ماکادمیای کلید دار گران ترین خشکبار جهان + عکس

مجموعه : دانستنی ها
ماکادمیای کلید دار گران ترین خشکبار جهان + عکس

دانه ماکادمیا از خانواده خشکبار و مغزیجات

 

ماکادمیا، دانه ای بسیار مقوی، خوش طعم و گرانقیمت و جالب تر از آن کلیدی که برای باز کردن آن تعبیه شده است!

به دلیل پوست سخت آن برای بازکردن این دانه گرانقیمت، کلیدی خلاقانه طراحی شده است که به ازای فروش هر کیلو از این دانه یک کلید برای بازکردن دانه به شما داده می شود.

 

قیمت ماکادمیا

 

قیمت ماکادمیا

 

در ایران و به تازگی قیمت هر کیلو از ماکادمیا با پوست 1,200,000 هزار تومان است و مغز ماکادمیا به کیلویی 4 میلیون به فروش می رسد.

 

ماکادمیای کلید دار، و خواص شگفت انگیز آن!

 

ماکادمیای کلید دار، و خواص شگفت انگیز آن!

 

ماکادمیا از نظر بازرگانی در استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای مرکزی یکی از تولیدات مهم کشاورزی به شمار می رود. کشت تجاری آن در استرالیا و هاوایی در سطحی گسترده انجام می گیرد .در کالیفرنیا به عنوان یک گیاه زینتی پرورش می یابد.

 

کلید ماکادمیا گران ترین خشکبار جهان

 

ماکادمیا درختی است که از میوه آن گرانترین و مرغوبترین خشکبار جهان به دست می آید. این گیاه بومی استرالیایی است و در جنگل های بارانی و مکانهای مرطوب نزدیک نهرها رشد خوبی دارد. در ایران نیز تعدادی از گونه های این گیاه در منطقه ای از شمال کشور به چشم می خورد.

 

ماکادمیا را می توان برادر بزرگتر فندق نام برد😉

 

ماکادمیای شبیه فندق

 

 

شکل ظاهری و خواص مشترکی که با فندق دارد تنها جثه ای بزرگتر دارد و خواصی چندین برابر.

 به گزارش نازوب به نقل از العالم، آفتاب کامل با اندکی سایه برای گیاه مناسب است. اما اگر کشت تجاری آن مد نظر نباشد، سایه را به آسانی تحمل می کند.
 
این گیاه به خشکی مقاوم است، همچنین نیازی به خاک حاصلخیز ندارد. در هر ترکیب خاک از سبک تا سنگین اما با زهکشی خوب رشد می کند.

 

مزیت اقتصادی این گیاه، پایین بودن هزینه نگه داری آن است، زیرا نیازی به آبیاری ندارد ( به صورت دیم پرورش می یابد) نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم است. میوه های آن پس از رسیدن شروع به ریزش کرده و برداشت آن دستی و آسان است.

 

بزرگترین کشور مصرف کننده ماکادمیا

 

بزرگترین کشور مصرف کننده ماکادمیا

 

 آمریکا بزرگترین مصرف کننده ماکادمیا است. مغز ماکادمیا در انواع شکلات کیک و بستنی به کار می رود. همچنین از روغن مغز ماکادمیا می توان در صنایع آرایشی و بهداشتی سود جست.

از آنجا که میوه ماکادمیا بیش از 72% اسید چرب غیر اشباع دارد، این خشکبار می تواند افزودنی مناسبی برای رژیم غذایی روزانه، جهت کاهش کلسترول خون باشد و این میوه را می توان به صورت خام، بوداده، با نمک، بی نمک و یا به عنوان چاشنی در غذا مصرف کرد.

 

معرفی خواص و فواید دانه ی ماکادمیای کلید دار

 

ماکادمیا و روغن آن از غنی ترین منابع اسید پالمیتولئیک هستند، یک چربی تک غیراشباع که امگا 7 نیز نامیده می شود. مقدار فیبر و پروتئین موجود در آجیل ماکادمیا احساس گرسنگی را کاهش می دهد به همین منظور برای لاغری و کاهش وزن مصرف می شود.

یک مطالعه در میان زنان سالم ژاپنی نشان داد که زنانی که آجیل ماکادمیا مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که نارگیل یا کره می‌خورند، پس از سه هفته وزن کم کردند. ماکادمیا داری منبع بسیار زیاد مواد مغذی بدن من جمله: پروتئین، چربی اشباع شده، ویتامین E، منگنز، تیامین، فلز مس می باشد.

روغن ماکادمیا بهترین و پرفایده ترین روغن برای جلوگیری از پیری پوست مصرف می شود. در بسیاری از کرمها و لوسیون های گرانقیمت و مارک روغن ماکادمیا اضافه میشود تا علاوه بر آبرسانی چربی و کلاژن پوست توسط روغن ماکادمیا محافظت شود.

روش مصرف ماکادمیا ماکادمیا همانند دیگر دانه های اجیل به صورت خام و بو داده می توان مصرف کرد. اما بو داده ی آن باعث می شود مواد مغذی آن خیلی چشمگیر کاهش پیدا کند به همین منظور ماکادمیای خام را مصرف کنید.

با توجه به قیمت بسیار بالای این دانه می توانید هر از گاهی چند عدد از آن را تهیه کنید و برای حفظ سلامت پوستتان استفاده کنید.

برای تهیه روغن چند عدد از ماکادمیا برای ماسک صورت تنها کافیست چند عدد از ماکادمیا را خیلی خوب خوب له کنید و از یک صافی بسیار ریز رد کنید و به خوبی فشار دهید تا چند قطره از روغن ماکادمیا پوست شما را جلا دهد.

روش دوم مغز ماکادمیا را له کرده با یک قاشق شیر گرم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت و دست هایتان استعمال کنید.

همیشه جوان و سلامت باشید…


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان