ramazan
ramazan

رابطه ی ورزش با حجم عضلات افراد مسن

رابطه ی ورزش با حجم عضلات افراد مسن
به گزارش ناز وب طبق مطالعات جدیدی که در مجله‌ی «فیزیولوژی کاربردی» منتشر شده است، زنانی که در سن 80 سالگی هستند بعد از 3 ماه برنامه‌ی وزنه زدن برای قدرتمند کردن عضلات ران پا، نمی‌توانند حجم ماهیچه‌ها را افزایش دهند. نتایج این تحقیقات تعجب‌برانگیز بود؛‌ زیرا مطالعات گذشته نشان داده بود که تمرین‌های استقامتی می‌توانند حجم ماهیچه‌ها را در کسانی که در رده سنی 70 سال هستند افزایش دهند.

بالا رفتن حجم ماهیچه ها باعث افزایش قدرت می‌شود.

در تحقیقات دانشگاه بال مشخص شد افرادی که در رده سنی 80 سال هستند بعد از این برنامه‌ی ورزشی بیشتر و بهتر می‌توانند اشیا را بلند کنند؛ زیرا سیستم عصبی آنها در فعال کردن عضلات کارآمدتر می‌شود.

پیشرفت‌هایی که با انجام تمرینات استقامتی در عضلات حاصل می‌شوند در زنان 80 ساله محدود هستند.

این تحقیقات بر روی 6 زن که حدودا 80 سال داشتند انجام شد، همه‌ی آنها 3 بار در هفته به آزمایشگاه ورزشی می‌رفتند. تمریناتی که آنها انجام می‌دادند برای قدرتمند شدن عضلات ران انجام می‌شد. آنها در 3 ست 10 بار وزنه می‌زدند و 2 دقیقه استراحت می‌کردند.

محققان اندازه‌ی عضلات ران این ا فراد را قبل و بعد از تمرین‌ها اندازه‌گیری کردند. هم‌چنین با نمونه‌برداری‌هایی که از عضلات کردند تغییرات آنها را بررسی کردند. نمونه‌ها شامل عضلاتی بود که سریع و کند منقبض می‌شدند. عضلاتی که سریع منقبض می‌شوند قدرت بیشتری دارند و با کارآیی غیرهوازی در ارتباطند. عضلاتی که کند منقبض می‌شوند با کارایی هوازی در ارتباطند و به تمرینات استقامتی مربوط می‌شوند. عضلاتی که سریع منقبض می‌شوند برای حفظ تعادل مهم هستند و می‌توانند به افراد مسن کمک کنند تا نیفتند. اگر افراد از عضلات خود استفاد نکنند عضلات کارآیی خود را از دست می‌دهند.

با انجام این برنامه‌ی ورزشی توانایی افراد در بالا بردن اشیا 26% افزایش یافت. با این وجود حجم ماهیچه‌ها افزایش نداشت.

این مطالعات نشان داد که ورزش برای افراد 80 ساله خوب است اما آن میزان که انتظار دارند تاثیرگذار نیست. محققان توصیه می‌کنند که بهتر است در سنین پایین‌تر حجم عضلاتی را افزایش دهیم تا در آینده قدرت عضلات بیشتر باشند.

ضعف عضلات تنها با افزایش سن زیاد نمی‌شود بلکه در کسانی که عضلات خود را فعالیت نمی‌دهند یا فضانورد هستند نیز این اتفاق می‌افتد.

با وجود بی تاثیر بودن ورزش بر افزایش حجم عضلانی، متخصصان باز هم ورزش را عامل مهمی‌ در به تعویق انداختن نشانه‌های پیری در افراد می‌دانند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان