ramazan
ramazan

طرز تهیه ی خانگی نان تافتون

طرز تهیه ی خانگی نان تافتون

 

آماده سازی : 180 دقیقه 
پخت : 10 دقیقه  

طرز تهیه نان تافتون :
این نان تافتون را بدون هیچ امکاناتی درست کردم با اینحال خیلی نرم و لطیف شد. زرد چوبه آن هم زیاد شده است.

پودر خمیر ترش، شکر، شیر ولرم را با هم مخلوط کرده روی آن را می پوشانیم ١٠ دقیقه در جای گرم استراحت می دهیم، تا پف کند.

آرد ، بیکینگ پودر ، نمک ، زرد چوبه را مخلوط کرده از الک رد کرده خمیر ترش روی آن کاملا کف کرده و آماده هست ، اگر این حالت را ندهد بعد از استراحت ، نشان می دهد که بیش از حد مانده و خاصیت ندارد.

وسط ظرف آرد را گود کرده، ماست، مایه خمیر ترش و روغن مایع را مخلوط کرده ,اگر ماستی را که استفاده می کنید شل باشد ،ممکن است که مقدار آرد بیشتری مصرف شود .

وقتی مواد را مخلوط کردیم روی یک سطح صاف آرد پاشیده و خمیر را ١٠ دقیقه ورز می دهیم داخل یک ظرف کمی آرد پاشیده خمیر را داخل آن ظرف انتقال دهید و روی آن را پوشانده 1:30 تا ٢ ساعت استراحت دهید.

خمیر را به سطح صاف منتقل کنید به اندازه نارنگی تقسیم کنید دوباره استراحت دهید ١٥ دقیقه, برای باز کردن خمیر زیر و روی خمیر را آرد پاشی کنید روی وردنه را هم آرد پاشی کنید و خمیر را باز کنید نباید زیاد خمیر را ضخیم بگیرید نازک باشد از لواش ضخیم تر، اگه می خواهید کنجد بزنید در این مرحله باید بزنید.

بعد روی آن را وردنه بکشید. فر را با ٤٢٠ درجه فارنهایت گرم کرده به روی خمیر را با چنگال سوراخ ایجاد کنید.

نکته بسیار مهم برای پخت نان تافتون این است که : اول روی تابه چدنی روی اجاق, تابه که داغ شد خمیر را داخل آن قرار بدهید حتما باید اول داخل تابه بگذارید تا خمیر روی آن پف کند در غیر این صورت اصلا شبیه تافتون نخواهد شد بعد ٢ دقیقه هم داخل فر بگذارید .

نان تافتون را روی گاز در تابه درست کنید خیلی بهتر خواهد بود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان