ramazan
ramazan

عوارض جرم گیری نکردن دندان چیست

عوارض جرم گیری نکردن دندان چیست
یک متخصص دندانپزشکی گفت: درمان نکردن جرم دندان بافت لثه را از بین می‌برد. دکتر مریم اسدپور توصیه کرد: با جرم گیری و تمیز کردن دندان­ها از روند تخریب لثه جلوگیری کنیم.

اسدپورافزود: بزاق‌ به طور معمول دارای املاح زیادی است که قدرت رسوب کردن دارند. این املاح معمولاً در جاهایی که با غذا و مسواک کمتر در تماس هستند رسوب می کنند که به مرور زمان با افزایش حجم این رسوبات جرم تشکیل می­‌شود و در دهان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه جرم­‌های تشکیل شده بر روی دندان به مرور باعث آزردگی لثه شده و جایگزین لثه می‌شوند، اظهار کرد: این امر چون به مرور اتفاق می­‌افتد فضای خالی که بین دندانها در اثر عقب نشینی لثه ایجاد شده از دید بیمار پنهان می­‌ماند.

این دندانپزشک متخصص ادامه داد: درموقع جرم گیری در هر صورت خونریزی اتفاق می­‌افتد و این امری طبیعی است ولی بیمار این امر را دلیل صدمه دیدن لثه‌هایش می­‌داند و تصور می­‌کند همین خونریزی‌ها به علت کنده شدن لثه‌ها از روی دندان است.

اسدپور در ادامه توصیه کرد: حتماً سالی یک بار جرم گیری را در برنامه بهداشتی قرار دهید و در مسواک زدن صحیح دندان های خود دقت کنید تا تشکیل جرم به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اگر در ناحیه‌ای از لثه­‌ها خونریزی ایجاد شد آن ناحیه دچار مشکل است و باید به دندانپزشک مراجعه شود. این نواحی باید بیشتر مسواک زده شود. استفاده بیشتر از مسواک در آن ناحیه باعث کاهش خونریزی خواهد شد.

این دندانپزشک متخصص اظهار کرد: بعد از جرم گیری حتماً از دهانشویه مناسب استفاده کنید تا در بهبود زخمهای به جا مانده از جرم موثر افتد. استفاده مداوم از دهانشویه‌ها زیاد توصیه نمی­شود و یک هفته بعد از جرم گیری می­‌توانید استفاده از دهانشویه را قطع کنید.

وی یادآورشد: هیچ آنتی بیوتیکی قبل و بعد از جرم گیری نیاز نیست و در موارد خاص پزشک خود تجویز خواهد کرد بنابراین دارویی بدون هماهنگی پزشک مصرف نشود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان