ramazan
ramazan

ابداع اسکلتی چشم گیر و فوق العاده برای معلولان!

مجموعه : علمی
ابداع اسکلتی چشم گیر و فوق العاده برای معلولان!

 

تولید و ساخت شلوار یا اسکلت های ماهیچه ای مخصوص معلولین. دانشمندان اسکلت روباتیکی ساخته اند که تفاوتی چشمگیر با سایر اسکلت های مشابه دارد، نه وزن زیادی دارد و نه حجم قابل توجهی، بلکه مثل یک شلوار پوشیده می شود.

 

اسکلت های روباتیکی کاربردهای وسیعی در دنیای امروزی دارند. از کمک به معلولان حرکتی گرفته تا استفاده در بنادر با هدف تسریع در روند بارگیری کشتی ها. اما نکته چالش برانگیز اینجاست که اکثر این سازه ها با استفاده از موادی سنگین و حجیم ساخته می شوند.

 

اکنون محققان انستیتو وایس هاروارد نسل جدیدی از این نوع اسکلت ها را طراحی و ساخته اند که به لطف بهره گیری از مواد سبک به خوبی با حرکات طبیعی بدن انسان هماهنگ شده و نکته مهمتر اینکه همچون شلوار به پاهای فرد کاربر متصل می شود. محققان به مطالعه دقیق مکانیسم بدن انسان در زمان راه رفتن پرداخته اند تا نشان دهند ماهیچه های هر دو پا چگونه کشیده شده و سپس به حالت اول باز می گردد. در خلال این فرآیند نوعی حرکت پاندولی شکل ایجاد می شود و اکنون محققان انستیتو وایس با توجه به این یافته ها اسکلت روباتیکی مورد نظرشان را ارایه کرده اند.

 

این سازه پوشیدنی با استفاده از ماهیچه های مصنوعی چسبنده و نسل جدیدی از تاندون های مصنوعی انعطافی ساخته شده که به شلوار دوخته شده و کاربر با پوشیدن آن به راحتی راه می رود.نکته جالچب توجه، هماهنگی دیدنی تاندون ها و ماهیه های مصنوعی با ماهیچه های طبیعی بدن فرد استفاده کننده است.

منبع : mehrnews.com


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان