ramazan
ramazan

جوانان چینی این گونه پول پارو می کنند

جوانان چینی این گونه پول پارو می کنند

 

هوش و زکاوت مردم چین همیشه زبان زد خاص و عام بوده که اکنون جوانان چینی با راه کارهای جالب به راحتی پول پارو می کنند!

 

درگاه‌ های اینترنتی در چین راهی برای خودنشری نویسندگان و کسب مخاطب و درآمد زیاد آن‌ها شده است.

«وی گو/ Wei Gu» نویسنده وال‌ استریت ژورنال در گزارشی به موضوع انتشار آنلاین در چین و بررسی محاسن و معایب آن پرداخته و در مورد «ژانگ وی» نویسنده ۲۳ساله که از طریق انتشار آنلاین درآمد خوبی کسب کرده صحبت می‌کند.

به گزارش ناز وب همان‌طور که وی اشاره می‌کند نویسندگانی که منحصراً به‌صورت آنلاین کار می‌کنند، بالاترین میزان درآمد را در میان نویسندگان چینی کسب می‌کنند. آن‌ها ده‌ها میلیون طرفدار دارند که معمولاً از میان جوانان ساکن شهرهای کوچک هستند و هرکدام مبلغ کمی را برای خواندن رمان‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند خود می‌پردازند.

این‌گونه داستان‌های ابرقهرمانی و علمی- تخیلی می‌توانند برای مردان جوانی که به دلیل عدم توانایی در انتخاب همسر یا خرید خانه دچار ناامیدی و یأس شده‌اند، امیدبخش و دلگرم‌کننده باشند.

«وانگ شی / Wang Xi» بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Easou.com( یک موتور جستجو برای چینی‌ ها) در این خصوص می‌گوید: چین وارد دنیای اینترنت گوشی‌های همراه شده که نیازهای سرگرمی کاربران را تأمین می‌کند. بیشترین پتانسیل رشد استفاده از این فناوری متعلق به مردم شهرهای کوچک است که رایانه‌های شخصی ندارند ولی می‌توانند با گوشی‌های هوشمند خود فیلم ببینند یا کتاب بخوانند.

این به معنی راهی برای کسب درآمد است. به‌عنوان‌مثال آقای ژانگ ۳۳ ساله توانست در سال ۲۰۱۲ فقط از طریق حق تألیف آنلاین خود، حدود ۲۶ و نیم میلیون یوان (معادل ۴.۳ میلیون دلار) به دست آورد.

در چین نیز مانند دیگر نقاط جهان، اینترنت دنیای جدیدی از امکانات را به روی نویسندگان جوان مشتاق گشوده است. «دیوید لی» یک تولیدکننده هالیوود که امیدوار است بتواند در چین فیلم بسازد، می‌گوید: برای فیلم‌نامه‌نویسان جوان در چین بسیار کم پیش می‌آید که بتوانند برای یک فیلم سناریو بنویسند. اما اکنون وضعیت فرق کرده و کارگردانان با جستجو در اینترنت می‌توانند برای فیلم‌سازی داستان پیدا کنند. اکنون فیلم‌های بسیاری وجود دارند که بر اساس رمان‌های آنلاین ساخته می‌شوند.

لی افزود: نویسندگان جوان از طریق انتشار اینترنتی می‌توانند بازخوردها و نظرات کاربران را دریافت کنند و حتی پیش از آنکه فیلمی ساخته شود، نگارش رمان خود را آن‌گونه که شایسته‌تر است پیش ببرند.

اما خوانندگان این رمان‌ها چه کسانی هستند؟ تعجب‌آور نیست که بگوییم شاید ۹۰ درصد خوانندگان را مردان جوان مجرد تشکیل می‌دهند. جوانانی که پول زیاد ندارد ولی وقت زیادی برای رؤیاپردازی درباره یک زندگی بهتر دارند.

«وی گو» در گزارش خود می‌نویسد که محبوب‌ترین ژانرهای داستانی برای رمان‌های آنلاین، ابرقهرمانی و علمی تخیلی هستند زیرا ازآنجاکه این داستان‌ها به‌طورکلی درگذشته تعیین‌شده‌اند، احتمال کمی وجود دارد که درگیر سانسور شوند.

ژانگ که حدود ۱۰ رمان آنلاین در ۱۰ سال گذشته نوشته و تقریباً روزانه ۷ تا ۸ هزار کلمه می‌نویسد، می‌گوید به این دلیل از این ژانرها استفاده می‌کند که انعطاف‌ پذیرترند و چندان محدودکننده نیستند.

بااین‌حال «وی گو» می‌گوید: یک ماشین تجاری بزرگ در پشت کارآفرینان موفق مانند آقای ژانگ وجود دارد. این نویسندگان با درگاه‌ های آنلاین قرارداد می‌بندند تا برای داستان‌های آن‌ها حق تألیف ارائه کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان