ramazan
ramazan

Windows Uninstaller چه کاری انجام میدهد

Windows Uninstaller چه کاری انجام میدهد
 
همانطور که می دانید سیستم عامل ویندوز از Dual-booting پشتیبانی می کند. این ویژگی شما را قادر می سازد تا نسخه های مختلف ویندوز را کنار یکدیگر نصب کنید. به زبان ساده، شما می توانید ویندوز XP، ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را کنار یکدیگر و بدون بوجود آمدن مشکلی نصب کنید. معمولا کاربرانی که می خواهند چند ویندوز کنار یکدیگر داشته باشند و یا نسخه ای از ویندوز (مثلا ویندوز ۸) را تست کنند، از ویژگی Dual-booting استفاده می کنند.

فرض کنید که شما دو ویندوز (ویندوز ۷ و ویندوز ۸) را کنار یکدیگر نصب کرده اید اما بعد از مدتی می خواهید که یکی از این دو ویندوز را Uninstall کنید. برای حذف یکی از ویندوزها شما باید ابتدا درایو ویندوز مورد نظر را فرمت کنید و یا فایل های مربوط به ویندوز را پاک کنید. سپس باید فایل Boot.ini را نیز ویرایش کنید. اما روش ساده تری هم برای کاربران مبتدی وجود دارد.

Windows Uninstaller نام ابزار کم حجم و فوق العاده ای است که به شما اجازه می دهد تا به راحتی یکی از ویندوزها را پاک کنید. همچنین این برنامه به صورت خودکار منوی بوت را نیز ویرایش می کند و دیگر نیازی نیست که شما فایل Boot.ini را ویرایش کنید.

این برنامه رایگان ابتدا هارد کامپیوتر را برای پیدا کردن سیستم عامل های مختلف اسکن می کند. البته فقط از ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ پشتیبانی می کند. بعد از پیدا کردن ویندوزهای روی هارد، از شما خواسته می شود تا درایو مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. سپس برنامه ویندوز موجود بر روی درایو را Uninstall کرده و در نهایت منوی بوت را ویرایش می کند.

توجه داشته باشید که اگر شما فقط یک ویندوز روی هارد خود دارید نمی توانید آن را حذف کنید و این برنامه فقط زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما با استفاده از ویژگی بوت چندگانه یا Dual-booting چندین سیستم عامل را نصب کرده باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان