عجیب ترین جرایم سایبری در دنیا را بدانید + عکس

عجیب ترین جرایم سایبری در دنیا را بدانید + عکس

 

 دنیای شبکه های اجتماعی بسیار کوچکتر از آن است که بتوان به راحتی هر جمله ای را به اشتراک گذاشت چرا که یک جمله ساده و حتی شخصی هم می تواند برای برخی دردسرساز باشد.

دنیای تکنولوژی به قدری پیشرفت داشته است که حالا اکثریت مردم به اینترنت دسترسی دارند و با استفاده از تلفن همراه یا تبلت و رایانه می توانند به دنیای مجازی بروند اما این دسترسی گسترده باعث شده است تا بسیاری از جرایم نیز به صورت سایبری و مجازی رخ دهد. برخی از این جرم های باعث از بین رفتن امنیت یک کشور می شود اما برخی از آن ها بسیار عجیب هستند و سرانجام جالبی هم دارند.

 

توئیتر دردسر ساز

 

عجیب ترین جرایم سایبری در دنیا را بدانید + عکس

 

توئیتر یکی از شبکه های اجتماعی است که اتفاقات مختلفی در ان رخ می دهد و یکی از این اتفاقات به وجود آمدن جرایم خاص است. در سال 2014 یک دختر 14 ساله برای شوخی با خطوط هوایی آمریکا دست به کاری عجیب زد. او در صفحه توئیتر این خطوط هوایی نوشت:” من از القاعده هستم و در روز اول ماه ژوئن قصد دارم دست به کاری بزرگ بزنم” این تهدید توسط شرکت هواپیمایی جدی گرفته شد و اطلاعات این دختر در اختیار FBI قرار گرفت. پلیس فدرال پس از جستجو این دختر را پیدا و بازداشتش کردند و او مجبور به عذرخواهی شد. البته با گذراندن یک شب در زندان او به خانه برگشت.

 

بازداشت به خاطر پیامک زدن در کلاس

در همه جای دنیا همراه داشتن تلفن همراه در کلاس یک جرم محسوب می شود و نمی توان از کنار آن به راحتی عبور کرد اما معمولا دانش آموزان تنها با تعهد دادن به ناظم مدرسه می توانند از مهلکه فرار کنند اما در سال 2009 اتفاقات برای یک دختر 15 ساله اهل منطقه واوتسا در آمریکا طور دیگری رقم خورد. او در حال پیامک زدن در کلاس بود که ناگهان پلیس ها وارد محل شدند و او را دستگیر کردند و به جرم استفاده از تلفن همراه در کلاس درس به بازداشتگاه منتقل شد. او ابتدا داشتن تلفن همراه را انکار می کرد ولی پس از بازرسی های بدنی تلفن در کفش او پیدا شد.

 

اخراج از هواپیما

 

عجیب ترین جرایم سایبری در دنیا را بدانید + عکس

 

دنیای شبکه های اجتماعی بسیار کوچکتر از آن است که بتوان به راحتی هر جمله ای را به اشتراک گذاشت چرا که یک جمله ساده و حتی شخصی هم می تواند برای برخی دردسرساز باشد. ماه گذشته آقای “داف واتسون” قصد سفر با هواپیما را داشت اما در هنگام ورود به هواپیما با یکی از خدمه درگیر شد. او پس از مستقر شدن در جای خود در صفحه توئیترش نوشت:”تجربه تلخ سوار شدن به هواپیما با یک خدمه بددهن و بی تربیت” اما همین جمله ساده باعث شد تا شرکت هواپیمایی نام او را به عنوان تهدید امنیتی وارد لیست سیاه کند و سریعا از هواپیما اخراج شد. البته این اتفاق به دادگاه کشیده شد و در آنجا شرکت هواپیمایی مجبور به پرداخت غرامت و عذرخواهی شد.

 

تحت تعقیب به خاطر گرفتن عکس سلفی

 

عجیب ترین جرایم سایبری در دنیا را بدانید + عکس

 

این روزها یکی از انواع تصاویری که بسیار زیاد شده است “سلفی” نام دارد حرکتی که شاید تا چند سال پیش از جمله بی معناترین حرکات بود اما امروزه به یک عادت برای همه تبدیل شده است. این عکس ها اما مشکلاتی را نیز به همراه دارند برای مثال فستیوال “San Fermin” که در اسپانیا برگزار می شود امسال با یک رخداد جالب همراه بود. در این مسابقات که از سال 1900 برگزار می شود تنها 15 نفر کشته شده اند اما هزاران نفر زخمی و مجروح گشته اند و این یک رکورد محسوب می شود و دولت نیز دوست ندارد این رکورد از بین برود و افراد بیشتری جانشان را ازدست بدهند به همین خاطر فردی که قصد داشت با گاوها و در حال دویدن از خودش تصویر سلفی بگیرد حالا تحت تعقیب نیروهای پلیس است. این مرد به جرم به خطر انداختن جان خود و دیگران باید چند ماهی در زندان باشد و جریمه 3 هزار یورویی را بپردازد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان