ramazan
ramazan

بهترین جایگزین برای قهوه

مجموعه : تغذیه مناسب
بهترین جایگزین برای قهوه
مطالعات علمی نشان می دهد چای سبز می تواند برخی عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند فشارخون بالا و لخته شدن خون را کاهش دهد.
 
كارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشكی یزد با اشاره به جدی گرفتن فشارخون، بر كاهش نوشیدن قهوه تاكید كرد و اظهارداشت: نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی کافئین، مانند قهوه می تواند سبب بالا رفتن ناگهانی فشار خون شوند.
 
علی اكبر كمالی اردكانی افزود: کافئین با تنگ تر کردن رگ های خونی و جلوگیری از ترشح هورمون آدنوسین (هورمونی که موجب انبساط و باز شدن رگ های خونی می شود) سبب افزایش فشار خون می شود. این ماده همچنین می تواند با تحریک غده آدرنال سبب ترشح بیشتر هورمون کورتیزول و آدرنالین در خون شود که این به نوبه خود موجب افزایش فشار خون می شود.
وی با بیان این مطلب كه چای سبز بهترین جایگزین قهوه است، تصریح كرد: مطالعات علمی نشان می دهد چای سبز می تواند برخی عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند فشارخون بالا و لخته شدن خون را کاهش دهد. این كارشناس صنایع غذایی توصیه كرد:
برای داشتن فشارخون طبیعی باید مصرف مواد غذایی همچون نمک، کافئین، آرد سفید و محصولات تهیه شده از این نوع آرد، مانند نان لواش، الکل، غذاهای سرخ شده پرچرب، نیکوتین، شکر و مواد قندی، غذاهای کنسرو شده، اسانس ها و رنگ های افزودنی را به حداقل رساند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان