ramazan
ramazan

نادرترین جراحی احیای دست در ایران

مجموعه : بیماری ها
نادرترین جراحی احیای دست در ایران

 

این متخصص جراحی عمومی افزود: در اولین اقدام، برای پیشگیری از سیاه شدن (نکروز) استخوان های دست و انگشتان، دست بیمار را در زیر پوست شکم وی قرار دادیم تا با استفاده از عروق خونی و چربی های جدار شکم مانع ازبین رفتن دست و سیاه شدن استخوان ها شویم

 

یک فلوشیپ جراحی های ترمیمی موفق شد دست یک پسر 12 ساله را که بر اثر سانحه رانندگی دچار مصدومیت شدید شده بود ، احیا کند.

به گزارش ایرنا دکتر علیرضا عصمت گفت: این پسر 12 ساله کرمانشاهی بر اثر یک سانحه رانندگی دستش زیر ماشین مانده بود و صدمات بسیار شدیدی پیدا کرده بود.

وی افزود: در مراجعه اولیه این بیمار به پزشکان در کرمانشاه، گفته شد که باید دست وی قطع شود.

به گفته عصمت، این بیمار حدود چهار هفته گذشته به بیمارستان رامتین مراجعه کرد و پس از معاینه مقرر شد که تحت عمل جراحی ترمیم دست قرار گیرد.

این متخصص جراحی عمومی افزود: در اولین اقدام، برای پیشگیری از سیاه شدن (نکروز) استخوان های دست و انگشتان، دست بیمار را در زیر پوست شکم وی قرار دادیم تا با استفاده از عروق خونی و چربی های جدار شکم مانع ازبین رفتن دست و سیاه شدن استخوان ها شویم.پس از گذشت حدود 15 روز دست این بیمار را از جدار شکم خارج کردیم و بعد روی استخوان ها برگردانیدیم و روی قسمت هایی از پوست که باقی مانده بود پیوند زدیم.دست این بیمار اکنون عاری از پوست است و لذا دست وی را هر روز پانسمان می کنیم تا آلوده و یا دچار عفونت نشود.

این فلوشیپ ترمیمی گفت: همچنین با توجه به شدید بودن عفونت دست از پانسمان عسل نیز استفاده شد زیرا عسل، عفونت را از بین ببرد و با ایجاد خاصیت اسمزی آب بدن میکروب را به خود می کشد که باعث از بین رفتن میکروب می شود.قرار است این پسر حدود سه ماه آینده تحت عمل جراحی دیگری برای شکل دادن به انگشتان قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این نیز انگشتان دست یک جوان 20 ساله که بر اثر انفجار ترقه متلاشی شده بود تحت عمل جراحی ترمیمی در این بیمارستان قرار گرفت.

به گفته دکتر عصمت، تاکنون عمل جراحی در این سطح برای ترمیم انگشتان دست صورت نگرفته است و جراحی ها بیشتر در حد ترمیم جراحات انگشتان بوده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان