ramazan
ramazan

معتادان یقه سفید چه کسانی هستند!!

معتادان یقه سفید چه کسانی هستند!!
ناز وب، یک پژوهشگر علوم اجتماعی با بیان اینکه "معتادان یقه سفید" عموما افراد تحصیل‌کرده و معتاد جامعه هستند، گفت: مواد مخدر مصرفی و دلیل مصرف این قشر به دلیل تمکن مالی با سایر اقشار جامعه متفاوت است.

مجید ابهری با بیان اینکه معتادان یقه سفید غالبا مواد مصرفی‌شان "کوکائین، ماری‌جوآنا و جوینت" است، اظهار کرد: این افراد به دلیل شرایط مالی خاص می‌توانند مواد گران قیمت‌تری مصرف کنند، هر چند به هیچ عنوان در ظاهر آنها نمی‌توان تشخیص داد که معتاد هستند.
 
وی با بیان اینکه شیشه و هروئین ماده مصرفی گروه‌ها و اقشار پایین‌تر جامعه است، گفت: در سطح دوم شیشه و هروئین مصرف می‌شود، چرا که این مواد دارای قیمت ارزان‌تری هستند و به عنوان مواد مصرفی خیابانی مطرح می‌شوند.
 
به گفته این پژوهشگر علوم اجتماعی، کراک کم‌کم از چرخه مصرفی خارج و هروئین خیابانی که غلظت مواد آن چهار برابر هروئین معمولی است، جایگزین می‌شود.
 
ابهری ادامه داد: هروئین خیابانی دارای غلظت چندین برابری و قیمت بسیار ارزان است، چرا که دارای مواد اضافی بسیار خطرناک برای مصرف کننده می باشد.
 
وی با بیان اینکه زنان و دختران در حال حاضر با توجه به تبلیغات دروغ ماهواره‌ای برای لاغری و آب شدن چربی‌ها مصرف شیشه‌شان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است، گفت: 95 درصد از داروهای لاغری که در ماهواره تبلیغ می‌شود، دارای شیشه است.
 
این پژوهشگر علوم اجتماعی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد مافیای مواد مخدر برای جلب مشتری و انحراف افکار عمومی نام‌های جدیدی برای مواد مخدر انتخاب می‌کند، گفت: "نخ، برنج، آیس و اشک خدا" موادی هستند که همگی از آمفتامین‌ها تشکیل شده‌ و به نوعی همان شیشه و کراک می‌باشند.
 
ابهری افزود: علت این تغییر نام و نام‌گذاری‌های عجیب و غریب، فریب جوانان است تا نشان دهند می‌خواهند مواد جدید و دیگری را عرضه کنند، در حالی که این گونه نیست.
 
وی آگاه‌سازی جوانان را از جمله‌ راه‌های مقابله با دچار شدن به این پدیده دانست و اظهار کرد: جوانان نباید فریب این نام‌گذاری را بخورند، چرا که پس از چند بار مصرف، دچار اعتیاد فکری و جسمی می‌شوند.
 
این پژوهشگر علوم اجتماعی در مورد روی آوردن مردان به مواد مصرفی جدید نیز، بیان کرد: در میان مردان، قشر تحصیل‌کرده که دارای وضعیت مالی مناسبی هستند، به عنوان پدیده جدید معتادان ظهور کرده اند و غالب این افراد دارای مدرک دکتری یا مهندسی می‌باشند و دارای ظاهری بسیار مرتب و متشخص‌اند.
 
ابهری ادامه داد: علت گرایش این قشر به مواد مصرفی جدید، تقویت قوای جنسی، تفریحات محفلی، تبلیغات دروغ مافیای مواد مخدر برای باز شدن ذهن و دید هنری است.
 
وی در پایان به میانگین سنی مصرف‌کنندگان به مواد مخدر صنعتی جدید اشاره کرد و گفت: بنابر پژوهش های انجام شده مردان مصرف‌کننده عموما 25 تا 40 ساله و زنان مصرف‌کننده نیز بین 20 تا 35 سال سن دارند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان