رقص تیم ملی پرورش اندام بعد از پیروزی + عکس و فیلم

مجموعه : فرهنگ و هنر
رقص تیم ملی پرورش اندام بعد از پیروزی + عکس و فیلم
ناصر گرجی مدیر تیم اعزامی ایران به مسابقات ماکائو با خوشرویی به تمام سوالات ما در ارتباط با انتشار این ویدئو جواب داد. این گفتگو را از دست ندهید.
 

در یکی دو هفته گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که از سوی کاربران ایرانی بارها به اشتراک گذاشته شد و همه از تماشای آن شگفت زده می شدند؛ ویدئویی که در آن نشان می داد تیم پرورش اندام ایران بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی روی صحنه می رقصند.

این ویدئوی ۲ دقیقه و ۳۹ ثانیه ای بازتاب زیادی در رسانه های ایران داشت. از گفتگوی رییس فدراسیون پرورش اندام گرفته تا جوسازی هایی که علیه آن اتفاق افتاد اما اصل ماجرا چه بود؟

 

رقص تیم ملی پرورش اندام بعد از پیروزی + عکس و فیلم

 
 
 
دانلود با لینک غیرمستقیم / ۸ مگابایت
 
دانلود
 
 
ناصر گرجی مربی تیم ایران در مسابقات ماکائو از ابتکارش دفاع می کند:
 
ما باید شادی مان را نشان می دادیم!
 
حاشیه های ویدئوی خبرساز به این ختم نمی شود. در این فیلم ورزشکاران ایرانی با هیکل های عضلانی، روی صحنه دقایقی با موسیقی ایرانی می رقصند و می بینید که بعضی از ورزشکاران مدال به گردن دارند، بعضی با لباس گرمکن و چند نفر هم با لباس شخصی روی سن هستند.
 
این حرکت به قدری غایرقابل پیش بینی بود که حاضران در مراسم هم شوکه می شوند، ورزشکاران ایرانی را تشویق می کنند و البته بعضی از آنها از اتفاقات روی صحنه فیلم می گیرند. فدراسیون جهانی WBPF هم با دوربینی متفاوت، فیلم دیگری را منتشر کرد و نوشت: «جشن پرشکوهی داشتیم. نگاه کنید به رقاصی بهترین تیم مسابقات؛ ایران.»
 
ناصر گرجی مدیر تیم اعزامی ایران به مسابقات ماکائو با خوشرویی به تمام سوالات ما در ارتباط با انتشار این ویدئو جواب داد. این گفتگو را از دست ندهید.
 
آقای گرجی، شما به عنوان مربی همراه تیم به ماکائو رفته بودید؟
 
– بله، من مربی تیم بودم.
 
شما هم روی صحنه بودید؟
 
– بله.
 
ایده رقصیدن ورزشکاران ایرانی روی صحنه پیشنهاد چه کسی بود؟
 
– بگذارید من قصه را کامل توضیح بدهم. این فیلمی که در سایت های خبری منتشر شده، برای میهمانی بعد از مسابقات است که در شب آخر اقامت تیم ها در ماکائوست. با اینکه تیم ما در مسابقات قهرمان شده بود اما بعضی از بچه ها به خاطر حذف در دور مقدماتی اصلا روحیه خوبی نداشتند و حتی نمی خواستند در مراسم اختتامیه شرکت کنند اما یکی دو ساعت مانده به آغاز مراسم من در اتاق تک تک بچه ها را زدم و همه را به خط کردم تا به جشن بیایند.
 
چه اصراری داشتید که حتما همه بچه ها به میهمانی اختتامیه بیایند؟
 
– ببینید ما قهرمان شده بودیم. من به عنوان مربی بچه ها همیشه اصرار داشتم وقتی به موفقیتی می رسید، حتما شادی کنید. ما در ایران چندان با شادی و جشن آشنا نیستیم و بارها شده که شاگردانم بعد از قهرمانی به اتاق شان رفته اند تا تنها باشند اما من اصرار داشتم که آن شب بچه ها همه به جشن بیایند. در سال های گذشته که در این مسابقات شرکت می کردیم، همیشه در میهمانی شب آخر مسابقات اعضای تیم ساکت در یکی از میزهای ته سالن می نشستند و بقیه تیم ها جشن می گرفتند اما این بار من یک ایده خاص داشتم.
 
ایده خاص شما، حرکات موزون روی صحنه بود؟
 
– ایده من نبود که برویم و برقصیم. به بچه ها گفتم حالا که قهرمان شدیم باید شادی کنیم. بگذارید کمی بیشتر از فضای مراسم میهمانی اختتامیه مسابقات برای شما بگویم تا بیشتر در جریان اتفاقات قرار بگیرید. در میهمانی اختتامیه تمام تیم ها تک تک روی صحنه دعوت می شدند و آهنگ محلی کشور هر یک از تیم های شرکت کننده در سالن پخش می شد. پیش از اینکه ما روی صحنه برویم تک تک تیم ها روی صحنه رفتند و با آهنگ محلی کشورشان رقصیدند. پیش از ما هند و سریلانکا کلا فضای سالن را عوض کردند. در سالن نشسته بودیم که بچه ها با هم قرار گذاشتند وقتی روی صحنه رفتند آنها هم خودی نشان دهند.
 
نمی ترسیدید که این کار شما بازتاب بدی در ایران داشته باشد؟
 
– نه؛ آن میهمانی کاملا یک میهمانی مردانه بود.بچه ها هم رفتار زشتی نداشتند. فقط شادی کردند.
 
آنطور که در ویدئو دیده می شود، همه حاضران در سالن هم از رقص ایرانی ورزشکاران هیجان زده شده بودند و با دوربین تلفن همراه شان از صحنه فیلم می گرفتند.
 
– بله، همه شوکه شده بودند. در سال های گذشته همه خبرنگاران حاضر در مراسم تعجب می کردند که چرا ما به خاطر موفقیت تیم جشن نمی گیریم اما این بار همه از رفتار ما تعجب کردند. اولین کسی که این فیلم را در فیس بوک منتشر کرد یک خبرنگار اهل کره جنوبی بود که در توضیح ویدئو نوشته بود: بله، ایرانی ها هم می توانند شادی کنند.تا پیش از این همه حاضران در مراسم، ایران را با یک تصویر غمگین می شناختند اما حالا آن تصویر عوض شده است.
 
اگر سال بعد باز هم قهرمان شوید، اینطور می رقصید؟
 
– نه؛ اینقدر حاشیه درست کردند که پشیمان شدیم.
 
ولی این ویدئو بازخورد زیادی بین مردم در شبکه های اجتماعی داشت.
 
– نمی دانم، شاید برای سال بعد یک کار جدید کردیم.
 
 
مطالب مرتبط
 

حکم رقصیدن از نظر مراجع دینی/ تاریخچه رقص

فواید حیرت آور و عالی رقص بر سلامت روح و روان و جسم

کلیپ رقص گوهر خیراندیش و توقیف سریال زیرخاکی!

معرفی ورزش مفرح پاتیناژ، رقص روی یخ+ شرایط ثبت نام

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان