ramazan
ramazan

راهنمای عطر مناسب شما و مکان و شرایط استفاده

راهنمای عطر مناسب شما و مکان و شرایط استفاده

 

واقعيت اين است كه زدن عطر بر روي محل نبض ها مانند: مچ دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن (باعث متصاعدشدن رايحۀ عطر شده و كلاً خوشايند است، اما پزشكان توصيه مي كنند به گردنتان عطر نزنيد چرا كه اين كار، احتمال بيماريهاي پوستي را در اين ناحيه افزايش مي دهد

 

استفاده از عطر و ادکلن و خوشبو کردن بدن قبل حضور در مکان های مختلف کار بسیار پسندیده ایست.اما هر کار پسندیده ای نیز قوانین و شرایطی دارد که تبعیت نکردن از آن به جای نتیجه مثبت حتی نتیجه منفی را به دنبال خواهد داشت.اگر میخواهید برای حضور در مکان ها و شرایط مختلف از عطر استفاده کنید،به خوبی باید از تناسب عطر با شرایط مختلف آگاه باشید.برای آگاهی از این مسئله با دلگرم همراه شوید:

براي محافل رسمي بهتر است از عطرهاي تلخ، گرم، شيرين و تند استفاده کنید. به عطرهايي که معمولاً بوي شکلات و ميوه هاي تابستاني را ميدهند عطرهاي شيرين و گرم مي گويند و عطرهايي هم که از اسانس ريشۀ درختان و ادويه هاي تند شرقي درست شده اند را عطرهاي تلخ گويند .
 
غالبا عطرهايي که در مجالس دوستانه استفاده مي شوند عطرهاي سرد و ترش هستند بخاطر حس طراوت و آرامشي است که منتقل مي کنند. عطرهاي سرد يک حس خنکي، شادابي و جواني را به آدم القا مي کنند. با استشمام عطرهاي ترش هم ياد مرکبات مي افتيد

در فصل زمستان از عطرهاي سنگيني مثل عطرهاي تلخ وتند استفاده کنيد. در اين فصل، ماندگاري عطرها به دليل پايين بودن دما بيشتر است .

در دنياي مُد، عطر و ادكلن هم مثل رخت و لباس و كفش و كلاه و…. سال به سال، نو مي شود اما هر عطري براي هر سن و هرموقعيتي مناسب نيست . هميشه بهتر است كه در مكا‌نهاي رسمي از رايحه ‌هاي تلخ، گرم، شيرين و تند استفاده كنيد .

در ساخت عطرهاي تلخ معمولاً از اسانس هایي مانند ريشه درختان و ادويه ‌هاي تند شرقي استفاده مي كنند. عطرهاي شيرين و گرم هم عطرهايي هستند كه از بو و طعم شكلات و ميوه ‌هاي تابستاني برخوردارند . هميشه بهتر است كه در محافل دوستانه و صميمي، از عطرهاي سرد و ترش استفاده كنيد .

  عطر سرد به عطري مي گويند كه حس خنكي و تازگي را القاء ‌كند. استشمام اين عطرها معمولاً باعث ميشود كه طعمِ ميوه هايي مانند خيار و هندوانه را بخاطر بياوريم .

عطر ترش به عطري مي گويند كه طعم مركبات را بخاطر بياورد. عطرهاي ترش نيز القاكنندۀ حس طراوت و شادمانی اند .

عطرهاي سرد و ترش باعث آرامش روحي و رفع خستگي نيز ميشوند. لابد ديده ايد كه در باشگاه هاي ورزشي، هواي داخل باشگاه را معمولاً با رايحه ‌هاي سرد و ترش مطبوع مي كنند.

عطرهايي با طعم گلهاي وحشي مي‌توانند حس صميميت بيشتري به محيط القاء كنند .از زمانهاي گذشته، اين باور همچنان پابرجاست كه عطر و ادكلن را بايد به پوست جلوي گردن و يا به مچ دست زد. واقعيت اين است كه زدن عطر بر روي محل نبض ها مانند: مچ دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن (باعث متصاعدشدن رايحۀ عطر شده و كلاً خوشايند است، اما پزشكان توصيه مي كنند به گردنتان عطر نزنيد چرا كه اين كار، احتمال بيماريهاي پوستي را در اين ناحيه افزايش مي دهد .

 



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان