسجد دانشگاه علامه طباطبایی را آغاز کرده است.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان